- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Musí se nechat, že Mig-15 byl pěkný stroj s charakterem. Jako modelář a fanda do letectví jsem k němu měl vřelý vztah.
MiG-15 v potížích...moc hezká úvodní sekvence dobrého filmu
Nejlepší prouďák byl stejně Jokosuka MX7, to chtělo pilota s koulema !
Až na to, že žádnej prouďák nebyl, tak souhlas.
Zaletávací pilot Vlk z pověstného kunovického "zvěřince" tuším ještě Svinka a Srnec - tragicky zahynul někdy kolem roku 1974 za berany L-410 když se sovětský soudruh sedící s ním v kabině za řízením rozhodl bez konzultace vyzkoušet čtyřistadesítku "po ruském způsobu" a nadlickou silou znenadání kopl do nožního řízení, vyvolal tim tzv. "flatr" který utrhl ocasní plochy a letoun se zřítil a posádka zahynula. Pan Vlk konal až do konce svou práci za divoke rotace - rozpojil všechny elektrické okruhy a odpojil motory od dodávky paliva...aby zabránil požáru po dopadu a nehoda mohla být objasněna - čest jeho památce.
Nazdar Kárl, zdraví Tě Libor z Kunovic, tady máš podrobnosti: https://www.planes.cz/cs/article/100330/letecka-historie-on-line-3-prototypova-serie-l-410uvp
Nejlepsi akce by byla 2 rakety poslat na UVKSC Praha s naslednym pristanim v Zapadni zone.
Hezký článek ale pokus o propagandu že byly letadla sestřeleny nad hranicemi je úplně zbytečný. Letadla nabyla sestřelena nad hranicemi ale nad naším územím. A po zjištění že má naše letectvo proudová letadla už nad naše území žádné letadlo NATO nevletělo.
S tim bych si nebyl vubec jisty. Na SSSR letadla NATO vesele letali po cele 50. leta - byt s nejakymi ztratami. Na pruzkumne specialy (a nemuselo se jednat nutne o U-2) byla tehdejsi vychodni PVO vetsinou kratka.
Jeden čs. pilot s patnáctkou uletěl v sedmdesátých letech do němec, ale zase se s ní vrátil. A jiný po srpnu emigroval a usadil se ve švajcu.PS.- toto nejsou drby.
Z Piešťan uletěli "na západ" tři kamarádi od 3. letky někdy kolem roku 1985 s vrtulníkem Mi-2...
Zaujímavý článok...upútal ma..
Ono také šlo o to, ze už od 50. let platilo, že na proudovou techniku měli být pouštění pouze ženatí piloti s rodinou, u kterých byl předpoklad, že tu mají silné vazby.