- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To bylo ovsem jeste pred normalizaci. Pokud Ceskoslovensko pred ni zaostavalo za zapadem o 20 let, normalozace ho uvrhla o dalsich 20 let zpatky. Pak uz bylo zbytecne jezdit nekam neco vystavovat.
Největší hrůza, která se vyploužila na naše silnice. Na výstavě zabodoval asi jen proto, aby papalášové podepsali další kontrakt okolo Saviemu. Nejtragičtější smrdící a netáhnoucí motor v A30, který pamatoval snad i první světovou, řazení jak v trabantu. Prostě katastrofa
A nástupem normalizace Karosa musela ustoupit maďarskému Ikarusu, říkalo se jim též čabajka, to byly ty kloubáky.
Ono to spis bylo tim že nemeli výrobní kapacitu...
Kdyby zapustili ty kola ještě malinko více tak by z toho byl minibus na podvozku velorexu.
"Zapuštění" bylo dáno rozchodem náprav z Avie (Saviemu). Vyrábět kvůli pár kusům širší nápravy by byl ekonomický nesmysl.
Ostatně Ikarus na témže podvozku vypadal ještě o poznání hůře.
Nejpovedenější variace na toto téma byla jugoslávská Neretva postavená na A20/21 podvozku, kterých tu dodnes pár jezdí.
Na zadní nápravě pouze s jednomontáží měla vzduchové měchy místo listových pružin a velmi lehkou převážně laminátovou karoserii.
Přesto byl původní motor prostě slabý a v plném obsazení to nejelo víc jak 75km/h po rovině s větrem v zádech a každý kopec byl utrpení ...
Cokoliv postavené na bázi Avie bylo zastaralé,bo licence Saviem se zastaralá už koupila. .
Co to melou?
Saviem se v době koupě licence (1967) vyráběl pouhý rok a na tehdejších silnicích tu tehdy byla A 15/30 v porovnání s erenami, espětkami, robury a d. jako zjev z jiného světa.
To, že se zde pak avie dalších 23 let vyráběly v podstatě bez jakékoli zásadnější inovace a beznadějně zastaraly je věc jiná ( a pro soc. hospodářství 70, a 80, let příznačná) ale za to původní licence samozřejmě nikterak nemohla ..
Cokoliv postavené na bázi Avie byl děsný krám.
Stavět na nákladním podvozku autobus, to už v 70. letech nesplňovalo nároky kladené na autobus. Ale že by za to mohla Avia...