Symantec o nákupu výrobce softwaru pro správu dat informoval už v polovině loňského roku a souhlas amerických regulačních orgánů získal koncem ledna. Převzetím Veritasu tak Symantec bude moci proniknout na trh softwaru pro uchování a obnovu dat, kde až dosud neměl zastoupení.
"Šetření komise ukázalo, že horizontální přesah aktivit Symanteku a Veritasu je velmi omezený, a že i sloučený podnik bude muset čelit několika silným konkurentům, kteří mají výrazný podíl na trhu," uvedla komise ve zprávě.
Symantec se snaží rozšiřovat nabídku produktů a sází přitom na to, že svým klientům ušetří náklady. Podle managementu budou uživatelé schopni snížit náklady, když si budou kupovat software pro správu dat i zabezpečení od jednoho výrobce. Symantec je znám hlavně díky antivirovému softwaru Norton.
Nový podnik si zachová název Symantec a bude mít roční tržby kolem pěti miliard dolarů. Firma se ocitne v přímém konkurenčním postavení ke společnosti Microsoft, která se na trhu datového a zabezpečovacího softwaru začala silněji angažovat až v posledních letech. Microsoft nyní své pozice v této oblasti upevňuje.