Diskuze

V USA poslali na smrt desítky nevinných. Většinou končí v zapomenutí

Z Ameriky čas od času přijde zpráva o vězni, který dlouhá léta strávil v cele smrti, aby byl nakonec díky novým metodám osvobozen. Podle studie vypracované špičkovými právníky v amerických věznicích na smrt stále čekají desítky nevinných lidí. Kolik jich bylo v minulosti popraveno, nikdo přesně neví.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BK

Legitimní vraždy "našich" soudců, porot taky nikdo nepotrestal- Po roce 48 jich bylo... dodones nevíme kolik,že.

0 0
možnosti
JK

J69a63n 44K91o68t32t69a44s

14. 9. 2014 9:49

Legitimní vraždy soudců a porot. Co kdyby se vyhlásily sankce proti USA z důvodů násilí proti jednotlivcům a jejich vraždám?

0 0
možnosti
JK

J17a84n 17K81o90t67t90a32s

14. 9. 2014 9:50

Opravuji "legitimní vraždy výroky soudců a porot"

0 0
možnosti
RZ

R12e30n36é 46Z34a97c82h

13. 9. 2014 20:50

Zaregistroval jsem tady názor, že práce pro vězně musí být smysluplná. Nesouhlasím. Nemusí být smysluplná. Vězně přece nenecháme, aby posuzovali smysluplnost přidělené práce. 

Práce pro vězně především musí být vysilující, ubíjející, pokud možno jednotvárná a těžká. Aby večer po skončení práce padli na hubu a spali, než je ráno bachař zbudí.

Příkladem vhodné práce pro trest za závažné trestné činy může být přenášení vyřazených železničních pražců z jednoho rohu věznice na druhý roh. Jeden den tam, druhý den zpátky a tak každý den pořád stejně až do skončení vyměřeného trestu.

0 0
možnosti
KN

K69a56r11e75l 52N97e50č69a44s

13. 9. 2014 22:11

Minul jste se dobou,pane Zachu.Určitě by vaše názory uvítali v Treblince etc. Kouknul jste se někdy do dějin penologie na efektivnost  nelidských podmínek?Vězeňský systém v USA je obzvláště zajímavý.:-/

0 0
možnosti
KJ

K32a51r93e25l 83J15a19n63í22k

13. 9. 2014 15:30

V momentě, kdy je prokázána nevina popraveného, prokurátor jež trest smrti žádal, soudce jež vynesl rozsudek a guvernér, jež ho podepsal, by měli být souzeni pro vraždu.

1 0
možnosti
DM

a odsouzeni k trestu smrti….

0 0
možnosti
VV

My se prostě musíme naučit jednat se zm-dy jako se zm-dy a né jako s člověkem se všemi jeho právy.

Pan Novák má práva a k tomu samozřejmě navrch povinnosti. Zm-d má stejná práva a teoreticky "má" i stejné povinnosti. Praktická stránka zm-dů a jejich povinností je však jiná.

Společnost vnímá, že pan Novák i zm-d mají p+p pan Novák to vnímá taky tak ale zm-d vnímá, že má jen práva. Je-li pan Novák člověk pak logicky zm-d nemůže býti člověkem neboť má zcela odlišné vnímání světa. (na vnímání světa je postaveno posuzování inteligence jedinců v přírodě) Dle právního řádu práva člověka náleží pouze člověku. Proč potom mají zm-di práva lidí??

Bohužel jak sám vím právo a logika nejsou jedno a totéž. Z hlediska (prosté) logiky je to jasné a z hlediska práva je to taky jasné. Nemusí se nám to líbit a ani by nemělo, ale dokud to tak je musíme se snažit aby se to změnilo.

1 0
možnosti
LF

L12u82d80ě48k 98F76u42x41a

13. 9. 2014 14:54

Aby většinová skupina obyvatelstva označila jinou jako nečlověky a bezprávní bystosti? ...........ale to není nic nového, standartní národně sociální program.

2 1
možnosti
LF

L33u65d11ě45k 47F18u78x15a

13. 9. 2014 14:25

Není to paradox? Lidé kteří v průzkumu odpovědí, že nedůvěřují naší justici jsou zároveň zastánci trestu smrti. Jak vysvětlit tento rozpor?  Další věc, zastánci trestů 3x a dost, nebojíte se zvýšení počtu vražd a násilných tr. činnů v případě že nějaký zlodějíček který nikdy nebyl násilník byl už dvakrát chycen a hrozí mu to potřetí? Co byste dělali vy na jeho místě? Nechali si přišít 25 let za ukradený auto, nebo to zkusili, to násilí? Co můžete ztratit? Tím chci říct, že to jednoduché řešení, zpřísnění trestů nemusí mít takový účinek jaký očekáváte;-)

0 0
možnosti
PK

P55a98v28e21l 47K38r12á52l

13. 9. 2014 14:29

Kradená auta mají daleko nižší objasněnost než násilné trestné činy (zrovna u vražd je to hodně přes 90 %), takže pokud se ten váš zlodějíček chce mermomocí na těch 25 let nechat zavřít, násilí je nejsnažší možnost.

1 0
možnosti
VV

Nuda je strašný zlo a být sám se sebou den po dni ještě větší. Proto bych tento paradox zachoval. "Vtipně" bych ho navýšil, že pokud se dotyčný bude opakovaně flákat nebude muset makat a bude mít svůj "klid" Při každém závažném porušení pracovní morálky bych dobu "klidu" prodlužoval.

Problém je, že není jednoduché vymyslet a zorganizovat práci pro vězně. Samozřejmě by se mohlo stát, že by na někoho nevyzbylo pracovní místo. Takto ochuzený dotyčný by nebyl trestán "klidem"

Rozhodně jsem proti práci typu rozbíjet šutry na menší a ty pak na písek. Práce to musí být smysluplná jinak to postrádá efekt nápravy.

0 0
možnosti
LF

L98u75d30ě56k 40F42u71x65a

13. 9. 2014 14:14

Další co si myslí, že vězni nemakají proto, že se jim nechce:-) Realita je ovšem jiná.

0 0
možnosti

Napíšu to ještě jednou: Fascinuje mě kolik lidí by ochotně a s nadšením naši justici svěřili právo usmrcovat lidi. Přečtěte si podrobnosti o tom jak probíhaly případy panů Šafránka nebo Houšteckého a budou se vám ježit vlasy na hlavě. A tito soudci, státní zástupci a policisté kteří by ve spravedlivém vesmíru byli okamžitě bez práce se zákazem činnosti mají mít moc nad životem a smrtí?

4 0
možnosti
PK

P10a40v97e27l 20K17r43á79l

13. 9. 2014 13:34

Jak byste třeba chtěl řešit takovou Olgu Hepnarovou? Zabila několik lidí, její vina byla bezpečně prokázána. Trpěla duševní poruchou, převýchova či léčení bylo vyloučeno. Můžete jí dát doživotí/ústavní léčbu, ale do konce života ji musíte živit a riskujete, že uprchne a znovu něco spáchá. Nebo jí můžete dát oprátku (jako se stalo).

0 0
možnosti
VV

však taky je. Trestní sazba není pevně fixní. Je od x do y a (v tomto případě) krádež auta povede spíše k tvrdšímu trestu v rámci x-y za loupežné přepadení.

0 0
možnosti
Foto

I přesto si myslím že v česku by se měl zavést...

2 2
možnosti
DP

D62a93v80i24d 86P21i47t49r90o

13. 9. 2014 13:24

Máte pravdu… vždyť nějakej ten tu a tam nevinen zabitej, to se vstřebá.

2 0
možnosti