- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
K těm rouškám: jsem od narození téměř hluchý, t.j. slyším jenom na jednu stranu a to o 24 dB slaběji. Ve škole jsem proto vždy seděl vpředu a naučil se odezírat z pohybu rtů učitele.
Učitel s rouškou ovšem nemůže být objektem odezírání, takže pro mnohé studenty s vadou sluchu nepřijatelný.
Testování učitelů snad je ještě v možnostech státu, takže zdravý učitel jistě roušku nepotřebuje. Studenti však by si na ni měli zvyknout a sejmout jenom, když odpovídají.
Ještě malá poznámka- plnovous také omezuje možnost odezírání, navíc je to i hygienický problém, učitelé by měli být vždy oholení.
Zde jsem sepsal, co je potřeba vyřešit.
Chápu, že pan ministr nemá věšteckou kouli. V září může být denně 5, ale také 500 nových případů.
Mě by spíše zajímaly strategie. Kolik je plánů? Pokud se stane to, bude platit to.... Myslím, že MŠMT nemá v ruce absolutně nic.
Učitelské sbory na dovolených, pochybuji, že se někdo z těch, kteří nebyli schopni vytvořit dokument ve wordu (tím nemyslím generaci učitelů, kteří učí v důchodu - ti zvládají technologie lépe než jejich mladší kolegové), účastní nějakých kurzů práce s počítačem.
Takže 14. září, až bude značná část dětí a vyučujících v karanténě, budeme na obrazovkách svědky šou: strašná čísla, katastrofa, kdo by to čekal, nevíme, co budeme dělat ...
Pak si vzpomeňte, že pan ministr říkal, že v rouškách se učit nebude. TO určitě ne, doma ji totiž nikdo nosit nebude.
1. Omezit přesouvání tříd ve škole. Typicky od druhého stupně.
2. Učitelé, kteří nebyli schopni učit v době kovidu ve škole, typicky vysokého věku či strachujicí se, převézt na online výuku nebo propustit. Nebude pro ně uplatnění.
3. Připravit online výuku ve všech předmětech a ročnících celorepublikově. Pro ty co budou v karanténě. Učitel bude pak zde k online konzultacím.
4. Už konečně vyhodit Plagu za nekompetentnost.
4.
S online výukou nesouhlasím. Minimálně 30% děti na to kašle.
V srpnu může být pět set nových případů denně a žádná škola prostě nebude, Plaga není hygienik, ani epidemiolog.
A co řekněte dětem ohledně jejich vzdělání? Sorry pak důchodu bylo ohroženo tak z Vas budou lidé bez vzdělání?
Takova trochu naivita. Zabranit promichavani trid ve skole s 500 zaky a vys? Napr. V jidelne by asi mohli zacit obedvat v 8 , aby se nepotkali. Jinak manual 17. Srpna je sakra pozde. V teto chvili jsou hotove rozvrhy, vcetne deleni do skupin a to jeho popisovane nestykani se trid zcela meni v mnohych pripadech koncepci skoly. Takze opet to bude v ramci doporuceni a ve stylu ja nic ja muzukant to nejaci imaginarni epidemiologove. Ps pisu z mobilu, takze omluvte diakritiku a tak
V Bavorsku se nepromíchávají, sedí s rozestupy, nachystali za pochodu. Když se chce... Teď mají už taky prázdniny.
Z tohohle chlapa je mi špatně. A už mluví jako Bureš. Co řeknou hygienici/epidemiologove. Asi nějaká týmová školení.
Měli z rozhodnutí státu ponechat jedny nebo několik málo typů školních osnov. Pak by výuku na dálku mohl vést učitel z Ostravy pro žáky v Domažlicích. Dnes zakázková výroba je minimalizovaná všude, tak proč je ve školství? S vlastním učitelem by byly podle rozvrhu hodin jen konzultace.
Byla bych ráda, aby se v manuálu objevila i povinnost online výuky pro školy v případě distančního vzdělávání. Ne jen povinnosti pro děti, ale jasně definované i pro ředitele.
Já chápu, že na jaře do toho spadli všichni po hlavě, ale fakt nepovaźuju za online, že učitel v pondělí pošle zadání a já v neděli pošlu výsledky. Nám doma nastávaly docela humorné situace, obzvláště u slovních druhů, jsme si s kamarádkami volaly.a řešily zadání typu, jestli je to sloveso se sponou, nebo ta "spona" není spona a je už to jiný slovní druh. Jak bych přivítala aspoň manuál k tomu, jak nové učivo vysvětlit a mít možnost ověřit si, že cvičení s dítětem děláme správně.
Bylo to náročné, syn v 1. a dcera v 2. třídě, takže žádné složitosti, jenže myslet si, že tak malé děti nepotřebuji látku vysvětlit a že si vše nastuduji samy, když vlastně ani nemají knihy, kde by to bylo vysvětleno, je mimo. Zde měla fungovat online výuka, paní učitelka vysvětlí na dálku. A klidně i jiná paní učitelka, jenže zde opět narazíme na problém, že každá škola jede dle vlastní metodiky a nejsou jednotné osnovy.
Máte naprostou pravdu. Mnoho experimentů ve školství se tvrdě vymstilo. Problémy, které popisujete, by Vám málokterý pedagog na základní škole vysvětlili (ale to je teď jiný problém).
V Izraeli fungovala on-line výuka od prvního dne karantény. Bylo to povinné pro všechny, nejen pro žáky a studenty, ale hlavně pro učetele.
U nás to vypadala on-line výuka tak, jak popisujete Vy. Netýkalo se to jen starších učitelů, ale i těch mladých.
Musíte jako rodiče tlačit na učitele, ředitele i ministerstvo.