Diskuze
„Rekordní“ lokomotivy ČKD. Kyklop a těžká ČME5 by se Zababovi líbily
Děkujeme za pochopení.
M56a32r82e81k 33Š74o83t93t
Trochu mne mrzí, že není vzpomenuta turbínová lokomotiva TL659.0 že Škody Plzeň. Byl to sice jen prototyp, ale jezdil ve zkušebním provozu na Plzeňsku a byl technicky dost zajímavý.
R58a32d44e14k 74F16o11l69p93r81e55c85h45t
Článek je o lokomotivách z ČKD, tak tam neměla šanci proniknout. A turbínovce už byl také věnován podrobnější samostatný článek: https://www.idnes.cz/technet/technika/turbinova-lokomotiva-skoda-1tlo-rada-tl659-0.A210127_152429_tec_technika_erp
T24o96m89á64š 86Š85t50e86c
Njn. To sa naseká za 30 rokov (1963–1994 podľa Wiki) skoro 7500 ČMEliakov, vývoj prakticky stojí a keď sa Sajuz rozpadne a prestane odoberať, tak odrazu neexistuje trh, kam by sa tie múzejné kúsky dali predávať a tak sa krachuje. Podobne i výroba električiek na Smíchově, v tej dobe sťahovaná na Zličín.
Podobne by dopadla Škoda, keby na poslednú chvíľu nezvládla dokončiť Favorit. Teda, automobilka by v MB asi zostala, ale nevolala by sa Škoda.
J67i91ř22í 96J60i16r57o48u55d63e33k
Údaj o počtu neodpovídá. Jedině, že by do něj byl zahrnut součet všech DR motorů typ. řady 310
D91a49v52i81d 49V74i95k57t78o90r66a
Jen poupravím info ohledně přezdívky Čmeláka: ten tu přezdívku získal spíše podle hlubokého bublavého zvuku svého netlumeného šestiválce. Prý se mu také někde říkalo Brundibár. Ale jak už psali předřečníci níže a výše, ty přezdívky měly vždy zajímavé původy :).
J64i43ř35í 15J58i42r28o93u46d34e95k
Brundibár=čmelák. Dle zvuku to však bylo asi těžko. Onen motor ve zkuš. boxu dosahoval až 130 decibelů
K35a65r19e47l 53V67e58č62e23ř40a
Faktická chyba:U Kryšpínova značení se k prostřednímu číslu přidává 3, nikoliv 2.
Jinak bezva článek
R57a62d45e92k 41F57o24l67p38r16e59c29h13t
Díky, opraveno. Ani nevím, jak jsem mohl takovou blbost napsat, když ještě v té samé větě v závorce je to správně.
J58i85ř90í 11J73i38r53o19u39d37e66k
Motory řady 6S 310DR, resp. K 6S 310, i K12S 230 jsem zažil na zkušebně, vč. jejich vývoje, v bývalé Škodovce, později ČKD na Smíchově
L83a42d44i95s17l47a94v 65H59r19u11š96k42o72v11i27č
Tak by ste mohol dať aj niečo sem na technet. Alebo nie je čo dať?
P.S. Tie vaše smajíky, tak to je...
Š59t65ě39p73á75n 31T17ó32t55h
Ta akumulačka jezdila u nás v SETUZE snad ještě v tomhle tisíciletí. Miloval jsme ty časy, když z kukaně vyběhl chlápek s praporkem a zastavil na pěknou chvíli dopravu, aby už z dálky bylo slyšet tštštštštš. Měla krásnou modrou barvu. Díky za krásný článek.
Z51b92y29n19ě14k 11J30a95n61d60a
Překvapilo mě, kolik těch Papiňáků nakonec vyrobili, 44 je slušný číslo..
R17i30c42h50a98r20d 11P61o53l27á98š56e77k
Nevím kam na ty názvy mašin chodíte, ale Bardotka byla odjakživa Zamračená. Tu Bardotku jsem nikdy neslyšel a to jsem se na dráze vyučil a ty Zamračené, Čmeláky a Sergeje jsem pár let opravoval.
D44u76š19a87n 53M23i27c84h61a58l88i14č45k81a
Rad 751 mal dokonca tri prezývky: "Zamračená" - podľa previsu nad čelným sklom (ako keby sa mračila), "Bardotka" - podľa Briditte Bardot a jej "predností" na hrudi, alebo zjednodušene "Cecaňa" - podľa toho výstupku pod čelným sklom, ktoré vyzeralo ako bujné poprsie.
A pokiaľ si "opravoval" - tak by si to mal vedieť, ako sa 751 volala v železničiarskej hantýrke.
M19i39l33a88n 73V65o29l55e78k
Za Kyklopa jsem měl na komunisty a RVHP vztek, ale budoucnost ukázala, že měli pravdu. Ani v moderním kapitalismu takovou lokomotivu nevyrábíme. Vlastně RVHP vděčíme za to, že se tady vůbec nějaké lokomotivní motory vyvíjely a vyráběly. Dnes se už kupují jen americké, případně německé motory.
P38a51v46e50l 32S34o45v68i61č83k50a
Zrovna v tomto konkrétním případě se jedná o výjimku potvrzující pravidlo. RVHP výrobu těchto lokomotiv nezakázala a to ani po přímém dotazu z ČKD. Podrobně je to rozepsáno v knize "KYKLOP Lokomotivy řady T 499.0".
R93o12m57a88n 50M30i96k25u71l51á59š46e48k
Výborný článek, jako vždy. Díky.
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Dnes už se bez nich válčit nedá. Raketový vzestup bojových dronů
Bezpilotní letadla (drony) jsou v posledních dvou dekádách na raketovém vzestupu. Přispěla k tomu...
KVÍZ generála Pattona. Vypořádejte se s ocelovou lavinou
Jak jste dobří v tancích, poznáte je nejen na plese, ale i v následujícím kvízu. Kvíz je zaměřen na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Čekání na české lidové auto nemělo konce. Před 100 lety jezdili jen boháči
Před 100 lety Čechoslováci marně čekali na tuzemské lidové auto. Drtivá většina obyvatel si totiž...
Na Ukrajině zuří válka dronů. Co jsou sebevražedné drony a vyčkávací munice?
Sebevražedné drony a vyčkávací munice zažily obrovský rozvoj, protože se dají vyrobit za pár...
Nečekaně nízká poptávka po brýlích Apple snižuje dodávky až o polovinu
V době uvedení na trh byly brýle Apple Vision Pro nedostatkovým produktem. Nyní, několik měsíců po...
Necháte se nachytat na triky internetových podvodníků?
Typickou obětí internetového podvodu už nejsou jen senioři. Kyberzločinci se zaměřili i na mladší...
Čekání na české lidové auto nemělo konce. Před 100 lety jezdili jen boháči
Před 100 lety Čechoslováci marně čekali na tuzemské lidové auto. Drtivá většina obyvatel si totiž...