- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Trochu mne mrzí, že není vzpomenuta turbínová lokomotiva TL659.0 že Škody Plzeň. Byl to sice jen prototyp, ale jezdil ve zkušebním provozu na Plzeňsku a byl technicky dost zajímavý.
Článek je o lokomotivách z ČKD, tak tam neměla šanci proniknout. A turbínovce už byl také věnován podrobnější samostatný článek: https://www.idnes.cz/technet/technika/turbinova-lokomotiva-skoda-1tlo-rada-tl659-0.A210127_152429_tec_technika_erp
Njn. To sa naseká za 30 rokov (1963–1994 podľa Wiki) skoro 7500 ČMEliakov, vývoj prakticky stojí a keď sa Sajuz rozpadne a prestane odoberať, tak odrazu neexistuje trh, kam by sa tie múzejné kúsky dali predávať a tak sa krachuje. Podobne i výroba električiek na Smíchově, v tej dobe sťahovaná na Zličín.
Podobne by dopadla Škoda, keby na poslednú chvíľu nezvládla dokončiť Favorit. Teda, automobilka by v MB asi zostala, ale nevolala by sa Škoda.
Údaj o počtu neodpovídá. Jedině, že by do něj byl zahrnut součet všech DR motorů typ. řady 310
Jen poupravím info ohledně přezdívky Čmeláka: ten tu přezdívku získal spíše podle hlubokého bublavého zvuku svého netlumeného šestiválce. Prý se mu také někde říkalo Brundibár. Ale jak už psali předřečníci níže a výše, ty přezdívky měly vždy zajímavé původy :).
Brundibár=čmelák. Dle zvuku to však bylo asi těžko. Onen motor ve zkuš. boxu dosahoval až 130 decibelů
Faktická chyba:U Kryšpínova značení se k prostřednímu číslu přidává 3, nikoliv 2.
Jinak bezva článek
Díky, opraveno. Ani nevím, jak jsem mohl takovou blbost napsat, když ještě v té samé větě v závorce je to správně.
Motory řady 6S 310DR, resp. K 6S 310, i K12S 230 jsem zažil na zkušebně, vč. jejich vývoje, v bývalé Škodovce, později ČKD na Smíchově
Tak by ste mohol dať aj niečo sem na technet. Alebo nie je čo dať?
P.S. Tie vaše smajíky, tak to je...
Ta akumulačka jezdila u nás v SETUZE snad ještě v tomhle tisíciletí. Miloval jsme ty časy, když z kukaně vyběhl chlápek s praporkem a zastavil na pěknou chvíli dopravu, aby už z dálky bylo slyšet tštštštštš. Měla krásnou modrou barvu. Díky za krásný článek.
Překvapilo mě, kolik těch Papiňáků nakonec vyrobili, 44 je slušný číslo..
Nevím kam na ty názvy mašin chodíte, ale Bardotka byla odjakživa Zamračená. Tu Bardotku jsem nikdy neslyšel a to jsem se na dráze vyučil a ty Zamračené, Čmeláky a Sergeje jsem pár let opravoval.
Rad 751 mal dokonca tri prezývky: "Zamračená" - podľa previsu nad čelným sklom (ako keby sa mračila), "Bardotka" - podľa Briditte Bardot a jej "predností" na hrudi, alebo zjednodušene "Cecaňa" - podľa toho výstupku pod čelným sklom, ktoré vyzeralo ako bujné poprsie.
A pokiaľ si "opravoval" - tak by si to mal vedieť, ako sa 751 volala v železničiarskej hantýrke.
Za Kyklopa jsem měl na komunisty a RVHP vztek, ale budoucnost ukázala, že měli pravdu. Ani v moderním kapitalismu takovou lokomotivu nevyrábíme. Vlastně RVHP vděčíme za to, že se tady vůbec nějaké lokomotivní motory vyvíjely a vyráběly. Dnes se už kupují jen americké, případně německé motory.
Zrovna v tomto konkrétním případě se jedná o výjimku potvrzující pravidlo. RVHP výrobu těchto lokomotiv nezakázala a to ani po přímém dotazu z ČKD. Podrobně je to rozepsáno v knize "KYKLOP Lokomotivy řady T 499.0".
Výborný článek, jako vždy. Díky.