- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdy už konečně přestanou dělat ze studentů tupé encyklopedie na fekál a začnou je učit, jak používat mozek
V praxi mám problém, kupu knih a informací a TOTO musím slepit dohromady
A do s cenzurou
Nejdříve se Vy naučte používat mozek a pak to chtějte po jiných.
Víte.. bylo by fajn kdyby místo systému - na základce se to nabiflujete - na střední vám řeknou "všechno co jste se naučili na základce je špatně, my vám to tu řekneme správně..." - jen aby mu pak totéž řekli na vysoké i o střední - trochu více zapojil vysokoškolský systém i na základkách a středních.
Nemusíš umět informace z paměti. Stačí když si je umíš vyhledat, pracovat s nimi a především když danou věc Chápeš! Protože dodnes si spoustu lidí říká... proč já jsem sakra ztrácel tolik času na základní škole biflováním se životů spisovatelů a spousty dalších podobných hovadin, které mě vůbec nezajímaly a teď mi k ničemu nejsou?
Základ je ovšem dobré vědět. Když se budeš s někým bavit ve společnosti a řekneš, že Neruda byl spisovatel 20. století, budeš prostě za blba :-) Určitě nemá smysl se biflovat vládce čínských dynastií (místo toho by se mohly probrat dějiny 20. století od roku 45 do dneška - to se nikde nedělá => dává to tak možnost vzniku vzkříseným myšlenkám o komunistickém režimu a extrémismu obecně), ale vědět alespoň základní věci, byť od každého něco málo, je fajn.
Nastoupil jsem po letech na VŠ a mohu Vám říci, že mladí dělají taháky různými způsoby, u zápočtového testu to možná jde, ale doc. a prof. jsou vyškolení, takže hned tak něco neprojde.
Na druhou stranu jsem se účastnil zkoušky, kdy doc. dal prvnímu v abecedě úkol aby řekl číslovku 1-22 (počet otázek), ten řekl číslo a všichni dostali otázku abecedně číselným vzestupem. Potom na půl hodiny odešel a šrotili jsme se na otázku jak diví - ne povšechné informace, ale do hloubky.
Nakonec začal zkoušet a mimo "knižní informace" dal doplňující otázky, aby se ujistil kdo co zná. Zkouška každého trvala asi 15minut - ostatní seděli ve třídě za ním a bylo to fakt pocení jak prase.
Rozdal známky právě za ty doplňující otázky a dokonce i dva lidi vyhodil s F. Všichni jsme slyšeli odpovědi všech, všichni viděli, zda někdo odpovídá lépe než ostatní a bylo vymalováno.
Zápočtový test z jednoho předmětu jsme dělali tak, že jsme dostali test a doc. si stoupla za nás. Vždy když někdo nevěděl, tak k němu došla a snažila se to z něj podotázkami dostat. Mě řekla, tak si to najděte máte v notebooku všechny materiály.... a já hledal - a našel. I když ne všechno... a to je právě ten problém, nevěděl jsme kde to hledat. Ještě že pomohlo vyhledávání v interním Googlu co mám nainstalovaný ;-);-) Ale i tak jsem dostal 5,5 bodu z 10, protože nešlo zkrátka dohledat všechno.
Jsou ale jiné předměty, kdy se musí mluvit ihned na otázku a bez přípravy..... Tam se člověk musí šrotit. A je fakt, že na VŠ jsou celkem slušné průniky předmětů, kdy znalostí jednohjo lze odpovídat i na druhý předmět atp.
Za nasich let (a ze to neni tak dlouho - 1996) kdyz se psala pisemka, tak vsechno ze stolu (i penal) a do tasky. Kdyz ucitel nekoho nacapal tak to bylo pro dotycneho konecna. Hotovo smitec, nikdo se s nama nemazal. Dneska jsou ucitele nejak povolny...
tak povolovala při písemkách tabulky. a říkala, není důležitý mít vzorečky našprtaný v hlavě, ale umět je najít a použít.
Zalezi ovsem na tom, z ceho je pisemka, jaky vek zaku a kolik vzorecku se meji ucit treba za cely rok.
Nejlepší tahák, co jsme měli, byla předepsaná písemka. Učitel dal okruhy a řekl, že nám z toho 2 vybere. A chtěl o tom znát úplně všechno, takže hodnotil, podle toho, co kdo napsal. Za tu hodinu by toho člověk sám tolik ani neopsal, takže to bylo nejlepší si to předepsat a pak dělat, že píšem.
To jsme měli také. Vždy jsem nechápal, proč učitel koncipuje své zkoušení takto hloupě.
Je to hmatatelný důkaz, že se student opravdu připravoval.
Když jsem chodil na universitu v USA, bylo na (skoro) každou písemku (ústní zkoušky tam nejsou, není zaručeno objektivní hodnocení; píšou se jen testy s odpovědmi ABCD, případně řeší úlohy) povoleno mít všechny sešity, všechny úkoly, co se dělali, a "hint sheet" s čímkoliv.
Bylo to docela fajn a v pohodě, člověk se nenervil, že zapomene nějaký "blbý" vzoreček a na díky tomu neudělá zkoušku.
Ustni zkouska (i kdyz je nekdy neobjektivni) tak ma neco do sebe, protoze nauci cloveka vyjadrovat se. A jak jiste vite, tak kdyz nekdo umi okecavat tak pak v zivote nema problem skoro s cimkoliv i kdyz o danem problemu vubec nic nevi. Obecne co je cloveku platne kdyz ma znalosti a neumi je prodat, ze.
Úkoly nejsou vědět, co je v knížkách a v sešitech, ale spočítat nějaké příklady nebo vyřešit nějaké problémy s využitím informací, které si může žák kdekoliv dohledat. Stačí jen, aby si učitel trochu polámal hlavu a je to.
Ano i ne. Preci nebude student hleda v knizkaz zaklady cehokoliv... A stredni skola je v podstate jenom o zakladech daneho oboru. Na odbornost uz jsou pak jine skoly.
domnívám se, že doba pokročila a spoustu informací, které tento pokrok doprovází nelze nosit v hlavě. Důležité je, aby student a koneckonců i každý člověk věděl, kde a jak hledané údaje zjistí. Významnou pomocí je v dnešní době bezesporu i internet, proč jej tedy nevyužívat? Jestliže si student i ve "stresu" písemky dokáže na netu potřebné údaje vyhledat, nelze to určitě odsuzovat, spíše naopak. No a abych ještě zabránil případným námitkám, jsem člověk, který má školu opravdu již dávno za sebou
díky, teď před sebou vidím jak si odhrnul rukáv.... a směju se tu jak debil