Policisté při vyšetřování všech smrtelných dopravních nehod zkoumají, jak se na jejich následcích projevilo nekvalitní značení. Například vymazané jízdní pruhy či vzájemně si odporující dopravní značky, jejichž vinou si pak třeba všichni řidiči vjíždějící do křižovatky myslí, že mají přednost.
"Na silnicích loni zemřelo 707 lidí. Podle předběžných odhadů se mohlo špatné značení nebo třeba chybějící svodidla v loňském roce podepsat až na třetině smrtelných nehod," říká šéf dopravní policie Leoš Tržil. To je přibližně stejný podíl jako v roce 2010.
Přestože policisté upozorňují správce komunikací na zjištěné závady, často se nic neděje: silničáři se hájí, že na opravy problematických míst nemají peníze.
"U náročnějších stavebních úprav je potřeba zpracovat projekt, navíc je často nutná i finanční spoluúčast obcí. Drobné úpravy, jako například osazení chybějících značek, se ale snažíme udělat hned," říká Josef Raboch ze Správy silnic Středočeského kraje.