- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak 94k ročně mě velmi překvapilo. Předpokládal jsem tak třetinu.
Jé, jen nedávno jsem byl v Tatrách (vlakem), je tam moc hezky, no a viděl jsem tam lidi snad ze všech koutů světa. Jen nevím čím tam všichni přicházejí, když přímo do Popradu dnes téměř nic nelétá, byl tam například nějaký zájezd z Izraele, také skupinka číňanů, slyšel jsem tam také arabštinu i pár jiných exotických jazyků.
A slyšet tam klasické Evropské jazyky jako němčina, polština, maďarština... to už je tam nepřetržitou samozřejmostí, přičemž Čeština je obzvlášť slušně zastoupena. Je jasné, že co bydlíme v okolních zemích, jezdíme tam většinou vlakem, případně autobusem, to se ví.
Odhaduji že turisté z té větší dálky to nejvíce brali letadlem do Bratislavy a z Bratislavy vlakem nebo autobusem.
A jistě někteří ze západní EU tam cestují i Západním expresem co jezdí z Paříže po Prahu, V Praze se trochu rozhlédnou, pak se přesedne na Košický rychlík do Popradu, asi přesně jako francouzi tu v tom starém filmu, kde cestuje do Tater i ten Joffrey de Peyrac (ten od Angeliky):
Nemusí přilétat jen do Bratislavy, ale také Vídně a Prahy. Autobusy tam jezdí přímo z letišť a vlak jezdí v taktu s jedním přestupem s tím, že několik vlaků jezdí každý den přímo i z Vídně a Prahy. Také jsem tam nedávno byl a jel jsem Pendolínem. Podle kufrů s letištními visačkami bylo vidět, že někteří jedou z letiště.
Najprv z článku: "Zatímco mezinárodní linky ČSA potkalo po roce 1948 v souvislosti s uzavíráním Československa do tzv. východního bloku omezování, tak vnitrostátní letecká doprava se u nás rozvíjela zdatně. V té době jsme měli nejhustší vnitrostátní leteckou síť na světě.".
Teraz otázka: aké bolo v tej dobe kritérium na hustotu vnútroštátnej leteckej siete? Prečo sa pýtam? Pretože tvrdenie "nejhustší vnitrostátní leteckou síť na světě." je teda poriadne, hm, povedzme, veľmi ambiciózne. S číslami sa dá narábať rôzne, všakže...
Tomu se docela věřit dá. Třeba statistiku nemuseli moc upravovat :-) U nás byl rozmach letectví veliký už od 20. let. Vzhledem k malé rozloze země by hustota byla např. jedna míle vzduchem na kilometr čtverečný :-) V Americe se zcela jistě létalo více, ale plocha je také nesrovnatelně větší.
Dostat se v dávné minulosti z Prahy do Tater byl dlouhý výlet kvůli členitému terénu. Ani vlak nijak extra nespěchal. Ono i dnes jet autem z Prahy do Tater může být opruz. Česká D1 je hrůza, na Slovensku v Žilině končí dálnice a cesta kolem Váhu je šílená. Až někdy bude solidní D1 vč. propojení do Trenčína a na Slovensku hotová dálnice od Žiliny na východ, tak to bude docela snadná jízda.
tak letiste chce mit temer kazda druha vesnice, nicmene nejradsi u sousedu, aby provoz letiste nerusil vlastni obyvatele. Typickym prikladem nezrizene touhy po letisti jsou Ceske Budejovice, kde se prestavelo byvale vojenske letiste na civilni, provoz toho civilniho ale jeste neni schvalen a rocni ztraty hradi kraj s mestem ve vysi desitek milionu Kc. Poprad ma alespon logiku - Vysoke Tatry a napojeni na "elektricku" coz v pripade letist jako Pardubice a Ceske Budejovice schazi- neni tam zadny vyznamny dopravni uzel. Jeste hur pro Karlovy Vary, po tom, co se Rusove houne vratili do sve vlasti, tak asli letiste budou moci zavrit........
Souhlas. A v případě Popradu se opravdu divím, že se neuživí linky z Prahy, Varšavy či Pešti...