Diskuze

Informatika je na prvním stupni nově povinná. Nemá ji ale kdo učit

Čtvrťákům a páťákům letos do rozvrhů přibyl nový předmět – informatika. Jde o novinku, o které ministerstvo školství rozhodlo už před dvěma lety. Povinná výuka pro první stupeň začala platit od letošního září. Za rok přibudou nové hodiny i na 2. stupni. „Nedostatkovým zbožím“ jsou však učitelé, kteří nemají dostatečnou přípravu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

To tedy nevím co budou učit, když se vše kolem informatiky vyvíjí obrovským tempem. Do toho zásahy shora od úředníků, kteří o tom nemají ponětí.

1 0
možnosti
JJ

Nechápu, proč informatiku nemá kdo učit. Vždyť přece plat učitele je 130% platu průměrného za jen 21 hodin týdně práce, dva měsíce prázdnin, dovolená, svátky.

1 2
možnosti
Foto

130 % průměrného platu je pro VŠ samozřejmě dost podprůměrné. A teda ne každý oceňuje, že nafasuje nejen problematické děti, za které má navíc plnou odpovědnost, ale taky problematické rodiče.

22 hodin práce je samozřejmě nesmysl, je to leda 21 hodin na píchačkách.

1 1
možnosti
RM

Tak to budou děti učit učitele.

Aspoň poznají jaké je to pruda psát domácí úkoly, odpovídat u tabule na nesmyslné otázky a nosit domů pětky a nechat si je podepisovat od rodičů :-).

0 0
možnosti
Foto

Další výmysl. Úplně stačí stará dobrá logika. Ty technikálie kolem PC se už děti naučí rychle sami, pokud už to vůbec stejně dávno neumí. Ale ve školství se musí pořád něco vymýšlet. Jak by se jinak ty pedagogické výzkumáky a docenti a profesoři pedagogiky uživili, že?

0 2
možnosti
AB

A87l66e68š 57B58l29á31h60a

1. 10. 2023 23:30

No, možná jo... a učí ji tam? Já mám obavy, že od dob Komenského se školství moc nezměnilo. To, že se za posledních 30 let svět brutálně změnil díky informačním technologiím, jaksi naše školství vnímá podle mě pramálo, spíš skoro vůbec. Stále se děti učí nazpaměť k ničemu nepotřebné kraviny, místo věcí, které by následně uplatnili v praxi.

3 0
možnosti
MS

No tak dezinformátoři budou učit dezinformatiku.

3 0
možnosti
PN

To.jako učitelky neumí pustit PC a třeba napsat pár vět ve wordu? Husty

0 4
možnosti
BT

až na to, že tohle se podle všeho (tedy podle článku) po dětech právě nechce...

8 0
možnosti
HF

H94o42n13z52a 75F63á57t18o27r

1. 10. 2023 21:01

Problém je spíš v tom, že ponovu se informatika rozpustila mezi ostatní předměty a nyní už v ní fakt nebude co smysluplného učit. Když je v ní naučili aspoň základy texťáku a tabulek, tak to mělo smysl. Ale nevěřím tomu, že děcka, která nezvládnou základní dovednosti z matematiky, by se naučila abstraktnímu myšlení jakého je potřeba v programování.

6 0
možnosti
Foto

Základy texťáku (naštěstí už ne jen "Wordu") se učí velmi efektivně v češtině a hned potom v jakémkoliv předmětu, do kterého se dělá domácí úkol, referát a podobně. Tabulky samozřejmě v matice, kde to berou rovnou s matematickou operací, které se daná tabulka týká. Od násobilky po třeba úrokové sazby a samozřejmě statistiku.

0 0
možnosti
JN

J65i48r89k72a 76N98o75v20á30k

1. 10. 2023 20:36

Informatika je obor, který se zabývá informacemi, a aspoň pro mě byl celkem hodně teoretický a nudný.

Naproti tomu programování byla tvůrčí zábava, která mi vydržela dodnes.

Ale to co je obsahem toho předmětu je prostě jen nějaká práce na počítači ve stylu Jane z itcrowds, kllik, dablklik, posílání a přijímání mailu a tak, informatika není úplně nejlepší název.

2 0
možnosti
DN

je ale informatika mnohem více o řešení různých problémů,.....

kdopak to asi té paní mluvčí napovídal...? Nebo to má z vlastní hlavinky?

3 0
možnosti
JH

J13i38ř50í 27H47o36r35k56ý

1. 10. 2023 20:18

A jak se lze kreslením na čtverečkový papír naučit informatickému myšlení? Že jsou v počítači pixely? To pomáhá k informatickému myšlení?

6 0
možnosti
Foto

Ve skutečnosti jo (u těch úplně malých je papír hrozně efektivní kotva a pomůcka). Pochopí, jak fungují zobrazovače, kamery, foťáky, tiskárny, dokonce i oči. Jak se obraz uloží do "čísel". Přestane to pro ně být magie. Něco jako princip spalovacího motoru, který učí "technické" myšlení.

Budou vědět, že takový obraz se dá upravovat, vysílat ý animovat... A ti šikovnější hned skočí do grafického editoru a zkouší to naostro - prostě pixel art. Na papíře se dá hrát i se subtraktivním mícháním barev (v sousedních pixelech) a na monitoru pak zkoušet aditivní. Kdy pochopí rozdíl mezi tiskem a svícením.

1 0
možnosti