- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak jsem ze zajímavosti zkusil na simulátoru v GE (s SR-22) trasu z roku 1923. Letěl jsem ze Kbel na Pardubice, Hradec a zpět. Body obratu nad prahem dráhy ve směru přiblížení, ve Kbelích měřen čas od vzletu po přistání (dotek podvozku). Čas byl 39:42, délka trasy 205 km, průměrná rychlost 309,8 km/h. Výška letu 3500 - 4000 ft, nad body obratu cca 100 ft AGL. Docela zajímavý pokus.
A jinak samozřejmě díky za zajímavý článek.
Hezký článek a opět za nevtíravé zabroušení do Rychlých šípů. Díky!!
Těsnost výsledku v roce 1924 je lepší vyjádřit časem: budeme-li uvažovat délku trati 200 km přesně, tak vítěz ji měl za 45 minut 33,21 sekund, kdežto druhý v pořadí za 45 minut 34,80 sekund. Čili po třičtvrtě hodině závodu rozhodla sekunda a půl...
Radku, díky za příjemné zpestření ranní kávy.
Ze závodů existují krásné filmy. Některé záběry použil Karel Čáslavský v "Hledání ztraceného času".
Otec jednoho z přátel zvítězil v kategorii A (1924). Jeho Aero A-12 s bílým startovním číslem 22 jsem v jednom z filmů našel. Příčina vítězství je zřejmá. Na trupu byl namalovaný čtyřlístek :-).
Úžasné připomenutí mého mládí. Chtěl jsem být letcem po mém strýci, ale strana a vláda rozhodla jinak. Je to připomenutí úžasné historie našeho letectví, našich konstruktérů a pilotů za knyplem. Děkuji.
Nikdy není pozdě s létáním začít.
Radku, uplne uzasna prace. Neuveritelne.. Nedokazu si predstavit ty hodiny studia. Jen si rejpnu do edakce, pekne zmeny v Technetu.. Da se rici genocida nadsencu. Ale tak to byva kdyz se hraje o penize. Hlavne drzim palce,. Nvim kde jinde se da najit jeste vase nadseni a prace.