Úprava fotografií zdarma od Adobe
Adobe Photoshop Express Editor - www.photoshop.com/tools
Adobe kromě klasických programů začíná stále více pronikat i do internetových služeb. Své aktivity rozvíjí v cloudu a díky tomu nabízí online fotoeditor pro úpravu fotografií.
Služba je dostupná komukoliv, kdo chce editovat, ukládat, organizovat a prezentovat digitální fotografie. Nabízí základní paletu pro úpravu snímků jako odstranění kazů a efektu červených očí, převedení na černobílou verzi, oříznutí, změnu velikosti snímku a mnoho dalších. Také obsahuje několik filtrů jako rozostření, rozpixelování, atd. S editorem se pracuje pohodlně. Nejprve stačí nahrát fotografii (v JPG formátu o maximální velikosti 16 megapixelů). Na levé straně najdete sadu 22 nástrojů pro následnou úpravu.
Pod další záložkou se jich nachází dalších deset, díky kterým lze přidávat text, bubliny, či různé obrázky z galerie podle zaměření. V souvislosti s tímto nabízí Photoshop Express také funkce jako je Pop Color, která v obraze vybere objekt, ztlumí barvy pozadí fotografie a umožní uživateli změnit barvy objektu tak, aby vystupoval ze stránky.
Efekty Sketch pomáhají zase změnit fotografie tak, aby vypadaly jako kresby, funkce Distort umožňuje deformovat rysy obličeje nebo objekty v obraze a dosáhnout tak komických nebo uměleckých efektů. Zpětné uložení probíhá opět do počítače. Zde bychom přivítali možnost upravený snímek rovnou nasdílet.
Pixlr.com – on-line editor obrázků Picmonkey.com – snadná editace fotografií |
---|
Výměna a dopsání nápisů na fotografiích
Open.xerox.com – www.open.xerox.com
Vložit text přímo do fotografie není zas až tak těžké, pokud jste grafik, anebo znáte užitečnou službu. Umí to například ta webová aplikace Simple Personalized Imaging (SPI) od Xeroxu, která zobrazit text na stěně domu, či vymění nápis na ukazateli.
Tento nástroj se podobá těm, které je možné používat při tvorbě kalendářů, přáníček nebo fotoknih. V prvním kroku nahrajete svůj vlastní obrázek. Následně je nutné určit místo, kde chcete text měnit. Dojde k analýze textu s ohledem na prostředí vybraného snímku tak, aby tvořil nedílnou součást fotografie. Pak již stačí vepsat nový text. Měnit lze jeho tvar, velikost a umístění textu, vybírat typ písma či jeho barvu, nebo využít další speciálními efekty. Text lze umístit buď na prázdné místo, nebo jím nahradit nějaký existující text, jako například název ulice nebo billboard.
Free-ocr.com – převod textu z obrázku |
---|
Microsoft Office Online
Office.live.com – www.office.live.com
Kancelářský balík Microsoft Office nemusí být pouze za poplatek a formou aplikace. Existuje i verze pro internetové prohlížeče a díky ní si nemusíte dělat těžkou hlavu s archivací dokumentů vytvořených v programech z balíků.
Pro vstup na portál Office.live.com, kde najdete aplikace Word, Excel, PowerPoint a OneNote musíte mít účet u Microsoftu. Následně se stačí přihlásit. Internetový Word poslouží více než dobře na editaci a formátování textu. U obrázků a tabulek zvládne jen základ. U Excelu si musíte postačit s tvorbou snadných grafů a PowerPointu s ilustracemi a kliparty.
Kancelář obsahuje odlehčené verze zmíněných desktopových aplikací. Díky propojení s další službou Microsoftu a to sice OneDrive umožní uložit až 15 GB dokumentů. Služba neslouží jako náhrada placeného balíku, ale především má pomoci umožnit spolupráci na sdílených dokumentech v reálném čase. Potěšující je jistě i to, že aplikace jsou v češtině a ve Wordu funguje kontrola gramatiky.
Zoho.com – online kancelářské aplikace Google.docs.com – kancelář od Google |
---|
Uwwwízlo v síti
Server Forvo.com může pomoci naučit nás správnou výslovnost cizích slov. Stačí ho zadat do vyhledávacího pole a u výsledku kliknout na tlačítko pro přehrání.
Složité a těžko zapamatovatelné internetové odkazy v jednoduché převede Goo.gl. Tento zkracovač adres od Google po vložení URL odkazu vygeneruje takový, který je snadné si zapamatovat (např. http://goo.gl/wCVMgt). Nastavit lze i dobu, po kterou bude platný a také měřit kolik lidí na něj kliklo, a dostávat tak zajímavé statistiky.
Facebook jako fenomén současné doby. Neslouží pouze k zábavě, ale díky této sítě lze vysledovat i zajímavá fakta. Věděli jste například, že v české verzi mezi třemi top značkami má nejvíce fanoušků Lidl, mezi stránkami Simpsonovi a ve sportu Český olympijský tým? Jestliže vás zajímají i další statistiky, najdete je na Socialbakers.com, což je česká služba umožňující nahlížet do trendů na Facebooku.