Diskuze

OBRAZEM: Stroje RAF porazily Luftwaffe a zničily Říši. Létali na nich i Češi

Nejslavnějším a zároveň nejtěžším obdobím v historii britského Královského letectva byla druhá světová válka. Druhý díl fotoseriálu o letadlech RAF pokrývá právě tuto nelehkou dobu let 1939 až 1945.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JF

Super galerie i popisky, těším se na další díl :)

0 0
možnosti
JK

J66a63n 29K68u46l37í53s17e11k

13. 4. 2018 20:15

Titulek je poněkud zavádějící, protože vytváří dojem, že stroje RAF byly lepší, než ty německé. Nebyly. Focke-wulf 190 byl lepší než Spitfire ve většině parametrů až do konce války. Legendární Messerschmit Bf-109 byl zvláště v době bitvy o Británii ve většině parametrech rovněž lepší než jakékoliv britské stroje.

Na začátku 90. let jsem v Německu potkal česky mluvícího veterána z války, který na Focke-wulfech létal. Tvrdil, že si s Brity mohl doslova dělat co chtěl, v individuelních soubojích neměli šanci. Sestřelili ho až když jich bylo na něj pět. Byl docela rád, protože nebyl přesvědčený nácek a dokonce ho ke konci války Britové nechali létat na záchraných misích. Byl to docela jedinečný případ, jelikož měl metály jako od Luftwaffe tak od RAF.

Leteckou válku pro Brity vyhrála kombinace faktorů, jako nepružnost německého velen, vůle k vítězství a ke konci války celková převaha v počtech strojů. Zvláště pak pomohli Američané se svými skvělými Mustangy P-51. A také pokud k soubojům docházelo nad britským územím hrálo psychologicky ve prospěch Britů.

4 1
možnosti
JB

Ne, Fockewulf opravdu nebyl jednoznačně lepší než Spitfire. V první řadě byl o něco pomalejší, hlavně ve vysokých výškách a taky měl horší stoupavost. Převahu měl ve střemhlavém letu a zatáčkách, ale to jsou spíš obranné charakteristiky než útočné.

Jinak zde velmi komplexní srovnání Spitfiru Mk. IX a Bf 109 G

http://www.spitfireperformance.com/spit9v109g.html

0 0
možnosti
Foto

Mal som to šťastie 2x na vlastné oči vidieť ich: Battle of Britain Memorial Flight. Bolo to nad útesmi Seven Sisters a majákom. Úžasný zážitok!

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Britain_Memorial_Flight

Špeciálne jediný letuschopný bombardér Avro Lancaster je zážitok vidieť vo vzduchu.

0 0
možnosti
Foto

J39a30n 46H24o62r90n87a82k

13. 4. 2018 18:48

Cituji : " Stroje RAF porazily Luftwaffe a zničily Říši. Létali na nich i Češi "............... ano to je pravda , vsak take si po valce vdecni anglanci nechali vsechno pekne zaplatit ,od knofliku na uniforme ,prez letadla ,flinty az po kazdy vystreleny naboj .

0 5
možnosti
MN

M72i83l80a64n 31N98ě86m78e94c

13. 4. 2018 19:04

Přečtěte si níže příspěvky pánů Bohoňka a Lukeše...

0 0
možnosti
AL

A ty Čechy pak poslali bolševici do lágrů a do basy.

15 2
možnosti
JJ

J58a89n 14J82í38c25h55a

13. 4. 2018 13:00

A proc v clanku neni nejake proudove letadlo...treba Gloster Meteor??

0 1
možnosti
RS

Protože chodíte rovnou do diskuse

15 0
možnosti
KN

Za to, ze Cesi slouzili anglanum a prispeli k jejich zachrane, musela CSR zaplatit.

Anglani jsou historicky vzato patrne nejvetsi zlodusi. Dokonce i vynalez koncetracnich taboru jde za nimi.

1 23
možnosti
JS

J92a52n 57S64m19í34t81k79o

13. 4. 2018 12:55

Úplně stejně byly financovány naše jednotky v SSSR. Ostatně, mně nepřipadá nic zvláštního na tom, platit si armádu.

7 1
možnosti
JB

Nejsem si úplně jistý s tou poznámku u Defiantů. Pokud vím, tak ta možnost záměny s Hurricanem byla jenom jedna z hypotéz, kterou v RAF nahodil někdo od stolu a nebyla nijak založená na výpovědích pilotů a ani německá strana to nikde neuváděla.

Nakonec Defiant bylo známé letadlo a Němci o jeho existenci dobře věděli. Stejně tak když se podíváme na jejich operační nasazení, tak sestřelů dosahovaly proti bombardérům a v boji proti stíhačkám jasně prohrávaly už od svých prvních operačních letů.

1 1
možnosti
RF

Kdysi jsem to četl - pravděpodobně ve speciálu L+K v roce 1990. Když bude večer nebo zítra čas, zkusím k tomu něco dohledat. Ale to, že o něm věděli, nemusí nutně znamenat, že někteří piloti byli při prvním setkání s ním zaskočeni, když jim připomínal Hurricana.

1 0
možnosti
LM

Nejvíc se mi líbí Catalina (foto 25). Naprosto nezaměnitelné letadlo. A výdrž 27 hodin na tehdejší dobu byla fantastická. Za války také zajišťovala spojení mezi Austrálií a Ceylonem. Nonstop let prý trval až 30 hodin a cestující během něj zažili dva východy slunce.

6 0
možnosti