Diskuze

Programování vám pomůže chápat svět, říká slavný geek. Varuje před AI

Říkat počítači, co má dělat, je naprosto jedinečná činnost. Naučí nás to mnohem víc, než si uvědomujeme. Programovat nezvládne každý, ale všichni by měli vědět, jak algoritmy fungují. To si myslí profesor Donald Knuth, jeden z nejslavnějších počítačových nadšenců a držitel prestižní „počítačové nobelovky“.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

programování má bohužel špatnou pověst, dělá se z toho něco nadpřirozeného a složitého.Podle mě je programování snadnější než matematika a mělo by se vyučovat společně jako jeden obor, minimálně strukturovaný Python by pochopil každý.

0 0
možnosti
MK

M36a22r89t65i70n 60K76r12a45l

5. 11. 2019 10:44

Ta slova o 1MB paměti mi připomíná mé trampoty s “gumákem” (Sinclair Spectrum), kdy jsme programovali procesor v Assembleru a každý kB paměti se počítal. Domnívám se, že mnoha současným programátorům tato výchova k úspornosti a nalézání efektivních a chytrých řešení chybí. Výsledkem jsou mnohagigabajtové molochy, zpomalující počítač na rychlost šneka.

2 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti
RS

R29e33n70e 43S54t67o88š36e31k

18. 10. 2019 3:21

pekny clanek, a taky jsem se nachytal v nekonecne smycce, jako rada dalsich :-)

3 0
možnosti
MV

M52i46l91a63n 70V17o44l35e75k

17. 10. 2019 18:42

Škoda, že nepadla otázka, jak se staví k novým programovacím jazykům. U toho 'konce tabulky' se to docela nabízelo. Obvyklý cyklus 'foreach' asi není třeba okomentovat, ale když Python pro totéž zavede 'for', tak to čitelnost zhoršuje.

3 0
možnosti
PM

Nejspíš proto, že for či while, či do while jsou cykly mnohem starší.

2 0
možnosti
PM

Spousta věcí je pravda. Nicméně spousta je pravda jenom z části.

Spousta věcí byla vymyšlena dávno. A jsou časem vylepšovány, vymyšleny jiné a jiné zavrženy.

Trpělivost, soustředění, logika, posloupnosti, vztahy, vazby, cykly atd...

Tohle člověk zná a umí dávno. Proto se stal dominantním druhem.

Počítače či programování to jenom dál rozvíjí.

0 0
možnosti
BH

B28o77h34u67š 92H90a81v55e79l

17. 10. 2019 14:19

Článek mi připomněl pana docenta Hořejše, který mne (a mnohé) učil computer science a kybernetiku, ne programování. Až nyní může člověk ocenit jeho vklad, přínos a aktuálnost. Učili jsme se (studium 1969-1974) od Knuthe, Chomsky a jiných. Algoritmy, gramatiku. Programování pomocí obecného přístupu, nikoli konkrétního nástroje.

Dovedl vše podat jasně a přitažlivě, jeho hodiny byly zážitkem. On vlastně vytvořil základy, na kterých stojí FI MU.

Díky za článek.

1 0
možnosti
JJ

Programování nás hlavně učí tvrdě logicky přemýšlet a pak v reálném životě provádět jakékoliv úkony uceleně, systematicky a uspořádaně.

S tím souvisí např. nevynechávat různé úkony, které máme provádět a dotahování věcí do konce.

A nakonec třešnička na dortu, programování nás učí obrovské trpělivosti.;-)R^

5 0
možnosti
RS

R84e53n36e 32S15t85o98š57e61k

18. 10. 2019 3:24

Hlavne resit bugy, ktere jsou vlastne dva a vice a jevi se jako jeden, to kolikrat si myslim, ze Universe schvalne kvuli me zrusil pravidla a dava mi nejakou lekci.

0 0
možnosti
FO

Zrovna TeX je příklad toho, jak člověk musí nejprve porozumět tomu, co chce programovat. Knuth při práci na TeXu prakticky znovu od nuly nadefinoval sazečství.

Knuth také vyplácí odměny za chyby v jeho pracích. Vydal takhle už poukázky na odměny za asi 20000 dolarů. Většinou je majitelé ale nechtějí proplatit.

0 0
možnosti
RC

to jste odnekud prekladal?

Ty poukazky nejsou poukazky, ale klasicke ŠEKY. A ano, nenechaji si je proplatit, protoze ten sek ma vyssi hodnotu jako relikvie, nemluve o tom, ze je do take jakysi diplom....

1 0
možnosti
FO

A to v tom článku/rozhovoru ještě řada šíleností o Knuthovi chybí.

0 0
možnosti
Foto

Máte pravdu. To bych ale musel napsat knihu, aby tam bylo všechno (a i pak bych určitě přišel na nové věci, a byla by to kniha na pokračování, no a najednou by mi bylo 81 a psal bych druhou část čtvrtého svazku...). Nechtěl jsem se pana profesora ptát na věci, které jsou celkem známé (že nepoužívá e-mail, že posílá šeky za chyby, různé jeho univerzitní vtipy...), chtěl jsem se ho co nejvíc ptát na aktuálnější věci, které jej třeba zajímají více a neptá se na ně každý. Určitě si ale dokážu představit dvouhodinový rozhovor jen o TeXu.

3 0
možnosti