Diskuze

Klasickým tahákům konkuruje technika, školáci si chodí pro rady na web

Papírek v upocené ruce či letopočty napsané na lavici. To jsou klasické taháky, na které si mnohý vzpomene. Současní studenti však přišli s řadou vychytávek a zapojili do opisování i internet a MP3 přehrávače. Učitelé se však kupodivu tolik nezlobí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T

Tetex

20. 6. 2008 14:11
Encyklopedie na fekál

Kdy už konečně přestanou dělat ze studentů tupé encyklopedie na fekál a začnou je učit, jak používat mozek?! 

V praxi mám problém, kupu knih a informací a TOTO musím slepit dohromady!

A do (Y) s cenzurou !;-O

0 0
možnosti
AA

A.A.

21. 6. 2008 18:38
Re: Encyklopedie na fekál

RvRvRv Nejdříve se Vy naučte používat mozek a pak to chtějte po jiných. :-/

0 0
možnosti
RK

Tholdrin

20. 6. 2008 10:24
Taháky

Víte.. bylo by fajn kdyby místo systému - na základce se to nabiflujete - na střední vám řeknou "všechno co jste se naučili na základce je špatně, my vám to tu řekneme správně..." - jen aby mu pak totéž řekli na vysoké i o střední - trochu více zapojil vysokoškolský systém i na základkách a středních.

Nemusíš umět informace z paměti. Stačí když si je umíš vyhledat, pracovat s nimi a především když danou věc Chápeš! Protože dodnes si spoustu lidí říká... proč já jsem sakra ztrácel tolik času na základní škole biflováním se životů spisovatelů a spousty dalších podobných hovadin, které mě vůbec nezajímaly a teď mi k ničemu nejsou?

0 0
možnosti
JF

goober

20. 6. 2008 10:40
Re: Taháky

Základ je ovšem dobré vědět. Když se budeš s někým bavit ve společnosti a řekneš, že Neruda byl spisovatel 20. století, budeš prostě za blba :-) Určitě nemá smysl se biflovat vládce čínských dynastií (místo toho by se mohly probrat dějiny 20. století od roku 45 do dneška - to se nikde nedělá => dává to tak možnost vzniku vzkříseným myšlenkám o komunistickém režimu a extrémismu obecně), ale vědět alespoň základní věci, byť od každého něco málo, je fajn.

0 0
možnosti
SA

sprav

20. 6. 2008 10:05
zkoušky

Nastoupil jsem po letech na VŠ a mohu Vám říci, že mladí dělají taháky různými způsoby, u zápočtového testu to možná jde, ale doc. a prof. jsou vyškolení, takže hned tak něco neprojde.

Na druhou stranu jsem se účastnil zkoušky, kdy doc. dal prvnímu v abecedě úkol aby řekl číslovku 1-22 (počet otázek), ten řekl číslo a všichni dostali otázku abecedně číselným vzestupem. Potom na půl hodiny odešel a šrotili jsme se na otázku jak diví - ne povšechné informace, ale do hloubky.

Nakonec začal zkoušet a mimo "knižní informace" dal doplňující otázky, aby se ujistil kdo co zná. Zkouška každého trvala asi 15minut - ostatní seděli ve třídě za ním a bylo to fakt pocení jak prase.

Rozdal známky právě za ty doplňující otázky a dokonce i dva lidi vyhodil s F. Všichni jsme slyšeli odpovědi všech, všichni viděli, zda někdo odpovídá lépe než ostatní a bylo vymalováno.

0 0
možnosti
SA

sprav

20. 6. 2008 10:06
zkoušky II

Zápočtový test z jednoho předmětu jsme dělali tak, že jsme dostali test a doc. si stoupla za nás. Vždy když někdo nevěděl, tak k němu došla a snažila se to z něj podotázkami dostat. Mě řekla, tak si to najděte máte v notebooku všechny materiály.... a já hledal - a našel. I když ne všechno... a to je právě ten problém, nevěděl jsme kde to hledat. Ještě že pomohlo vyhledávání v interním Googlu co mám nainstalovaný ;-);-) Ale i tak jsem dostal 5,5 bodu z 10, protože nešlo zkrátka dohledat všechno.

Jsou ale jiné  předměty, kdy se musí mluvit  ihned na otázku a bez přípravy..... Tam se člověk musí šrotit. A je fakt, že na VŠ jsou celkem slušné průniky předmětů, kdy znalostí jednohjo lze odpovídat i na druhý předmět atp.

0 0
možnosti
MG

mgs

20. 6. 2008 9:52
Opisovani

Za nasich let (a ze to neni tak dlouho - 1996) kdyz se psala pisemka, tak vsechno ze stolu (i penal) a do tasky. Kdyz ucitel nekoho nacapal tak to bylo pro dotycneho konecna. Hotovo smitec, nikdo se s nama nemazal. Dneska jsou ucitele nejak povolny...

0 0
možnosti
VM

Si0

20. 6. 2008 12:49
Re: Opisovani

Nojo, to jsou ta "práva".

0 0
možnosti
PN

vver440

20. 6. 2008 9:44
moje máma, když ještě učila

tak povolovala při písemkách tabulky. a říkala, není důležitý mít vzorečky našprtaný v hlavě, ale umět je najít a použít. :-)

0 0
možnosti
PP

Prilezitostny pisatel

20. 6. 2008 9:56
Re: moje máma, když ještě učila

Zalezi ovsem na tom, z ceho je pisemka, jaky vek zaku a kolik vzorecku se meji ucit treba za cely rok.

0 0
možnosti
LK

kabalenka

20. 6. 2008 9:35
Nejlepší tahák

Nejlepší tahák, co jsme měli, byla předepsaná písemka. Učitel dal okruhy a řekl, že nám z toho 2 vybere. A chtěl o tom znát úplně všechno, takže hodnotil, podle toho, co kdo napsal. Za tu hodinu by toho člověk sám tolik ani neopsal, takže to bylo nejlepší si to předepsat a pak dělat, že píšem.;-D

0 0
možnosti
AA

A.A.

21. 6. 2008 18:50
Re: Nejlepší tahák

To jsme měli také. Vždy jsem nechápal, proč učitel koncipuje své zkoušení takto hloupě.

0 0
možnosti
PK

Hekynen

20. 6. 2008 9:30
Nechápu, co je na taháku špatného

Je to hmatatelný důkaz, že se student opravdu připravoval.

Když jsem chodil na universitu v USA, bylo na (skoro) každou písemku (ústní zkoušky tam nejsou, není zaručeno objektivní hodnocení; píšou se jen testy s odpovědmi ABCD, případně řeší úlohy) povoleno mít všechny sešity, všechny úkoly, co se dělali, a "hint sheet" s čímkoliv.

Bylo to docela fajn a v pohodě, člověk se nenervil, že zapomene nějaký "blbý" vzoreček a na díky tomu neudělá zkoušku.

0 0
možnosti
MG

mgs

20. 6. 2008 9:57
Re: Nechápu, co je na taháku špatného

Ustni zkouska (i kdyz je nekdy neobjektivni) tak ma neco do sebe, protoze nauci cloveka vyjadrovat se. A jak jiste vite, tak kdyz nekdo umi okecavat tak pak v zivote nema problem skoro s cimkoliv i kdyz o danem problemu vubec nic nevi. ;-) Obecne co je cloveku platne kdyz ma znalosti a neumi je prodat, ze.

0 0
možnosti
VM

Si0

20. 6. 2008 9:11
Já fandím zkoušení s jakýmkoliv použitím literatury.

Úkoly nejsou vědět, co je v knížkách a v sešitech, ale spočítat nějaké příklady nebo vyřešit nějaké problémy s využitím informací, které si může žák kdekoliv dohledat. Stačí jen, aby si učitel trochu polámal hlavu a je to.

0 0
možnosti
MG

mgs

20. 6. 2008 10:00
Re: Já fandím zkoušení s jakýmkoliv použitím literatury.

Ano i ne. Preci nebude student hleda v knizkaz zaklady cehokoliv... A stredni skola je v podstate jenom o zakladech daneho oboru. Na odbornost uz jsou pak jine skoly.

0 0
možnosti
Z

zoufalec1

20. 6. 2008 8:47
opisovat?

domnívám se, že doba pokročila a spoustu informací, které tento pokrok doprovází nelze nosit v hlavě. Důležité je, aby student a koneckonců i každý člověk věděl, kde a jak hledané údaje zjistí. Významnou pomocí je v dnešní době bezesporu i internet, proč jej tedy nevyužívat? Jestliže si  student i ve "stresu" písemky dokáže na netu potřebné údaje vyhledat, nelze to určitě odsuzovat, spíše naopak. No a abych ještě zabránil případným námitkám, jsem člověk, který má školu opravdu již dávno za sebou

0 0
možnosti
JN

Hail Eris

20. 6. 2008 8:54
Re: opisovat?

R^

0 0
možnosti
JD

gagaryn

20. 6. 2008 8:46
***

Skvěle používal taháky Rimmer z Červenýho trpajzlíka. ;-D

0 0
možnosti
JH

iuos

20. 6. 2008 8:53
hmm

díky, teď před sebou vidím jak si odhrnul rukáv.... a směju se tu jak debil ;-D;-D;-D

0 0
možnosti