ESG, volně řečeno koncept ohleduplného a udržitelného podnikání a investování.

ESG, volně řečeno koncept ohleduplného a udržitelného podnikání a investování. | foto: Profimedia.cz

Newton Media: Udržitelnost propagují v médiích nejvíce banky, ČEZ a auditoři

  • 3
Společensky odpovědné podnikání představuje prudce rostoucí trend v globální ekonomice. Podle analýzy společnosti Newton Media se i zájem českých médií o ESG (Environmental, Social a Governance) během roku 2021 ztrojnásobil a už začíná být jasné, kdo v Česku aspiruje na pozici lídra. Jsou to velké banky, auditorské společnosti a Skupina ČEZ.

Společenská odpovědnost a udržitelnost se stávají jedním z klíčových témat, na kterém korporace staví svou image a další rozvoj. Podle analýzy společnosti Newton Media se v průběhu roku 2021 vyprofiloval okruh zhruba dvaceti manažerů velkých firem, kteří se objevili v desítkách textů spojených s ESG kritérii. Celkový zájem médií o problematiku ESG se v loňském roce zvýšil trojnásobně.

„Na královnu českého ESG kandiduje MONETA Money Bank, která je prostřednictvím své ředitelky udržitelnosti a komunikace Zuzany Filipové slyšet v médiích nejčastěji,“ uvedl autor analýzy Dan Weidenhoffer ze společnosti Newton Media.

Manažeři nejčastěji spojovaní s ESG

„Z bankovních institucí je ESG dále spojováno hlavně s manažery Home Credit, Komerční banky a České spořitelny. Výraznou skupinu propagující ESG představují také auditorské společnosti anebo Skupina ČEZ,“ doplnil Weidenhoffer.

Mezi sousedy vedou Poláci

Z porovnání popularity ESG na sociálních sítích zemí Visegrádské čtyřky vychází jako jasný lídr regionu Polsko. „Za rok 2021 připadlo na každých sto tisíc Poláků 22 zpráv o ESG, zatímco v Česku to bylo jen 12, v případě Maďarska deset a u Slováků šest zpráv,“ připojil Weidenhoffer.

Důvod je ten, že v Polsku působí řada silných titulů zaměřených na ekonomická témata a bankovnictví, které se často problematice ESG věnují. Jejich čtenáři vedou následně pod články živé diskuse.

Na Twitteru patří mezi hlavní propagátory ESG oficiální účty bank jako PKO či Crédit Agricole, největší polské pojišťovny Grupa PZU nebo trojice auditorských firem PWC, Deloitte a KPMG. Bezkonkurenčně však v propagaci ESG vede twitterový účet varšavské burzy cenných papírů GPW.


Video