ilustrační snímek | foto: Depositphotos

Aerolinky hledají cestu z krize, plánují lépe „vytěžit“ pasažéry

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Aerolinky stále přicházejí o desítky milionů korun denně, a proto usilovně vymýšlejí, jak z toho ven. Pomoct mají vlády jednotlivých zemí nebo třeba jiný přístup k cestujícím. Pod pokličku současného avionického kvasu nás nechal nahlédnout letecký technik a pilot dopravních letadel Štěpán Kolomazník.

Podobně jako ostatní segmenty turistického průmyslu, jmenovitě hoteliérství, pohostinství a cestovní agentury, je dopravní letectví těžce zasaženo celosvětovou uzávěrou hranic, kterou vlády použily jako odpověď na pandemii covidu-19. Světová úroveň provozu v porovnání se situací před dvěma roky, posledním relevantním údajem předtím, než dopravní létání začalo být významně ovlivňováno současným propadem, vykazuje omezení o víc než polovinu.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit