Diskuze

OBRAZEM: Po letu v Caravelle chtěl Chruščov podobný stroj, tak vznikl Tu-134

Mezi nejvýznamnější sovětské dopravní letouny patří Tupolev Tu-134, jehož vznik ovlivnil francouzský letoun Caravelle. Uživatelem těchto túček se staly i Československé aerolinie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KR

K20a98r84l 47R18i33e46g98e92l

24. 5. 2021 20:15

Tak na rozdíl od podobného pozdějšího nařízení politbyra za Brežněva nedopadla produkce Tu-134 tak katastrofálně jako pokus "dohonit a předhonit západ" v případě Tu-144. Technické a technologické zaostávání SSSR už bylo doslova propastné...a to i přesto že pro ten "nadzvukový paskvil" byly převeleny tisíce inženýrů od Iljušina, což vedlo tenkrát ke zdržení vývoje perspektivnějšího IL-86. Dnes už chvála pánu bohu "všechny ty vlaky" v civilním letectví Rusku navěky - ujely. K podobnému procesu dochází dnes i na poli vojenských stihaček a bombardérů.

2 3
možnosti
MK

Bůh stvořil svět.

Za vydatné pomoci Sovětského svazu, samozřejmě.

13 0
možnosti
JU

J54o49s56e43f 77U60l70m92a27n

23. 5. 2021 11:52

Letěl jsem přímo tím konkrétním z obrázku 11 a pamatuju si, jak tam nějak rezonovala okna.

0 0
možnosti
JD

J43i87r75i 98D30o41b38r13ý

23. 5. 2021 11:03

Letel jsem s nim 2x a co me tehdy prekvapilo byl hluk vzadu. Cim blize motorum, tim horsi.

3 0
možnosti
JV

J51o86s98e13f 38V89í47t13e49k

25. 5. 2021 12:38

No to je teda překvápko

1 0
možnosti
MM

letel jsem v pozdejsich letech vetsinou Boeingu a Airbusu, ale Tucko bylo jedno letadlo, ktere jsem nezkusil.

Na Caravelle jsem touzebne koukal hodne davno z betonove plaze u hostelackeho stanoveho tabora v Cavtatu, tehdy male primorske vesnici asi jen 3 km od dubrovnickeho letiste. Letala na nami dost nizko vsechna mozna letadla, tak jsme si je mohli ohodnotit.

Kdyz jsem o rok pozdeji zjistil, ze ta od JATu leta na lince Praha-Dubrovnik a pratele nasi rodiny mi zase napresrok zajistili pobyt v tom hostelackem tabore, mel jsme letenku na spojeni s ni tam i zpet.

0 0
možnosti
MM

pro zmenu jsem ale letel Iljusinem Il -62 v dobe, kdy se posadky CSA na nem jeste zaletavaly, nez ho dostaly do vlastnictvi od sovetu. Bylo to na lince CSA do Singapore, kdyz jsem tudy letel "na navstevu" k pribuznym u protinozcu.

Behem mezipristani v Kahire jsme prestupovali na plose letiste na autobus do letistni budovy a jeden spolucestujici nas cestou k budove letiste upozornil na britsky Vickers VC-10, ktery tam stal ma stojance. Vnejsi podobnost obou stroju velmi blizka. Rikalo se tehdy, z Il-62 je vysledek prumyslove spionaze sovetu.

3 0
možnosti
RK

Ačkoliv jsem se Túčkem prolétl, v mém případě bude TY-134 spojeno navždy s tehdy nesmírně populární stavebnicí východoněmeckého podniku VEB Plasticart. Stavěl jsem ho snad pětkrát a dodnes vidím to patlání stříbřenkou a muchlání obtisků. Jen mimochodem, Caravellu soudruzi z eNDéeR udělali taky, takže mohlo už tehdy dojít k porovnání.

0 0
možnosti
LN

Mně se líbily obě, pravda Caravella o trochu víc. Nejvíc se mi ale líbil Boeing 727.

0 0
možnosti
PH

P87e52t30r 66H32u79l31k11a

23. 5. 2021 9:54

Letěl jsem s ním čtyřikrát v devadesátých letech do Bulharska. O kolik let jsem byl mladší, přibližně o tolik kilogramů jsem byl i lehčí, takže mě to až tak stísněné nepřišlo. O to víc mě zklamal Bulik od Fischer Air o pár let později.

0 0
možnosti
LN

Však to už jste byl o pár kilogramů těžší.

0 0
možnosti
MK

V popise fotografie č. 27 máte preklep.

0 0
možnosti
Foto

R^ Též zvané koloběžka. Ovšem ke Caravele to mělo stejně tak daleko, jako IL 62 kVC10, které si měla ČSA pořídit, ovšem Kreml a srpen68 to zatrhly.

1 0
možnosti
ZD

Neuškodila by aspoň jedna fotka Caravelle, když už je o ní zmínka.

3 0
možnosti