- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Někteří diskutující nediskutují a jen mínusují, že p.Tintěra......
Dále je nutno uveřejnit jeden fakt, který zde již uvedl Vlasta Coufal, naše armáda potažmo stát měl vybudovanou infrastrukturu k převozu armádní techniky po železnici (např. vagóny pro T72 s nosností do 50 tun a řadu vybudovaných stanic pro nakládku) .Po převratu havlisti a pražská kavárna vše zrušila a zničila.
Dnes když Polsko nakoupilo Německé tanky Leopard cca 80 ks. a chtělo je převést s Německa do Polska tak se zjistilo, že není jak, neboť na cestu je Němci nepustí díky váze cca 65 tun, lodí to nešlo a vagóny na tak těžký tank nejsou. Jednoduše řečeno se vozí do Polska tanky Leopard jen díky jednomu vagónu s ČR, který je určený na převoz trafostanic. Tak nějak si představuje logistiku NATO a její představitelé, proto jezdí tam a zpět po dálnici jen lehce obrněná vozidla a transportéry, jedná se jen o demonstraci síly, která ve skutečnosti neznamená nic víc než, že při skutečném střetu máme Ruské tanky do 12 hod. v Praze.
Pane Sucharský,
v diskusi pod jiným článkem jsem vám odpověděl, ale budiž, budu sám sebe citovat: "... o této záležitosti pojednává Předpis o vojenské přepravě ČD D33, který byl od roku 2001 několikrát novelizován. AČR k vagónování tanků běžně používá rozebíratelnou Univerzální nakládací ocelovou rampu (UNOR). Podle mých informací touto rampou je vybavena i armáda SR."
Kdežto vy jaksi nejste schopen odpovědět na moji otázku z 22:02 hod. - viz https://zpravy.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A171205_214536_zpr_nato_inc&vlakno=87782174
To zni vsechno tak, jako by NATO (lepe receno) USA planovaly utok na Rusko, aby se konecne Dostal na nerostne bohatsvi RF a prilehajicich statu.Uz dlouho se rysuje, ze suroviny ubyvaji a rozhoduji o budoucnosti prumyslovych statu.
oprava - dostaly na nerostne bohatsvi
...nějaké lávky tu snad ještě jsou...
Neni tomu dávno čo Technet uverejnil článok o tom ako je pre ruskú armádu mať v dobrom stave železnice. Článok vyznel tak, ako by NATO nemalo ten istý problém. Mobilita je vo vojenstve veľmi dôležitá. V súčasnej dobe NATO je schopné využívať iba málo cestných a železničných tratí, čo sa týka hlavne východnej Európy. Cestné a železničné mosty v týchto regiónoch vo väčšine niesú stavané na také zaťaženie ako na západe. Zrejmou príčinou je asi to, že najťažšia výzbroj tanky, používané vo vtedajšom východnom bloku, sú zhruba o jednu tretinu ľahšie ako tanky západné. Tým aj mostné konštrukcie nemuseli byť tak dimenzované. Je veľký rozdiel či po 100 metrovom moste sa môžu naraz prepravovať 4 alebo 2 tanky. To je značný rozdiel v priepustnosti komunikácie.
A prosím čí přesuny vojsk má autor článku na mysli, ty naše a nebo sousedů....
Opravdu obrovská síla to NATO v EU.
Pokud NATO bude používat České Dráhy, tak bojová technika může rovnou počkat v Německu
NATO České Dráhy používá a výrazně si nestěžuje.
Zatímco Rusové jsou schopni přesouvat na velké vzdálenosti celé divize v řádu dní, spojenecké jednotky v Evropě naráží na bariéry národních předpisů a omezení. Je dobře, že se s tím něco konečně začne dělat.
hmm .. NATO z hrůzou zjistilo, že naše D1 je horší než Maginotova linie ..
Jsme také NATO a někdo se nás ptal, zda zde zase mohou jezdit tanky postfašistického Německo nebo tanky z Turecka
Ano. Bez souhlasu MO by to nešlo. Nedramatizujte to.