OTÁZKA:
Rovněž nechápu přesun příměstských autobusů na Háje - linka C byla i bez nich nejvytíženější. Na Opatov ve špičce dojíždějí naprosto narvané vozy, už na Kačerově se občas stane, že někteří lidé nenastoupí. Proč chcete rušit tramvaje, které mají (většinou, ani ony bohužel ne vždy) samostatná tělesa, na druhou stranu ale nerušíte autobusy, které stojí ve věčných zácpách? O zácpách, v nichž tvrdou příměstské linky např. v Šeberově, ani nemluvě, ale za ty Vy nemůžete, nicméně mohli byste podle toho přizpůsobovat jízdní řád. Rušení/sjednocování příměstských linek navíc přineslo snížení kvality vozového parku - často tu jezdí staré karosy "zájezdového" typu (nebo novější busy, ale se stejným uspořádáním, takže se z nich obtížně prodírá k pro výstup mimo Prahu povinným zadním dveřím) - máte v tomto směru nějaké požadavky na dopravce?
Petr K.
Procházka:
K Hájům jsem se již vyjádřil. K rušení souběhů chci znovu říci, že se jedná primárně o souběhy "koleje x autobus", nikoliv "koleje x koleje". K nasazování typů autobusů na příměstské linky vedeme s dopravci jednání, abychom docílili optimálního rozložení vozového parku na jednotlivé linky. Víme, že okolí těsně kolem Prahy má dnes charakter spíše městský, a tak je vyžadováno nasazování spíše městských verzí autobusů než klasických dvoudveřových příměstských. V tomto by nám jednoznačně měly pomoci standardy kvality, kde je toto definováno, a které pak budou součástí výběrových řízení na jednotlivé linky.
9.12.2009 12:17