- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Měli jsme škodu 120L. Rok výroby rovněž 1987 a ta už sitič neměla.
Leda by ho zapomneli namontovat....
Ale měla servořízení. Než jsem zaparkoval, byl jsem celej servanej.
Pokud už měla hřebenové řízení a nebyl naložený kufr, bylo to v pohodě.
Taková vzpomínka, jak toto měla jedna učitelka a vždy nás dokonale probralo, když odpoledne startovala a tůrovala motor. Nebo spolužák když mne tím vozil a startoval právě studený motor. U tohoto vozu okamžitě zapomenete na poučku, že studený motor se nemá vytáčet a raději mu dáte pořádně, když by jinak furt chcípal, při couvání nebo rozjíždění.
Spolužák asi nevěděl, k čemu slouží ta malá černá páčka mezi sedadly. S ní se dalo rozjet i bez šlapání na plynový pedál
A já jsem stodvácu před 13 roky prodal. :-) Jo, byl to docela krám, ale krásně se s tím blblo v serpentinách na sněhu. :-)
Co to...?!? Stopětku jsem měl, ale na mechanickou pumpu jsem nesáhl ani když jsem měsíc nejezdil. Stačil sytič, párkrát prošlápnout plyn, chvíli točit a chytla vždy. Pokud tahle 105 potřebuje před každým startem dopumpovat "spadlý" benzin tak ruce pryč...
To bylo kus od kusu. Některá držela, většina ale ne. Já jsem musel pumpovat po 4 dnech a víc.
nostalgie? mozna. ale jinak to je, byl a vzdycky bude strasny krap a technologicka ostuda.navic neskutecne drahy krap. v dobe kdy se vyrabela tato hruza jste si v nemecku za ty same penize (z pohledu kupni sily) koupit bmw s R6 motorem, klimou a tempomatem. nehlede na to ze pestrost nabidky modelovych rad tuzemskych automobilek byla velmi omezena. s ohledem na technologickou zaostalost (jednoduchost) a velmi omezene modelove rady se jednalo o predrazene a zaroven nedostatkove zbozi. neceho tak absurdniho mohli dosahnout jedine komanci.
Nebýt bolševika, spousta věcí by tu vypadala jinak.
V zimě v létě nejen na Manetě,ale i na Škodě z roku 1972 na letních gumách.Nestalo se mi,že bych někdy nedojel.Sinice byly v té době lépe udržované,ČSAĎáci na jinou než černou silnici nechtěli vyjet,Přeci to však někdy klouzalo.Dalo se vyjet i do neposypaného kopce-piánko a neřadit.Když jsem ojel letní gumy,tak jsem nazul protektory s fazolovým vzorem.Byl jsem také spokojen.Startování v zimě-v prekérní situaci jsem stříkl speciélním sprejem na vzduchový filtr a většinou to chytlo.Když ne, tak mne někdo rožďuchl.Řidiči byli k sobě solidární-dnes ty mne,zítra já tebe.
Kecy v kleci. Dnes si řidiči pomáhají. Tohle je o lidech a ti byli, jsou a budou stejní.
Takhle podobně se startují i jiné auta, nevidím v tom žádný rituál
Kdyby to byla alespoň 130, ale tohle byla tragedie vždy - jen smrděla a nejela.
Nebo 135, 136 s předchůdci favoriťáckého motoru, ty byly považovány doslova za děla.
Kam v Jizerkách v zimě nedojela stodvacítka (s řidičem, ne blbem za volantem), tam nedojelo skoro nic.