Metro dává v nové rubrice prostor čtenářům. Lidé si mohou nechávat vzkazy

  12:00aktualizováno  12:00
Deník Metro chce zapojit čtenáře. Na sociálních sítích mohou nově sdílet fotky s hashtagy #MOJEMETRO nebo #DENIKMETRO a mají tak možnost podílet se on-line na tvorbě obsahu novin. Deník zároveň vyzval umělce, aby noviny kreativně zapojili do koláží, fotek nebo videí.

Stránka deníku Metro s novou rubrikou Moje Metro. | foto: Metro.cz

Po vzoru nizozemské redakce Metra vznikl i prostor, kde mohou čtenáři nechat vzkaz dalším lidem, kteří si výtisk vezmou do ruky.

Další možností je rámeček se vzkazem či malůvkou rovnou sdílet na sociálních sítích.

„Chceme využít módní vlny, která nyní postihla Instagram, a prostřednictvím této sociální sítě více zapojit naši čtenářskou obec do tvorby obsahu novin. Lidé rádi fotí a sdílí svoje postřehy a příběhy. Máme dobré zkušenosti s letitou rubrikou Metrohlídač, kam nám lidé posílají postřehy zejména z Prahy a v případě otištění fotky jsou honorováni. Na téma tohoto fenoménu dokonce vznikla už i bakalářská diplomová práce,“ vysvětlil šéfredaktor deníku Metro Petr Holeček.

Redakce chce, aby čtenáři chápali i tištěný deník Metro jako živý organismus, který mohou svým přičiněním ovlivnit a který podrobně může popsat to, co je zajímá. A zároveň se při jeho čtení bavili a hráli si.

Na instagramovém profilu @mojemetro zase redakce zveřejňuje střípky ze své každodenní práce, nechává nahlédnout do zákulisí reportáží, rozhovorů a dalších zajímavých akcí. Čtenáři se mohou dozvědět i to, co je čeká v nejbližších dnech, nebo se zapojit do různých fotohádanek a dalších tematických výzev a soutěží.

„Nelze v dnešní době ignorovat fenomén Instagramu. Každý jeho uživatel je v podstatě redaktorem, fotografem a sám sobě vydavatelem. V zahraničí se sociální sítě s novinami propojily už před lety, u nás nastává ta chvíle nyní,“ doplnil Holeček.

Redakce bude podle něho několik týdnů sledovat interaktivitu čtenářů a po vyhodnocení zavede případně další kreativní možnosti, jak dát lidem prostor v „jejich“ deníku Metro.

Deník Metro patří do mediální skupiny MAFRA.

Autor:

Turecko je důležitý partner, ale dnes do EU nepatří, řekla Charanzová

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Otec se doznal k vraždě dítěte v Pardubicích. Nebyla jiná cesta, řekl

Obviněný otec čeká u soudu na rozhodnutí o vazbě.

Čtyřicetiletý otec se doznal k vraždě svého syna, která se stala v noci na pondělí v Pardubicích. Příčinou úmrtí bylo...

Začalo to fotkou od moře. Následovaly výhrůžky a bezmoc

Ilustrační snímek

Tereze, dívce z malé vesnice, kde se všichni znají, bylo tehdy čtrnáct let. Večery zpravidla trávila u počítače. Hlavně...

Šesťačka vrazila učiteli facku, spolužáci útok podporovali a bavili se

ZŠ Za Chlumem Bílina

Fyzický útok proti jednomu z učitelů řeší od pátku vedení základní školy Za Chlumem v Bílině. Žákyně šesté třídy dala...

VIDEO: Já, zvrhlý pán internetu. Reportér odhalil, jak predátor loví děti

Redaktoři MF DNES s pomocí figurantky nachytali sexuálního predátora. (13....

Říká si „Zralý chlapák“ nebo také „Zvrhlý pán“. Je mu padesát, je rozvedený, žije sám a na internetu oslovuje nezletilé...

Česku hrozí povodně. Některé kraje zasáhne vydatný déšť

Obec Janská u České Kamenice

Česku hrozí povodně. Některé kraje zasáhne velmi vytrvalý déšť. Český hydrometeorologický ústav vydal v úterý dopoledne...

Další z rubriky

Začínají Týdny mediálního vzdělávání, mají zlepšit mediální gramotnost

Ilustrační snímek

Žáky základních a středních škol čekají filmové projekce, semináře nebo debaty s novináři a odborníky na mediální...

Vlna výpovědí ochromila deník Kommersant. Novináři napsali o demisi

Ruský deník Kommersant.

Vlna výpovědí ochromila vnitropolitické oddělení redakce ruského listu Kommersant, řazeného k nejkvalitnějším médiím v...

Al-Džazíra líčila Arabům holocaust. Židé ho zneužili a nafoukli, tvrdila

Kancelář stanice al-Džazíra v Jeruzalémě (13. června 2017)

Katarská zpravodajská televize Al-Džazíra čelí skandálu poté, co vydala dvě videa o holocaustu. Zatímco anglická verze...

Najdete na iDNES.cz