Železného strana se ale spolupráce ČNTS s Galaxií vůbec nebojí. "Je plně v kompetenci ČNTS, koho zvolí jako svého partnera pro vysílání. Otázkou je, jaké pořady a v jakém rozsahu bude moci ČNTS na kabelové televizi použít," reagoval mediální zástupce Železného Roman Bajčan.
Kabelovou a satelitní televizi Galaxie až dosud považovali mediální experti za mediálně nevýznamnou. Prodělávala několik milionů měsíčně a ani reklamní agentury v ní nespatřovali důležitého klienta. "Galaxie není v zorném úhlu reklamních investorů," potvrzuje i Michael Richter, obchodní ředitel marketingové agentury zabývající se mediálním trhem IP Praha. Galaxii zatím přijímalo jen tři a půl milionu obyvatel ve větších městech a části Východních Čech - nedávno však dostala licenci na vysílání v Praze, čímž bude mít podle Kindernaye sedmdesáti procentní pokrytí televizního trhu. Diváci o ní věděli jen díky atraktivním přenosům americko - kanadské hokejové ligy NHL a hudebním klipům mezinárodní stanice MTV. Od začátku příštího týdne se ale na její obrazovce mohou objevit stálice televizních obrazovek typu Dallas, Beverly Hills, Kojak, ale především - televizní noviny s Evou Jurinovou a Zbyňkem Merunkou. O tom, zda si Vávra s sebou do Galaxie přinese
jen nakoupené filmy a seriály, nebo také práva na MS v hokeji či nasmlouvané reklamy, se po celý víkend povedou dlouhá právní jednání. "Galaxie je vysílatel, oni rozhodují, my jen nabízíme," upřesnil dobře informovaný zdroj z ČNTS.