- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zajímavý článek, vtipně napsaný a musím říct, že mě docela překvapilo, že přepadový stíhač má pumovnici. Hádám, že nejspíš na rakety vzuch-vzduch.
V originále je to weapons bay. A ano, šlo o prostor určený k uskladnění protieltadlových raket, v tomto případě řízených AIM-4 Falcon nebo neřízenou jadernou AIR-2 Genie. Zatímco Rusové více méně už v té době používali odhazovatelné raketové bloky, Amíci byli posedlí montáží všeho dovnitř. F-84H Scorpion takhle nesl ve vřetenech na koncích křídel hned šest Geniů a 42! neřízených FFAR. Předchozí verze D neměla Genie, a tak tam nacpali hned 104 FFARů.
Trochu jsem zapátral a ejhle, něco podobného se stalo i u nás:
http://www.leteckabadatelna.cz/havarie-a-sestrely/detail/591/
S těma indiánama měl pilot štěstí, stát se mu to tak o sto let dříve...
Jinak pěkný článek, dík
Nevím, kdyby se před sto lety přistál z nebe, třeba by ho začali uctívat. :)
Video k celé události i s dotyčným pilotem zde:
Velmi zajímavé počtení, navíc napsané s humorem a nadhledem
Velká pochvala autorovi článku - odborné a s vtipem ...
Takže se to USAF podařilo úspěšně utajit až do dnešních dnů - on to byl ve skutečnosti první bezpilotní letoun 1. generace
Oni si s bezpilotními letadly hráli už o pá desítek let dříve, viz Kettering Bug ;)
Jinak vzpomínám na model F-106, kterou jsem kdysi postavil. Krásné éro, zejména ta pumovnice s výsuvným panelem s AA střelami mi utkvěla v paměti.