Diskuze

Ať proboha stoupá! V neproniknutelné mlze letu ČSA nikdo nepomohl

V Řecku zuří občanská válka, na obloze nad ní velmi špatné počasí. Přesto se kapitán Foglar rozhoduje, že let OK-584 Československých aerolinií bude pokračovat. Bouři chce obletět. V kombinaci s děsivě nefunkční řeckou službou řízení letového provozu je to rozhodnutí fatální. Od zapomenuté katastrofy uplynulo 70 let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

A ani nemohl. Byli vyrováni a přesto zvolili tu horší variantu, respektive zvolil.

0 0
možnosti
Foto

R^ Smutný, avšak veskrze pravdivý příběh. Šlo o kolegy a přátele i mého otce jak z II.WW, tak i od ČSA. Mám i pamětní smuteční foto, vázající se k této události. Je na něm Dakota nad věži Ruzyńského letiště, datum oné události a fota posádky. Jinak, otec též navštěvoval onu restauraci v Hanavském pavilonu, a i tam měli ,,dozor andělíčků strážníčků", což bylo ovšem po většinu života těchto lidí, a týkalo se to i jejich rodin..

0 0
možnosti
RN

No, očividně to byla chyba kapitána ....

Šel do rizika a pak volil špatný postup

3 0
možnosti
JB

V podstatě ano, ale šlo to tehdy vůbec dělat jinak? Prostě se vydat na cestu, nějak plus mínus doletět tam, kam chci a potom se to nějak udělá? To je psycho.

0 2
možnosti
Foto

A komunistické gerily v Řecku akorát mrtvé okradli.

5 2
možnosti
DS

To víte, bez bot se bojovat nedá, ale bez shody podmětu s přísudkem ano.

16 0
možnosti
Foto

J74i12r63i 87H59o96s60i31c

21. 12. 2018 9:30

Zase čekat až do neděle. :-)

1 0
možnosti
JB
JF

J12i49ř31í 67F15r54o45l33e11c

21. 12. 2018 22:58

Odrazuje me ta delka :-0

0 1
možnosti
DA

D44a66n26i62e51l 35A64d37a66m

21. 12. 2018 8:52

Z obrázku se zdá, že kdyby se nesnažili kontaktovat řízení letového provozu, tak mohli Pelopones obletět a vyhnout se horám.

4 0
možnosti
PV

Když tak čtu ty "kádrový profily" posádky letadla, říkám si, jestli to pro ně nebylo na jednu stranu vysvobození, vzhledem k tomu co by je v brzké budoucnosti čekalo za projevy vděku za nasazení ve válce od vlastních spoluobčanů... :-/

13 5
možnosti
JN

J72o61s42e29f 53N51o25v97a82k

21. 12. 2018 13:52

Taky jsem si říkal, kolik by jich zemřelo v lágrech.....

3 1
možnosti
JN

J25i49r91k87a 25N49o95v51á69k

21. 12. 2018 7:37

docela by mě zajímalo, proč si zvolili ten režim VFR, pokud pro něj nesplňovali podmínky? znám tu událost jen z článku, ale tady podle mého je zakopaný pes.

8 0
možnosti
DS

No, jak jsem to pochopil z článku, tak VFR můžete víceméně letět s čímkoli, protože jde prakticky o kontrolu polohy zrakem. IFR by nebylo umožněno buď kvůli rušení bouřkou, nebo čert ví kvůli čemu. Dokážu si představit tu hádku s dispečerem, kdy od kapitána dostane navigátor informaci, že se musí letět za každou cenu, protože třeba nemají peníze na ubytování cestujících během nepříhodných povětrnostních podmínek nebo na pronájem placu na letišti.

Takové věci se holt stávají. Však si vzpomeňte na to, jak Poláci tvrdnuli v Číně, protože kapitán neměl peníze na opravu letadla, tak museli vybrat peníze od cestujících.

1 2
možnosti
MM

"skalní porost" je také pěkný termit

Ale příběh pro mě neznámý a díky za něj.

17 0
možnosti