- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vážení,
jsem zvědav kdy čínský CA typ 2 vypluje, protože v červenci tr. bylo oznámeno, že vývoj má zpoždění.
Od doby kdy prakticky jen kopírovali udělali v Číně obrovský technologický pokrok S Čínou se prostě musí v budoucnosti počítat.
Na druhou stranu je to samé bude bude bude... To dělá i Rusko. Papír přeci jen snese všechno.
Až to bude na vodě a dosáhne alespoň počáteční operační způsobilosti pak se máme o čem bavit. Do té doby to jsou jen silácké řeči
Technologickou převahu nad USA? Mno... ;-)
Zatím ji nemají ale blíží se. Mají obrovský potenciál, jak ekonomický tak lidský
Nesmysl. Od koho by to tak asi okopírovali? :-)
Energii potřebují jenom na desítku vteřin- takže roztočí setrvačník s dynamem a start letounu nebo rakety ho jenom přibrzdí. Princip pohonu už roky testují ve visací rychlodráze s lineárními motory.
Tohle Cina asi jeste neda, ale uz se nebezpecne priblizuje. Hodne toho okopirovali, ale i tak jsou blizko, jak si nikdo nedokazal predstavit...
Je otázkou, jaký je rozdíl ve vzdělání a praktickém uplatnění vzdělání mezi Čínou a KLDR At se nám to líbí nebo nelíbí tak Čína patří mezi asijské schopné tygry. A vzhledem k tomu, že z debilů v KLDR má svět oprávněný strach tak naopak může mít svět strach z technického a průmyslového ovládnutí světového technického podnikání. Podíl spolupráce kdysi dominantních značek Ford, Philips, Man, s čínskými a asijskými kooperanty a subdodavateli rok od roku roste, a počet odkupů evropských firem asijskými subjekty většinou nestátními je také raketovým .
Až to bude hotové,tak se o ní budeme bavit!!!!!Plány jedna věc,realita druhá.
Článek je plný nepřesností... Například americké letadlové lodě třídy Gerald R. Ford (respektive ta jediná, která je na vodě a zatím na ní probíhají zkoušky) už katapulty EMALS mají. Sice se chvíli uvažovalo, že by se použily osvědčené parní, ale nejde to - musel by se znovu překopat celý projekt, v tom současném na to není místo. Toho parní katapulty zabírají více, potřebují navíc rozvody páry atd. Elektromagnetické katapulty zatím bohužel nesplňují zadané požadavky, především jsou hrozně poruchové. I nový systém brzdících lan se ukázal jako poddimenzovaný (vše je podrobně popsáno v prosincovém čísle časopisu ATM).
Silně pochybuji, že se Číně podaří problém vyřešit vlastními silami a tak brzo. Američané na něm pracovali dlouho a pořád není doladěný, A to mají s katapulty na lodích desítky let zkušeností. Čína má zkušeností nula. Jejich jediná letadlovka (ex Varjag) má "skokanský můstek". Jejich druhá letadlovka, co se teprve staví, je mírně upravenou kopií té první. Takže vlastní projekt budou až lodě třídy 002, kterou nemají kde okopírovat, musí ji projektovat od začátku. To pro zemi, která zatím nikdy žádnou letadlovku nenavrhla a největší plavidla co staví jsou torpédoborce bude asi dost oříšek. Vstup do služby v roce 2023 je fantasmagorie, možná ji spustí na vodu ale bude to v podstatě polotovar.
Korunu tomu pak dává ta zmínka o energetických zbraních. Moc rád bych viděl, který typ konvenčního pohonu by tohle všechno za ostrého provozu zvládal, jak velký by ten pohon musel být a kolik by takové monstrum potřebovalo paliva.
EMG katapult není nic, co se dá jednoduše okopírovat, nebo koupit, jak je v Číně zvykem.
Co je Západ v geopolitickém smyslu, předpokládám tušíte. No a tohle je jen neohrabaná definice zbytku světa.