- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Chtělo by to podívat se na zajatecké tábory Francouzů a Rusů v okolí Kvildy. Ti tam netěžili jen dřevo.
a je tam nekde v blizkosti naka aspon drobet rovna polni cesta ? Aby totiz némlich ty stihacky mohly odletet ......
to je v pořádku, takhle rozkopávat zem v lese? navíc u Kvildy?
Maskáče,doma knihovničku pancerfaustů,něco o říšských generálech něco o Hitlerovi.A zasněné posedy u grilu s představami o tom ,jak sami válčí.Krev,dobytá uzemí,ženy. Do doby,než zapraská větev, Tohle mne napadlo,když jsem viděl fotografii z terénu.
Mě při pohledu na fotky na toho s tím cigárem a toho s těma drátěnýma virgulema napadá jenom jedno.. MAGOŘI
Každá továrna potřebuje, dostatečný přísun el. energie, vody, a potřebuje nějaké komunikace na zásobování, resp. odvoz hotových výrobků. Čím větší výrobek, tím více toho potřebujete...
Čítal som o tom. Aj kniha "Tajemství Františkova..." (na webe) od A. Kunca je zaujímavá - autor sa venoval bádaniu v archívoch a zhromažďovaniu podkladov veľmi seriózne. Spomína,že podľa očitých svedkov,priestory (on sa domnieva,že okrem možnosti "továrne" sa mohlo jednať aj o budúce veliteľské stanovište PVO Luftwaffe ) prehľadali a "vyrabovali" niekedy začiatkom sedemdesiatych rokov špeciálne zložky MNO (MV?) ČSSR. V archívoch ale nič nie je - je to snáď tak tajné,že sa to nesmie zverejniť ani dnes,alebo sa jedná len o "fatamorgánu" "očitých svedkov"? Ťažko povedať.
To je zase článek... Už jenom první věta je zcela zcestná a nicneříkající. "Do hlubokých šumavských lesů se po dvou letech vracejí nadšenci do válečné historie. Na Františkově u Kvildy znovu pátrají po podzemní továrně, kde měli nacisté za války montovat první stíhačky Messerschmitt." První stíhačky Messerschnitt se ať již před válkou, nebo na jejím začátku samozřejme montovaly v Německu. Kdesi hluboko v textu jsou pak zmíněné proudové stroje, ovšem i ty se jako první montovaly v Německu. A představa, že se uprostřed lesů, mimo příjezdové komunikace odkudsi vynoří, 70 let po válce, podzemní továrna na stíhačky, ať již proudové, nebo vrtulové, tak ta je úsměvná a zcestná.
Ach jo, nechcete si o tom něco zjistit, článek říká málo, ale i tam jsou náznaky. Penzion z té doby zajišťuje příjezd, jeden z vchodů má vést pod bývalou sklárnou, později papírnami, opět zajišťuje příjezd, stál tam i když malý, ale přece koncentrační tábor, nebo jestli chcete pracovní, a je toho daleko víc, než se začnete vyjadřovat, tak si něco zjistěte. Už se jim i nějaké příjezdy podařilo najít, ale jsou zasypané a snaží se tam dostat přes skelet tunelů, i těch už několik vybourali, proto hluboko v lesích.
Žádnou štolou nevedla nikdy žádná cesta do továrny. Musela by tam bejt příjezdová komunikace, vlečka.....spotřeba energie byla obrovská, ať už ze sítě nebo pomocí generátorů. Ať si zkusí nejdřív aspoň něco přečíst .
A vy víte, jak se dokáže změnit příroda a okolí za více než 60let? Zejména v oblastech, kde byl přístup obyvatel značně omezen. V restituci nám byl vrácen díl lesa. V podobné lokalitě. Byl jsem se tam podívat. Les byl už starý, pochopitelně vytěžen a osázen mladými stromy. Po 20 létech úplně žasnu. Nepoznal jsem to tam.
Nutno vložit bez toho ‎
Holt "skvělý" systém iDNES....