Nejvíce obětí - 241 z celkového počtu 248 - si vyžádaly nehody na železnici, zbytek připadá na tramvajové tratě nebo metro. Nejčastěji lidé umírali při střetu s vlakem v kolejišti. Drážní inspekce v roce 2010 eviduje 261 těchto nehod, které nepřežilo 189 lidí.
Druhý největší počet obětí připadá na nehody na přejezdech. "V loňském roce se střetl na přejezdu vlak s automobily, motocykly, cyklisty nebo chodci ve 275 případech," uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Zahynulo tak 47 lidí, v roce 2009 jich bylo 38.
Vůbec nejtragičtější byla loni nehoda, při které na železničním přejezdu v Dobešicích na Písecku srazil rychlík peugeot, v němž zahynuli tři lidé (více o nehodě čtěte zde).
Výjimečnou nehodou bylo i vykolejení vlaku v Ústí nad Labem, při kterém zahynul strojvedoucí a dalších osm lidí se zranilo. Při nehodě vznikla škoda za 63 milionů korun (více o nehodě čtěte zde).
Cestování vlakem lze i nadále považovat za jedno z nejbezpečnějších. Při žádné nehodě vlaků v loňském roce nezahynul cestující. Přesto se ale do statistik dvě úmrtí cestujících zapsala. "Jedná se o dva lidi, kteří vyskakovali za jízdy z rychlíku," řekl iDNES.cz mluvčí Drážní inspekce.