Diskuze

Obětí šikany je už každý osmý žák. Terčem útoků jsou stále více i učitelé

V českých školách bují šikana. Obětí je každý osmý žák, každý jedenáctý byl přímým svědkem šikany a pětina školáků o ní ví z doslechu. Šikanování jsou stále častěji také učitelé. Vyplývá to z průzkumu Mapa školy od společnosti Scio. Data společnost sesbírala v loňském školním roce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SV

Takže: přílišnou svobodou, nadměrnou demokracií a veškerými ohledy ke každému a všem jsme úspěšně dospěli až k rozbujení šikany ve školách... ? ... Možná proto, že všechny ty falešné ohledy jsou vlastně velice nespravedlivé. Kdo ví...

0 0
možnosti
Foto

To máte z těch práv dítěte a z toho rezultující výchovný. Učitelé nemohou nic, jinak by byli popitahováni.

5 1
možnosti
JK

No právě. A je zvláštní, že našemu fyzikáři, co nešel pro zaslouženou facku daleko a měli jsme z něj velký respekt, jsme se s problémy svěřovali spíše, než rodičům. On byl sice tvrdý a velice přísný chlap, ale také férový a uměl vyslechnout a poradit. Dnes by ho vyhodili ze školy na hodinu.

10 0
možnosti
PB

Na jednu stranu dětem dnes věnujeme více času, dle průzkumů, na druhou s nimi ale zjevně neumíme komunikovat tak, aby k nám mělo důvěru. Na vině je bohužel často i škola, která to odmítá řešit. Osobní zkušenost.

6 0
možnosti
SS

Souhlasím s vámi. I s tím, že škola to odmítá řešit. Totiž dost často netuší ve škole jak to řešit. Vyhodit dítě nemohou a rodiče to příliš nezajímá, že jejich dítě je šikanující. Školy nemají žádné páky na usměrnění žáků a jejich rodičů.

5 1
možnosti
EG

Šikana je jev, který doprovází lidstvo od počátku.

Asi k lidem a jiným savcům patří.

Čĺvěk je sice myslící tvor, ale jeho hlavní touhou je být výš než ostatní.

Někteří toho dosáhnou vlastní pílí nebo mají štěstí na vrozené nadání k správné komunikaci a mají třeba i štěstí na vnější vzhled, který se blíží k všeobecně uznávanému vzoru.

Kdo se odlišuje většině se stane často terčem posměchu a agrese.

Skoro si myslím, že by ne školách měl být předmět chování. On jaksi je, na vysvědčení. Já myslím ale, aby byl vyučován a děti hodnoceny podle chování ve škole pravidelnými známkami. Možná se to všechno měly dozvědět doma, ale tam nikdo nevidí, jak se opravdu děti chovají v kolektivu.

Dále na každé škole by děti měli mít schránku důvěry, pro pedagogy.

Dále měl by mít třídní učitel v polovině a na konci roku pohovor s každým žákem o jeho problémech .

Asi na toto nejsou peníze a čas, ale vymstí se to na dětech.

12 0
možnosti
SS

Je to hezké, ale dost to přesouváte na školu. Například chcete aby se dítě, více než rodičům, svěřovalo s utajovaným problémem učiteli. To nezafunguje. Ty šikanující děti si dávají celkem slušný pozor, aby je někdo nechytil, takže to pro učitele není jednoduché odhalit. Jen zkušený kantor dokáže odhalit jemné náznaky odlišného chování vůči jedinci ve třídě. Bohužel, to bývá napříč třídami a většinou se šikanují ti mladší. Také stále častější je, že děti učíme heslem - co tě nepálí, nehas. Tak šikanu nenahlásí ani dítě, které ji jen vidělo. Chcete ovlivnit ve škole chování, ale když dítě nastoupí do školy v 6-7 letech, už má zažité vzorce chování a je těžké s tím ve škole hnout, zvláště když rodiče snižují autoritu učitelů. Například ta učitelka je bl.. protože ti dalal pětku. No co si ta ..... myslí? Že má doma rodič flákače, který se nechce učit, na to pomyslí jen zřídka. Bohužel tento model je stále častější. Rodič má totiž až příliš velké zastání u inspekce. Inspekce totiž netuší, kdo stojí za rodičem a tak rodič má vždy pravdu. Učitelé se potom podvolují šikaně od inspekce od ředitelů atd. Bohužel žáci tu slabost učitelů vnímají. Učitelské povolání už dávno není významné povolání. V našich očích jsou to dost často nicky, které se neuživí jinde. Proto máme za spravedlivé snižovat jim platy a stále na ně nadávat. Není divu, že staří zkušení učitelé rádi odchází do důchodu a nahrazují je ty nicky.

1 0
možnosti