- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
přinejmenším lehčí varianta. Zrušení povinné matematiky mělo za následek, že na vejšku chodí ti, kteří tam nepatří a pak se občané setkávají s tupými úředníky, učitelkami nebo i psychology. Na psychologii a medicínu by měla být těžší varianta povinností, stejně tak jako na práva - tyto profese vyžadují schopnost abstrakce. Bylo by méně neštastných lidí. Zpět povinnou maturitu z matematiky pro všechny!!!!!!!!!
Všichni zasvěcení tvrdí,že státní maturity je správná věc. Nikdo však neřekne proč. K čemu je to dobré? Vysoké školy to nepotřebují a při nástupu do práce se Vás na výsledky Vaší slohové práce u maturity taky nikdo ptát nebude. Přitom je každému jasné, že číšník s maturitou je o něčem zcela jiném než například absolvent pražského prestižního gymnázia. Na to nepotřebuji CERMAT a jeho služby za stovky miliónů, abych tento rozdíl pochopil. Přitom podle mne maturity nejsou o vědomostech, ale o schopnosti se samotně vzdělávat,myslet a nést odpovědnost sám za sebe. To maturant prokazuje tím, že daný obor nebo školu absolvuje. Maturitní zkoušky na závěr jsou jen tou třešničkou na dortu, kdy maturant dokazuje, že se něco naučil a dokáže své vědomosti prezentovat dál. Je bláznovství posuzovat schopnosti, vědomosti a způsobilost jedince obstát na požadované úrovni ve společnosti takto hloupým způsobem na základě jedné jediné nezasvěcenými navíc hodnotiteli posuzované jednorázové zkoušky.
Vy jste nepochopil nic. Právě proto, že má maturita na různých školách diametrálně obtížnou náročnost, k výsledkům nikdo nepřihlíží. Maturita JE o vědomostech, schopnost samostatně se vzdělávat bych do toho nepletl. Proč myslíte, že existují zkoušky jako TOEFL, FCE a podobně?
..... den zdravotní sestřičky v nemocnici, napsáno to mělo být v libovolném útvaru publicistického stylu pro regionální periodikum a dostal jsem 26 bodů ze třiceti, nicméně, vzhledem k prezentaci, kdy jsem nabyl dojmu, že jedničkář, nebo chceme-li lepší student, který použil trochu fantazie = 5, tak jsem se bál neskutečně.
Obecně ale nejsem proti státním maturitám, naopak, jenže jsou špatně realizovány.
A přijdou učitelé ze tříd, kde bylo málo úspěšných maturantů (v poměru třeba k počtu připuštěných k maturitě), o prémie za ty čtyři roky?
Nebo si odboráři prosadili velké tabulkové platy a malé osobní hodnocení?
A co profesoři v elitních gymnáziích, jejichž studenti se přihlásili na vyšší úroveň maturity z matematiky, a pak dostali čtyřky, pětky? Zdalipak by i oni měli vracet prémie nebo se jim snižovat platy?
Ano, máte pravdu v tom, že státní maturity měly dodat naprosto tvrdá fakta o tom které školy jsou skutečně nekvalitní, a proti nim měly být zavedeny nějaké sankce. Ale o tom se dnes nikdo neodváží říct ani slovo. Ty testy jsou prostě postaveny tak nahodile, že ani nelze objektivně říct v čem ti učitelé chybovali, a jak to tedy měli dělat jinak. Dnes leží na krajských úřadech přes 2 000 odvolání studentů , a dá se (za současné situace) čekat že většina z nich bude posouzena kladně. Kolik si myslíte že by podalo odvolání učitelů, kdyby je na základě hodnocení z letošních státních maturit někdo chtěl trestat?
Tady v diskuzi se to často staví tak, že neschopní studenti neunesou hodnocení maturity - nicméně v reálu jde i o to, že značná část češtinářů nesouhlasí s tím hodnocením - jinými slovy jsou tady argumenty jedněch profesionálů (hodnotitelů) proti druhým profesionalům (ostatním češtinářům) - a to je to, co tu maturitu jednoznačně zpochybňuje , né nějaké názory zhrzených studentů.
teď je otázka, jestli ti druzí češtináři o tom vědí dost a nechtějí pouze zlepšit známky svým studentům. a co je to "značná část češtinářů" ?
Myslím, že není dobré dělat na studentech pokusy, jen kvůli tomu, aby se na tom někdo napakoval z veřejných prostředků...
jaké pokusy ti studenti skutečně sloh nezvládli
neudela maturitu tak je maturita spatna. Maturita je i o stresu. Clovek musi prokazat nejen to, ze znalosti ma, ale take to, ze je dokaze aplikovat a to za pomerne stresujicich podminek. Kdyz toto student nezvladne, je sice hezke, ze znalosti ma, ale maturitu proste udelat nemuze.
Důvodů, proč jedničkář neudělá maturitu může být hodně.
Nejvíce se musím smát odborníkům, kteří dělali maturitu před několika desítky let a teď tady ze sebe dělají frajery. To, jaké je teď maturita jaksi studenti neovlivní. S tím, že někdo opraví špatně slohovou práci také student nemůže. Takže se trošku zamyslete nad tím, jak jste byli nervózní z maturity vy a jak jsou vynervovaní studenti, kteří maturovali tento rok. Nikoli proto, že nic neumí, ale proto, že jsou maturity špatně udělané nebo opravené...
Tak kupodivu já nervózní nebyl vůbec, jelikož jsem si nechal měsíc na tvorbu materiálů a měsíc na učení, takže jsem to prostě uměl a uměl bych se to naučit i na tuto verzi.
že smysl odvolání je v tom, že na věc podívá nikdo jiný. Tady rozhodnutí CERMATU prověřuje CERMAT...