Diskuze

VIDEO: Startování staré škodovky je rituál

V době bezklíčkového startování, kdy stačí mít klíč v kapse a zmáčknout tlačítko, je to jako reportáž z doby kamenné. Oživování auta, to býval rituál, který si většina lidí narozených po roce 1990 neumí ani představit. Podívejte se, jak se startuje legendární škodovka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Měli jsme škodu 120L. Rok výroby rovněž 1987 a ta už sitič neměla.

0 0
možnosti

Leda by ho zapomneli namontovat.... :-)

1 0
možnosti

Ale měla servořízení. Než jsem zaparkoval, byl jsem celej servanej.

0 0
možnosti

Pokud už měla hřebenové řízení a nebyl naložený kufr, bylo to v pohodě.

1 0
možnosti
Foto

R76o22m66a96n 86K67o93z46e80l

2. 11. 2018 19:38

Taková vzpomínka, jak toto měla jedna učitelka a vždy nás dokonale probralo, když odpoledne startovala a tůrovala motor. Nebo spolužák když mne tím vozil a startoval právě studený motor. U tohoto vozu okamžitě zapomenete na poučku, že studený motor se nemá vytáčet a raději mu dáte pořádně, když by jinak furt chcípal, při couvání nebo rozjíždění.

0 0
možnosti
Foto

J26i70ř22í 98E92r55b12e92n

5. 11. 2018 12:20

Spolužák asi nevěděl, k čemu slouží ta malá černá páčka mezi sedadly. S ní se dalo rozjet i bez šlapání na plynový pedál

1 0
možnosti

P37e94t10r 80M18i69c40h72a66l

2. 11. 2018 13:36

A já jsem stodvácu před 13 roky prodal. :-) Jo, byl to docela krám, ale krásně se s tím blblo v serpentinách na sněhu. :-)

0 0
možnosti

Co to...?!? Stopětku jsem měl, ale na mechanickou pumpu jsem nesáhl ani když jsem měsíc nejezdil. Stačil sytič, párkrát prošlápnout plyn, chvíli točit a chytla vždy. Pokud tahle 105 potřebuje před každým startem dopumpovat "spadlý" benzin tak ruce pryč...

1 0
možnosti

P68e52t36r 34M29i31c94h15a97l

2. 11. 2018 13:38

To bylo kus od kusu. Některá držela, většina ale ne. Já jsem musel pumpovat po 4 dnech a víc.

0 0
možnosti

J61a42n 66K43r32p73e51c

2. 11. 2018 3:57

nostalgie? mozna. ale jinak to je, byl a vzdycky bude strasny krap a technologicka ostuda.navic neskutecne drahy krap. v dobe kdy se vyrabela tato hruza jste si v nemecku za ty same penize (z pohledu kupni sily) koupit bmw s R6 motorem, klimou a tempomatem. nehlede na to ze pestrost nabidky modelovych rad tuzemskych automobilek byla velmi omezena. s ohledem na technologickou zaostalost (jednoduchost) a velmi omezene modelove rady se jednalo o predrazene a zaroven nedostatkove zbozi. neceho tak absurdniho mohli dosahnout jedine komanci.

3 4
možnosti

P43e39t22r 76M61i82c92h85a10l

2. 11. 2018 13:39

Nebýt bolševika, spousta věcí by tu vypadala jinak.

1 0
možnosti

M95i25l29a65n 87K31e49s35l

1. 11. 2018 21:08

V zimě v létě nejen na Manetě,ale i na Škodě z roku 1972 na letních gumách.Nestalo se mi,že bych někdy nedojel.Sinice byly v té době lépe udržované,ČSAĎáci na jinou než černou silnici nechtěli vyjet,Přeci to však někdy klouzalo.Dalo se vyjet i do neposypaného kopce-piánko a neřadit.Když jsem ojel letní gumy,tak jsem nazul protektory s fazolovým vzorem.Byl jsem také spokojen.Startování v zimě-v prekérní situaci jsem stříkl speciélním sprejem na vzduchový filtr a většinou to chytlo.Když ne, tak mne někdo rožďuchl.Řidiči byli k sobě solidární-dnes ty mne,zítra já tebe.

5 0
možnosti

Kecy v kleci. Dnes si řidiči pomáhají. Tohle je o lidech a ti byli, jsou a budou stejní.

1 1
možnosti

Takhle podobně se startují i jiné auta, nevidím v tom žádný rituál

2 0
možnosti

Kdyby to byla alespoň 130, ale tohle byla tragedie vždy - jen smrděla a nejela.

0 2
možnosti
Foto

R36o55m79a81n 57K35o26z14e47l

1. 11. 2018 18:22

Nebo 135, 136 s předchůdci favoriťáckého motoru, ty byly považovány doslova za děla.

3 0
možnosti

M45i12l75a60n 58V50i44k

1. 11. 2018 17:36

Kam v Jizerkách v zimě nedojela stodvacítka (s řidičem, ne blbem za volantem), tam nedojelo skoro nic.

9 0
možnosti