- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak na rozdíl od podobného pozdějšího nařízení politbyra za Brežněva nedopadla produkce Tu-134 tak katastrofálně jako pokus "dohonit a předhonit západ" v případě Tu-144. Technické a technologické zaostávání SSSR už bylo doslova propastné...a to i přesto že pro ten "nadzvukový paskvil" byly převeleny tisíce inženýrů od Iljušina, což vedlo tenkrát ke zdržení vývoje perspektivnějšího IL-86. Dnes už chvála pánu bohu "všechny ty vlaky" v civilním letectví Rusku navěky - ujely. K podobnému procesu dochází dnes i na poli vojenských stihaček a bombardérů.
Bůh stvořil svět.
Za vydatné pomoci Sovětského svazu, samozřejmě.
Letěl jsem přímo tím konkrétním z obrázku 11 a pamatuju si, jak tam nějak rezonovala okna.
Letel jsem s nim 2x a co me tehdy prekvapilo byl hluk vzadu. Cim blize motorum, tim horsi.
letel jsem v pozdejsich letech vetsinou Boeingu a Airbusu, ale Tucko bylo jedno letadlo, ktere jsem nezkusil.
Na Caravelle jsem touzebne koukal hodne davno z betonove plaze u hostelackeho stanoveho tabora v Cavtatu, tehdy male primorske vesnici asi jen 3 km od dubrovnickeho letiste. Letala na nami dost nizko vsechna mozna letadla, tak jsme si je mohli ohodnotit.
Kdyz jsem o rok pozdeji zjistil, ze ta od JATu leta na lince Praha-Dubrovnik a pratele nasi rodiny mi zase napresrok zajistili pobyt v tom hostelackem tabore, mel jsme letenku na spojeni s ni tam i zpet.
pro zmenu jsem ale letel Iljusinem Il -62 v dobe, kdy se posadky CSA na nem jeste zaletavaly, nez ho dostaly do vlastnictvi od sovetu. Bylo to na lince CSA do Singapore, kdyz jsem tudy letel "na navstevu" k pribuznym u protinozcu.
Behem mezipristani v Kahire jsme prestupovali na plose letiste na autobus do letistni budovy a jeden spolucestujici nas cestou k budove letiste upozornil na britsky Vickers VC-10, ktery tam stal ma stojance. Vnejsi podobnost obou stroju velmi blizka. Rikalo se tehdy, z Il-62 je vysledek prumyslove spionaze sovetu.
Ačkoliv jsem se Túčkem prolétl, v mém případě bude TY-134 spojeno navždy s tehdy nesmírně populární stavebnicí východoněmeckého podniku VEB Plasticart. Stavěl jsem ho snad pětkrát a dodnes vidím to patlání stříbřenkou a muchlání obtisků. Jen mimochodem, Caravellu soudruzi z eNDéeR udělali taky, takže mohlo už tehdy dojít k porovnání.
Mně se líbily obě, pravda Caravella o trochu víc. Nejvíc se mi ale líbil Boeing 727.
Letěl jsem s ním čtyřikrát v devadesátých letech do Bulharska. O kolik let jsem byl mladší, přibližně o tolik kilogramů jsem byl i lehčí, takže mě to až tak stísněné nepřišlo. O to víc mě zklamal Bulik od Fischer Air o pár let později.
Však to už jste byl o pár kilogramů těžší.
V popise fotografie č. 27 máte preklep.
Též zvané koloběžka. Ovšem ke Caravele to mělo stejně tak daleko, jako IL 62 kVC10, které si měla ČSA pořídit, ovšem Kreml a srpen68 to zatrhly.
Neuškodila by aspoň jedna fotka Caravelle, když už je o ní zmínka.
Do galerie doplním. Jinak před lety vyšel článek: https://www.idnes.cz/technet/technika/se-210-caravelle.A150613_114519_tec_technika_erp