- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Rád bych věděl, jestli roletce přidali přívlastek "lacině působící" i u Octavie
Myslim a to vždy po modernizaci či faceliftu jak někdo říká je v pohodě doporucenihodny pro každého kdo si nemusí nic dokazovat a potřebuje,nebo zkratka chce 4x4 s rozumnými rozměry,spotřebou jízdním projevem ktery se nezalekne závěje nebo horsi rozbahnene polnacky a za solidní cenu !
Mám Dustra čtyřkolku tři roky, diesel, najeto skoro 150 000 km (asi nejvíc v republice). Jezdí hodně v terénu (les), ale taky po dálnici, žádný louda - rád jezdím v levém pruhu a neblokuju, ten malý motůrek snáší dlouhodobě otáčky v rozpětí 3 - 3,5 tis ot/min. Díky nízké hmotnosti (necelých 13 metráků) se v terénu udrží na místech, kde se těžší teréňáky nehnou (blátíčko, sníh vaťák, ledovatka - zažil jsem). Jen jednou jsem se musel nechat vytáhnou traktorem ze závěje, do které jsem najel v zasněženém úvoze.
Největší závadou byla výměna termostatu po cca 40 tisích km a prosektutý chladič (větev), jinak jezdím na garančky po 30 tisích. Přední brzdy (destičky) měněny po 120 tisících km. Turbo v poho, filtr FAP v poho, vstřiky v poho.
Spotřeba dlouhodobá lehce pod 7 l/100 km, ale je v tom dost dálnice a terénu.
Vnitřní výbava trochu spartanská, ale na čudlíky si člověk zvykne velice rychle, takže žádný problém. Tvrdší sedačky, ze kterých ani po dlouhotrvající jízdě nebolí záda! Na sedačkách kůže a koženka, v zimě sice cca 10 vteřin zebe, ale úklid po zabláceném čoklíkovi pouze vlhkým hadrem.
Vynikající velmi pomalá jednička, využitelná hlavně v terénu pro pomalou jízdu a jako retardér na prudkých svazích - díky velkým úhlům nájezdu zvládá prudké přechody, není problém sjet dálniční těleso (únik ze zacpané dálnice a přes pole pryč jsme zvládli v poho).
Není to Renault, ale platforma rozšířený a zesílený Logan, přední náprava zesílený Logan, zadní náprava a rozvod Nisaan X-Tail (o pár set kg těžší), motor Renaul dávno vychytané mouchy, část kastle Sandero, část origo Duster. Slepenec, ale funkční a drží. Až doběhnou splátky úvěru, jdeme do Dustra opět!
Když sleduji tu diskusi, tak pořád nastejno jako před staletím. Tenkrát se třeba lidi dohadovali jestli je lepší vůl než valach a nakonec vyhrál ten s mezkem, protože měl nejmenší náklady na provoz.
To je sranda, tihle důchodci. Člověk by řekl, že měli dost času naučit se základy rodné řeči, a ono ne.
No ta spotřeba 5.7 l./100km. je snad nějaká kachna ? ! ? !
Tak nějak z podstaty věci mám přirozený odpor ke všemu, čehož hlavním vyzdvihovaným parametrem je nízká cena.
no tak o Dáciích se mluví jako o kvalitních kárách, pořád tu bude asi ještě dlouho blok, že je to východní auto, to byl ale u Škodovek také a na druhou stranu ta přední maska je celkem pěkná, určitě bych si to nekoupil, ale nesmál bych se nikomu, kdo to potřebuje z praktických důvodů - jako auta horské služby? Proč ne?
No hlavně už žádná Dacia dávno neexistuje, je to renault, akorát se z marketingových důvodů na karosérii připíchne název dacia, aby se mohlo s cenou níže a nesnižovala se hodnota značky renault. Ale motor je renault, karosérii navrhli frantíci, stroje dovezli fantíci, výrobu řídí frantíci a rumun to vylisuje, sešroubuje a nastartuje. A jelikož si rumun na dělnické úrovni váží práce, tak to možná udelá lépe než ten dělník frantík, španěl, ital, portugalec nebo slovák.
Tak když si člověk vezme, že to je autíčko za cenu fabie combi, tak asi OK. Přiznám se ale, že osobně mám s těmito relativně levnými auty problém, že bych si raději za ty peníze koupil rok staré auto o třídu kvalitnější.