Ilustrační snímek

Ilustrační snímek

Televize má svátek, Světový den televize komerční stanice slaví spotem

  • 0
Od roku 1996 patří 21. listopad televizi. Tématem letošního Světového den televize je prémiový obsah. Do kampaně se zapojila i Česká republika a členové Asociace komerčních televizí, kteří v průběhu dne na odvysílají jednotný třicetivteřinový spot, uvádí asociace v tiskové zprávě.

„Televize musí i nadále hrát svou důležitou roli v oblasti vzdělávání a zapojení diváků, zejména mladých diváků. To zahrnuje sdílení úspěšných příběhů o jednotlivcích nebo organizacích, které se podílejí na zlepšování a udržitelnosti celé naší společnosti. To plně odpovídá heslu letošního ročníku Světového dne televize, kterým je „prémiový obsah, jenž spojuje, inspiruje a informuje,“ vysvětlila Caroline Petit, Deputy Director United Nations Regional Information Centre for Europe (UNRIC).

Podle nejnovější zprávy European Audiovisual Observatory představovala loni produkce televizního obsahu v Evropské unii zhruba 920 různých titulů, což je přes 16 tisíc epizod a více než 11 tisíc hodin.

Asociace komerčních televizí (ACT), která prosazuje zájmy komerčních televizí, ve své zprávě připomíná, že kvalitní obsah může diváky inspirovat a rozšířit jejich obzory, ale také může diváky sjednocovat, jako například při nedávném Mistrovství světa ve fotbale. Na to se podle Global WorldIndex podívalo 3,4 miliardy lidí.

Ukazatelem dobré kondice televize je podle asociace také množství peněz, které televizní společnosti po celém světě investují do programu, a to jak v rámci výroby původního obsahu, tak při akvizici pořadů.

Údaje shromážděné společností IHS Markit v 27 zemích a průzkum mezi členy televizní a rozhlasové asociace EGTA ve 21 zemích ukázaly, že loni televizní společnosti do programů investovaly téměř 140 miliard dolarů. V Evropě pak nejvyšší částky podle EGTA do televizních programů investovaly společnosti ve Velké Británii (8,6 miliardy euro), v Německu (8 miliard euro) a ve Francii (5,5 miliardami euro).


Video