Diskuze

Z historie Karosy: midibus na podvozku avie zabodoval na výstavě v Nice

Jedním z méně známých výrobků Karosy Vysoké Mýto je midibus postavený na podvozku později ikonické Avie A30. V roce 1969 odjel v dálkové verzi na mezinárodní výstavu autobusů do Francie, kde byl po zásluze oceněn.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VV

To bylo ovsem jeste pred normalizaci. Pokud Ceskoslovensko pred ni zaostavalo za zapadem o 20 let, normalozace ho uvrhla o dalsich 20 let zpatky. Pak uz bylo zbytecne jezdit nekam neco vystavovat.

0 0
možnosti
MD
TB

T28o26m39á59š 52B95í86l32ý

14. 10. 2018 16:13

Největší hrůza, která se vyploužila na naše silnice. Na výstavě zabodoval asi jen proto, aby papalášové podepsali další kontrakt okolo Saviemu. Nejtragičtější smrdící a netáhnoucí motor v A30, který pamatoval snad i první světovou, řazení jak v trabantu. Prostě katastrofa;-(

2 0
možnosti
VM

A nástupem normalizace Karosa musela ustoupit maďarskému Ikarusu, říkalo se jim též čabajka, to byly ty kloubáky.

2 2
možnosti
RP

Ono to spis bylo tim že nemeli výrobní kapacitu...

0 0
možnosti
Foto

Kdyby zapustili ty kola ještě malinko více tak by z toho byl minibus na podvozku velorexu.

6 0
možnosti
SP

S54e22i42d35l 45P89e21t55r

14. 10. 2018 7:53

"Zapuštění" bylo dáno rozchodem náprav z Avie (Saviemu). Vyrábět kvůli pár kusům širší nápravy by byl ekonomický nesmysl.

Ostatně Ikarus na témže podvozku vypadal ještě o poznání hůře.

Nejpovedenější variace na toto téma byla jugoslávská Neretva postavená na A20/21 podvozku, kterých tu dodnes pár jezdí.

Na zadní nápravě pouze s jednomontáží měla vzduchové měchy místo listových pružin a velmi lehkou převážně laminátovou karoserii.

Přesto byl původní motor prostě slabý a v plném obsazení to nejelo víc jak 75km/h po rovině s větrem v zádech a každý kopec byl utrpení ...:-)

14 0
možnosti
MK

Cokoliv postavené na bázi Avie bylo zastaralé,bo licence Saviem se zastaralá už koupila. :-P.

4 7
možnosti
SP

S19e80i86d36l 92P87e77t13r

14. 10. 2018 8:01

Co to melou? 8-o

Saviem se v době koupě licence (1967) vyráběl pouhý rok a na tehdejších silnicích tu tehdy byla A 15/30 v porovnání s erenami, espětkami, robury a d. jako zjev z jiného světa.

To, že se zde pak avie dalších 23 let vyráběly v podstatě bez jakékoli zásadnější inovace a beznadějně zastaraly je věc jiná ( a pro soc. hospodářství 70, a 80, let příznačná) ale za to původní licence samozřejmě nikterak nemohla ..

22 0
možnosti
PM

P36e52t46r 62M84i19c44h28a55l

14. 10. 2018 0:23

Cokoliv postavené na bázi Avie byl děsný krám.

4 11
možnosti
MV

M68i57l41a57n 74V59o55l36e11k

14. 10. 2018 18:02

Stavět na nákladním podvozku autobus, to už v 70. letech nesplňovalo nároky kladené na autobus. Ale že by za to mohla Avia...

1 0
možnosti