- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
pokud kouknu napr na nektery velky statni podnik (ktery byl uspesne zprivatizovan
a podivam se jake vyrobky ci sluzby poskytuje dnes a jake poskytoval jako statni podnik ... ... ... a jake se v techto podnicich zmenili mzdy tak bych to pral take ucitelum ne jen privatizaci ale nasledne i mzdy
mozna to dobre vystihuje:
Vzdělání a trh - Sborník textů - http://libinst.cz/etexts/rothbard_vzdelani.pdf
kouknete na : PayScale porovnání výplat / mezd - http://www.mzda.blogspot.com/2008/07/payscale-porovnani-vyplaty.html
tedy nekterych ucitelu ...
pokud kouknu napr na nektery velky statni podnik (ktery byl uspesne zprivatizovan
a podivam se jake vyrobky ci sluzby poskytuje dnes a jake poskytoval jako statni podnik ... ... ... a jake se v techto podnicich zmenili mzdy tak bych to pral take ucitelum ne jen privatizaci ale nasledne i mzdy
mozna to dobre vystihuje:
Vzdělání a trh - Sborník textů - http://libinst.cz/etexts/rothbard_vzdelani.pdf
kouknete na : PayScale porovnání výplat / mezd - http://www.mzda.blogspot.com/2008/07/payscale-porovnani-vyplaty.html
Jak je možné, že ve státní správě jsou průměrné platy vyšší než ve sféře podnikatelské? Vždyť státní správa je živena z toho, co vydělá a odvede na daních právě podnikatelská sféra. (Vím, že tito zaměstnanci taky odvádí daně, ale to jsou takové daně z daní).
Opět se objevil starý špatný argument o délce učitelské dovolené. Kdo si nezkusil učit celý školní rok, ten asi opravdu nepochopí, jak neskutečně psychicky vyčerpávající neustálá práce s větším množstvím lidí je. Na druhou stranu, fňukání nad výškou platu nemá smysl. Koho zajímá, že nastupující učitel má šestnáct hrubého a učitelský pár v Praze tudíž nemá šanci ani zaplatit nájem, natož založit rodinu? Pokud by učitelé za tyto platy neučili, stát by prostě musel hodně přisypat, protože je povinen zajistit povinnou školní docházku.
Předpokládám tedy, že učitelé jsou součástí státní správy, takže vědí (nebo si mohou zjistit) kolik je nástupní plat a jak je závislý na praxi a vzdělání.
Opravdu nemám rád, když se stávkuje za "vyšší platy". Každý z nás vstoupil do pracovního svazku dobrovolně a za daných platových podmínek, se kterými jsme tudíž souhlasili. Pokud nám tyto podmínky přestanou vyhovovat, můžeme celkem pohodlně tento pracovní poměr ukončit a zkusit to jinde za jiných podmínek.
Za to, v jaké stavu je nebo bude školství zodpovídá příslušné ministerstvo (od toho tam ty úředníky, kromě jiného, snad paltíme, ne?)
Už sa komoušů mně fascinovaly "věrnostní odměny" . Slévač byl odměněn za to, že celý život pracoval na jednom místě u jednoho zaměstnavatele. Hrůza...
Jaká je motivace pro mladého absolventa VŠ s třemi státnicemi a titulem před jménem, aby šel učit?Z toho platu rodinu neuživí, ve škole nebude moci prosazovat moderní metody, protože k tomu nebude mít podmínky (pomůcky, počet žáků ve třídě, nízké nároky na maturitu...), tak kam asi to naše školství míří?
Absolvent VŠ se třemi státnicemi a titulem kdekoliv, ať jde dělat tu práci, kterou zvládne a kterou chce dělat, za co nejvíce korun.
Kam míří naše školství netuším..
a) vyházet ty neschopné odboráře ve vedení školských odborů, kteří si udělali z této práce pohodlný přísun peněz do vlastní kapsy, ale ve školství nic pro učitele vlastně neprosadili.
b) vyhlásit stávku, zavřít školy, o děti ať se starají rodiče, po vyhlášení stávky jednat s vládou o platech
c) nebo dále živořte jako dosud
bude c) ... je to sice pesimistické, ale podle mne nejpravděpodobnější.
Jak je vidět, nikdo nerozumí učitelské problematice lépe, než ten, který nikdy neučil...
Na soukromé škole lze za peníze z kohokoliv udělat "vzorného" studenta a génia - přece po čtyřech letech placení středoškolského studia nezůstane bez "papíru" - kdo by na takové školy pak chodil, že...
Posuzovat úroveň školy podle velikosti harddisků, které si tam žáci mohou donést, je jistě celosvětově užívaným kritériem úrovně vzdělávání...
Měl jsem možnost si výuku vyzkoušet ... část stížností na kantory je hloupá a nepravdivá (dovolená, školní sportovní kurzy), ale část "sedí" jak Jandákova na hrnec (rovnostářství a lenost části ped. sboru, délka přípravy na vyučování). Tedy alespoň na té SŠ, kde jsem se pohyboval.
"Nemá zapsáno,co je za domácí úkol! Odpověď: Jak to máme doma kontrolovat?
Tak at zmeni povolani, kdyz je nekdo nespokojenej s praci at jde delat neco jinyho.. To by ale museli neco umet, kdyz jde nekdo studovat dejepis a zemepis proste nemuze ocekavat, ze bude vydelavat hodne penez...At si treba otevrou cetovku a uvidiem U jinych oboru by mohli jit do komercnich sektoru - biologie -farmacie atd... Ale to by museli byt znalosti a praktice dovednosti na jiny urovni a ne na urovni zakladni skoly a samozrejme pracovat pres cas, v noci, pres vikend atd.. Znam dva ucitele , ktery po prazdninach rekli dost koncim do pracovat do komercni sfery, no a zjisitli ,ze penez neni o moc vic, ale prace a zodpovednosti mnohem vic.. A jak to skoncilo na dalsi pololeti byli zpatky ve skole