- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Každý, komu bylo prokázáno spoluzavinění měl dostat aspoň 10 natvrdo!
Kdyby na tyhle faktory nezapominali, podnikali by v zemedelstvi (zdimanim statu a EU na nesmyslnych dotacich).
jako obhajoba? Když už, tak by tam musel být úplně zastavený provoz. Nebo si jako někdo představuje, že když most spadne na pomalu jedoucí vlak, tak ti, co budou zrovna ve vagónu pod mostem, se jen tak trošku přikrčí a pohoda, za 5 minut jedeme dál?
V dnešním systému je zodpovědný někdo jako ředitel, protože všechno podepisuje, potom projektant, protože to má znát a zavést do papírů, potom stavbyvedoucí, protože to měl, tak, jak to je předepsáno, udělat, potom kontroloři, protože to měli zkontrolovat , potom šéf té realizační party, který to se svými podřízenými prováděl a možná by se ještě našli další. Každý z toho řetězu spoléhá na všechny ostatní v řetězci, že to udělají dobře a že pokud on sám udělá chybu, někdo z těch ostatních to pozná a chybu spraví.
Tak existují projekty, kde všichni to dělají správně a ve kterých je potom spousta zbytečné pracovní a kontrolní duplicity. Pokud se ale sejdou špatní lidi, na projektu, se kterým nemají zkušenosti, tak ti nezkušení spoléhají na ostatní, že jejich chyby a nedostatky opraví. Tady zdá se, byli všichni v tom řetězci nezkušení ....... nebo lajdáci.....
Navíc v současném systému subdodávek se tento "zodpovědností řetěz" ještě rozšiřuje o příslušné lidi subdodavatelské firmy.
Dají mu pár miliónů, aby mlčel a všichni viníci budou z obliga...
Myslel jsem, že mezi obžalovanými bude i ten kdo zavinil, že na trati nebyla snížena rychlost (případně výluka). Trochu to připomíná srážku tramvají ve Vřesině. Odsouzen byl pouze řidič tramvaje, ale ten kdo povolil jezdit tramvajím po jednokolejné trati prakticky bez zabezpečení je bez viny.
To je něco jiného. Tam je jedna kolej dlouhodobý stav, se kterým řidiči tramvají měli počítat a být na něj zaškolení. U toho mostu šlo o krátkodobý problém, během té manipulace s mostem. Souhlasím s tím, že někdo měl informovat dráhy, že by bylo vhodné snížit rychlost... Těžko někdo může shazovat odpovědnost na provozovatele vlaků, že něco poškozuje nebo ohrožuje, když jezdí po provozní koleji povolenou rychlostí...
Nikdo nepočítal s železniční dopravou pod mostem? To je opravdu div, že pod mostem, vedoucím nad železnicí (mimochodem jednou z nejzatíženějších v ČR), jezdí vlaky! Že kdyby se vlakům snížila rychlost, k nehodě by nemuselo dojít? A to si jako ti odpovědní pracovníci myslí, že SE vlaky tam budou zpomalovat samy od sebe? Já vidím problém hlavně v naprosto nedostatečné komunikaci, bohužel velmi příznačné pro tuto zemi v posledních letech. Dnes, kdy má každý nejméně jeden mobil a služební auto, se lidé nedohodnou. V dobách, kdy komunikační technika téměř neexistovala, se dohodli. Není to náhodou celkovou povrchností dnešní doby a nezájmem odpovědných lidí? Vždyť se nakonec skoro všechno ututlá nebo to odnese ten poslední, kdo by na tom mohl nést vinu, tak nač se vzrušovat, že?
Plně s Vámi souhlasím. Přece projektant musí brát v úvahu všechny vlivy, které budou na konstrukci působit. Nejen otřesy od vlaků, ale i vliv povětrnosti (vítr). A pokud byla potřeba snížit rychlost vlaků, tak to měl na ČD požadovat, nejméně po dobu přesunu konstrukce a nebo provést přesun v noci v době výluky.
Jistě, že teď nikdo nebude chtít být viníkem a stavaři si budou vinu přehazovat mezi sebou jako horký brambor. Kdyby přemýšleli a konali včas nedošlo k žádné nehodě, jen by měli o něco menší zisky.
Rozdelil bych mezi zucastnene rovnym dilem jak uhradu zpusobene skody, tak odskodne pozustalym a rentu vsem zranenym. A za nesmyslne vymluvy bych jim jeste pridal.
"Nejsem si vědom, že bych v této souvislosti cokoliv porušil. Pád mostu ve Studénce zapříčinilo to, že nikdo nevzal v úvahu železniční dopravu," uvedl Magnusek.
Nikdo nevzal v potaz? Z neměl by to vzít v potaz projektový manažer a projektant? A kdo je projektový manažer? Tady čtu, že nějaký Magnusek. Takže?
Když se o neštěstí v roce 2008 psalo, bylo jasné - že stavební firma předložila požadavek na snížení rychlosti- ale dráhy chtěly proplatit omezení rychlosti vlaků po stavební firmě a ta se šprajcla. Tak k omezení nedošlo.
Projektant podle mne s omezením vlaků počítal. A teď to na něj chtějí hodit.
Pokud to dal do podmínek v projektové dokumentaci, je z obliga, pokud ne, má smůlu.