- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co má rekord kluzáku Perlan 2 společného s rekordem letadla s tryskovým pohonem U2? Přeskočilo někomu z výšky
V článku mi chybí zásadní informace, jestli se jednalo o bezpilotní letoun nebo letoun s posádkou.
"Piloti na chvíli stoupání zastavili, aby ověřili, že vše funguje, jak má, a pak se pustili výše. "
Pro doplnění pro neplachtaře, výkon byl dosažen ve vlnovém proudění za horským hřebenem.
Nerozumím tomu titulku - Airbus bych fakt za amatéry v letectví nepovažoval.
No ani zřejmě jen platili a neprojektovali.
Nechci teda moc rejpat, ale co kdyby nadpisy alespoň v této rubrice byly trochu realistické.
Sice je to hooodně pěkný rekord, ale použití větroně, který tohoto dosáhl za hodně specifických podmínek, z něj zcela jistě nedělá letoun vhodný pro špionážní účely.
Pár desítek starý U - 2, byl tohoto schopen každý den, na jakoukoli trase, trošičku větší rychlostí.
Plus dokázal nést " pár kilo" přístrojů.
Ještě by mě zajímalo, jakou měl GS, tedy rychlost vůči zemi V téhle výšce už to musel být pořádný fofr.
Nemusel, protože byly využívány unikátní podmínky díky Andám, které jakoby nutí proudit vzduch po vertikále (stoupavé proudy) a takto je možné bezmotorovým plachtěním dosáhnout třeba i 30. km výšky (Andy mají výšku zhruba od 4-6km). Rychlost větroně v tryskovém proudu nepomůže - je tímto proudem jen unášen, pokud nemá motor a neumí se proti takovému proudu prosadit a získat vztlak. Konstrukční rychlost větroňů není vysoká a vystoupává se po spirále.
Díky za článek, četl jsem až po korekcích, takže neremcám. Ale ocenil bych pokračování s více detaily, přece jen jsme na Technetu, jak už níže někdo poznamenal.
Musel to být úchvatný výhled. Jednou jsme letěli 747kou ve 12km a bylo to super.
To nejde srovnávat. Když pominu poloviční výšku, tak výhled z kluzáku je nesrovnatelně lepší a ten klid, když neřvou motory ...
Tak to je nářez Bezmotorové létání je nej