- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Druhá pěkně vedle ní. Pobavilo :) Autor je klasik :)
Oni postavili železniční trať skrz horu jenom jako turistickou atrakci? Na to musím použít bollovskou otázku: Proč?
protože turismus je jejich obživou a funguje to
Obávám se, že pod výrazem "stanice je pro překročení obálky vlaku zapovězena" si nic nepředstavím. To je nějaký šotoušský žargon?
Sice to neznám, ale představil jsem si to. Obálka je prostě vnější povrch vlaku a za nej nesmím :D
Pravda je to trochu dražší, ale vřele doporučuji. Stejně jako naproti přes udolí rotující restauraci na vrchu Birg.
Byli jsem s manzelkou dvakrat. Jednou krasne slunecno, uzasne vyhledy, jednou zase az neuvertitelne stridani snehovych mracen a nahlych vyjasneni. Nadhera, bohuzel cena nejenom dopravy hodne vysoka. Ale mohu doporucit, pokud nejste, jako ani ja, horolezci, tak se az tak moc moznosti dostat se tak vysoko nenabizi.
Doporučil bych film "Nordwand" kde tato železnice hraje významnou roli.
Mně na tom připadá nejzajímavější ta střídavá 3fázová trakce na přelomu 19. a 20. století. 2 troleje používal i Křižík, ale pro stejnosměrný proud - účelem bylo nižší, bezpečnější napětí v trolejích proti zemi, jedna tedy měla proti kolejnici +700V a druhá -700V. Tohle je zajímavější a rád bych ty původní lokomotivy viděl zevnitř. Holt Švýcarsko.
To riešenie s dvomi trolejmi od p. Křižíka je naozaj zaujímavé. Kde konkrétne bolo použivané? Dá sa to niekde pozrieť podrobnejšie?
A co jako, že je v tunelu. Kam by měla dál jet?