"Dostal jsem anonymní dopis, že autobus, ve kterém předloni zahynul můj syn Viktor, byl už dříve bouraný. Střechu autobusu měl někdo v sokolovské firmě načerno přivařit, aby se nikdo nedozvěděl, že je porušena konstrukce neoplanu. Domněnka se ale nepotvrdila," řekl Karel Hart z Karlových Varů.
S dopisem se minulý týden vypravil do znaleckého ústavu v Českých Budějovicích. Jak Karel Hart uvedl, soudní znalec Evžen Spergl při prohlídce zajištěného autobusu nezjistil, že by se střešní sloupky utrhly ve svarech. Střecha se většinou oddělila od karosérie v místech, které nebyly navařované.
Policejní vyšetřovatele i pozůstalé zarazilo, že střecha autobusu ležela ihned na zemi, i když se neoplan převrátil až později. Proto chtěl Karel l Hart zjistit pravdu a případně podat trestní oznámení na majitele autobusu.
Nakonec se spokojil s vyjádřením soudního znalce, že 60 procent pevnosti střešní desky tvoří vlepená skla. Ta se však při nehodě vysypala, když do oken narazily větve stromů.
O tom, jak mohla střecha tak snadno ulétnout, přemýšlí často ve vězení v Heřmanově Huti na Plzeňsku i odsouzený řidič neoplanu Pavel Krbec z Chebu.
"Při nehodě se střecha zmáčkne a zůstane tam. Tady upadla a ulítla. Je fakt, že u jednoho opravovaného autobusu střechu uřízli a dali tam jinou," řekl Krbec minulý týden v rozhovoru pro MF DNES. - více zde
ČLÁNKY iDNES O NEHODĚ U NAŽIDEL
Jednu z nejhorších dopravních nehod v Česku, při níž zemřelo 19 lidí, zavinil buď řidič, nebo technická závada. Autobus vyjel ze silnice u Kaplice na Českokrumlovsku 9. března 2003. |