- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To tedy nevím co budou učit, když se vše kolem informatiky vyvíjí obrovským tempem. Do toho zásahy shora od úředníků, kteří o tom nemají ponětí.
Nechápu, proč informatiku nemá kdo učit. Vždyť přece plat učitele je 130% platu průměrného za jen 21 hodin týdně práce, dva měsíce prázdnin, dovolená, svátky.
130 % průměrného platu je pro VŠ samozřejmě dost podprůměrné. A teda ne každý oceňuje, že nafasuje nejen problematické děti, za které má navíc plnou odpovědnost, ale taky problematické rodiče.
22 hodin práce je samozřejmě nesmysl, je to leda 21 hodin na píchačkách.
Tak to budou děti učit učitele.
Aspoň poznají jaké je to pruda psát domácí úkoly, odpovídat u tabule na nesmyslné otázky a nosit domů pětky a nechat si je podepisovat od rodičů :-).
Další výmysl. Úplně stačí stará dobrá logika. Ty technikálie kolem PC se už děti naučí rychle sami, pokud už to vůbec stejně dávno neumí. Ale ve školství se musí pořád něco vymýšlet. Jak by se jinak ty pedagogické výzkumáky a docenti a profesoři pedagogiky uživili, že?
No, možná jo... a učí ji tam? Já mám obavy, že od dob Komenského se školství moc nezměnilo. To, že se za posledních 30 let svět brutálně změnil díky informačním technologiím, jaksi naše školství vnímá podle mě pramálo, spíš skoro vůbec. Stále se děti učí nazpaměť k ničemu nepotřebné kraviny, místo věcí, které by následně uplatnili v praxi.
No tak dezinformátoři budou učit dezinformatiku.
To.jako učitelky neumí pustit PC a třeba napsat pár vět ve wordu? Husty
až na to, že tohle se podle všeho (tedy podle článku) po dětech právě nechce...
Problém je spíš v tom, že ponovu se informatika rozpustila mezi ostatní předměty a nyní už v ní fakt nebude co smysluplného učit. Když je v ní naučili aspoň základy texťáku a tabulek, tak to mělo smysl. Ale nevěřím tomu, že děcka, která nezvládnou základní dovednosti z matematiky, by se naučila abstraktnímu myšlení jakého je potřeba v programování.
Základy texťáku (naštěstí už ne jen "Wordu") se učí velmi efektivně v češtině a hned potom v jakémkoliv předmětu, do kterého se dělá domácí úkol, referát a podobně. Tabulky samozřejmě v matice, kde to berou rovnou s matematickou operací, které se daná tabulka týká. Od násobilky po třeba úrokové sazby a samozřejmě statistiku.
Informatika je obor, který se zabývá informacemi, a aspoň pro mě byl celkem hodně teoretický a nudný.
Naproti tomu programování byla tvůrčí zábava, která mi vydržela dodnes.
Ale to co je obsahem toho předmětu je prostě jen nějaká práce na počítači ve stylu Jane z itcrowds, kllik, dablklik, posílání a přijímání mailu a tak, informatika není úplně nejlepší název.
je ale informatika mnohem více o řešení různých problémů,.....
kdopak to asi té paní mluvčí napovídal...? Nebo to má z vlastní hlavinky?
A jak se lze kreslením na čtverečkový papír naučit informatickému myšlení? Že jsou v počítači pixely? To pomáhá k informatickému myšlení?
Ve skutečnosti jo (u těch úplně malých je papír hrozně efektivní kotva a pomůcka). Pochopí, jak fungují zobrazovače, kamery, foťáky, tiskárny, dokonce i oči. Jak se obraz uloží do "čísel". Přestane to pro ně být magie. Něco jako princip spalovacího motoru, který učí "technické" myšlení.
Budou vědět, že takový obraz se dá upravovat, vysílat ý animovat... A ti šikovnější hned skočí do grafického editoru a zkouší to naostro - prostě pixel art. Na papíře se dá hrát i se subtraktivním mícháním barev (v sousedních pixelech) a na monitoru pak zkoušet aditivní. Kdy pochopí rozdíl mezi tiskem a svícením.