- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Prostě, chtěli to udělat co nejlíp, ale dopadlo to jako dycky.
Nechcel som sem príliš miešať ruskú politiku voči vlastným ľuďom, ale nedalo mi to: ak by kedysi "sovieti" politicky nepozatvárali kopu šikovných ľudí do sovietskych "nápravno-výchovných zariadení, atď.", za paragraf "?", tak mohli byť oveľa ďalej. Kto mal rozum, resp. stihol, tak odtiaľ utiekol. Toto ich zabrzdilo v rámci celosvetového vývoja. A ten už Rusi nikdy nedobehnú. Nikdy. A pritom sovietski súdruhovia kedysi mali také heslo, že "Dobehnúť a predbehnúť Ameriku". ... Chorý národ, chorá spoločnosť.
rozhodnutí shora, které dalo stroji M-50 stopku v roli bombardéru a s jeho sériovou výrobou už se nepočítalo. Bylo totiž jasné, že nikdy nemůže dostát zadávacím podmínkám.
Je to pořád stzejné. My vás zničíme nejmodernějšími zbraněmi a na ty co dodáváte Ukrajině ze 80. let brzy najdeme protilék.řekl světu Putin. to je teda sranda. Rusko prohrává technologicky se zbraněmi západu, které jsou pro NATO zastaralé.
V konvenční válce ano. Ale nezapomeňte na mezikontinentální rakety, ponorky, zbraně které jsou na oběžné dráze, jaderné, chemické a biologické zbraně. Za těch více než 70 let, zde bohužel došlo jistě k nepředstavitelné mu vývoji.
Budu zaslapan diskutujicimi, ale podceňovat všechno ruZZke se mi nelíbí. Vždyť ani USA je nikdy nepodcenovali. Nejhorší je podcenit soupeře. A které země umějí vyrobit letadlo? Dopravní Iljusiny jsou v provozu léta. Vůbec nejsem podporovatelem RuZZka, aby to tak nevyznelo!
iljušiny jsou v provozu léta ano ,ale nevšiml jste si kam se svět pohnul v letectví?
Nejvíce, co je na tomto článku nejzajímavější je....
Typicky sovětské ,,mysleli to tak jako vždy dobře a nakonec to dotáhli do sovětské dokonalosti, že to dopadlo jako vždycky".
že to nakonec nebylo k ničemu to nevadí, ale stojí to v muzeu sovětských uspěchů. To je podstatné s číslem 12
Podobnost Mjasiščeva M-50 (1959) s Convair B-58 Hustler (1956) mě vůbec nepřekvapuje. Stejně jako podobnost amerických raketoplánů se sovětským Buranem, který byl ovšem "neúspěšný".
Mluvilo se tehdy o ruské špionáži, kterou amíci odhalili. Zavedli dvojí dokumentaci, kde v té druhé provedli několik "chyb" a právě tu získali sověti. To mělo za následek fiasko Buranu.
To Číňani mají v napodobování daleko větší úspěšnost.
Ta podobnost s Buranem a SpaceShuttle je poměrně častá histroka. Jejich užití však má odlišnosti - SS je (zjednodušeně) letadlo, které se na orbit doškrábe vlastními motory, živené z externí nádrže ET a s vydatnou pomocí raket na TPH zvanými SRB. Na oběžné dráze má velmi omezené možnosti manévrování.
Buran se na orbit vyveze kapalinovou nosnou raketou Energia a na oběžné dráze měl být velmi pohyblivý, prý pro plnění vojenských úkolů.
Návrat skrze vrstvy atmosféry mají oba stejný, proto jsou si oba velmi podobní - i po odtavení ablativních ochran si musí zachovat aerodynamické schopnosti ke klouzavému dosednutí na zem. Těleso musí být dosti robustní, všechny tenké plochy (např. výškovka) by během desítek sekund prostupu atmosférou odhořely - tepelně izolační dlaždice jsou nejen tlusté, ale i těžké, takže stroj musí být kompaktní - delta vychází jako jediný použitelný design.
Souhlas s autorem - rozvoj raket a PVO zastavil vývoj strategických bombardérů. O to víc mě překvapuje, že Rusové zastavili vývoj a správně usoudili, že tahle ulička je opravdu slepá. Většinou totiž s oslí zarputilostí na konec těch uliček dojdou - např MiG-25, Tu-22...
Dodnes jsem nezjistil, na jaký limit naráželi při vývoji svých motorů. Vždyť provozují NK12, TV3-117, D-18T a AL31/41.
Za to opuštění bombardérů mohl Chruščov, který se prostě zamiloval do raket, na jejich vývoj uvolnil veškeré prostředky a vše ostatní upozadil. Díky tomu tenkrát po určitou dobu měli v raketách skutečně náskok, ostatně pro kosmické lety rakety z té doby používají dodnes.
Krásná éra na pohled obě i když funkčností se rozchází, ale tak už to u sovětských proklamací bývá.
V SSSR bylo vše největší, nejtěžší a nejrychlejší. I náramkové hodinky.
Dobré retro. Tušino, na kterém byl předveden i M5O bylo tehdy vysíláno i v přímém přenosu tehdejší ČST. Hustler fascinoval zase v Orly. I tím, že zvuk byl teprve v polovině cesty, když stroj na Orly dorazil. Bohužel pak při předvádění tamtéž havaroval.
Ruská klasika...absolutní neschopnost vyrábět v dostatečném množství a kvalitě cokoli, co je složitější než pračka...
Oni i pračky dováží. U Ukrajiny a použité...