Jeho tzv. jižní (J) varianta prosazovaná především pražskými politiky je mnohem dražší než varianta Ss. Přičemž tato jižní varianta J je pro tisíce občanů Prahy 8 a 6 nepřijatelná vzhledem ke škodlivosti pro životní prostředí a pro všechny občany naší republiky pro její zbytečnou finanční náročnost. Pražanům nepřinese žádné výhody, naopak se zvýšeným počtem kamionů v blízkosti jejich domovů pouze trápení. Na rozdíl od jižní lze na druhou severní ekologičtější variantu Ss získat finanční podporu z fondů EU.
V současné době připravovaná technicky velmi komplikovaná tunelová jižní varianta J totiž nesplňuje požadavky bezpečnosti provozu a dále nerespektuje stanovisko EIA. V civilizovaných zemích je stanovisko EIA závazné.
Investor (ŘSD, MD) odmítá vypracovat studii proveditelnosti na obě varianty, která by měla posoudit jak investiční tak i provozní náklady, bezpečnostní rizika provozu v tunelech, možné záměny dálnice s přistávací drahou ruzyňského letiště apod.
Investor doposud nepředložil věcně podložený odhad investičních nákladů. V návrhu rozpočtu SFDI pro rok 2005 nejprve udával cenu 7,8 miliard, po upozornění na nesmyslnost údaje cenu opravil na 15,5 miliard Kč. Technicky podobný úsek jihozápadního segmentu pražského okruhu, ale o dva kilometry kratší, stojí v současné době cca 24 miliardy Kč.
Odhad investičních nákladů vzdálenější varianty Ss včetně samostatného mostního spojení Prahy 6 a Prahy 8 je cca 12,5 miliard Kč.
Do konceptu územního plánu středočeského regionu jsou zahrnuty obě varianty tedy Ss i J. Praha prosazuje jižní variantu (J), protože chce těžkým dálničním mostem „vyřešit“ chybějící spojení Prahy 6 a Prahy 8, které tak nebude muset platit z městského rozpočtu.
Technicky velmi komplikovaná varianta J je umísťována do velmi stísněného prostoru severního okraje Prahy a prochází hustě zastavěnými územími a přírodními památkami. Je tedy nasnadě, že levnější a dopravně naprosto srovnatelná varianta Ss ušetří peníze, které hledáte. Nebude třeba hledat rezervy v oblastech sociálních a zdravotních, kde budou další úspory bezesporu nepříznivě vnímány občany této země a zároveň nebudou obyvatelé dotčených lokalit poškozeni ekologicky nesmyslnou stavbou prosazovanou pražskými politiky.