Kam spěje český internet a co na to Křišťálová Lupa

Ján Simkanič, ředitel společnosti Internet Info
velikost textu:
vydáno 16.10.2012 14:00
Ptejte se na budoucnost českého internetu. Vznikají zajímavé české internetové projekty? A mají šanci uspět? Budeme za obsah na internetu platit? Odpovídá Ján Simkanič výkonný ředitel společnosti Internet Info.

Osobnost odpovídá

Litujeme, ale zadávání otázek bylo možné pouze do 16. října 2012 do 15:00. Nyní osobnost odpovídá na již položené otázky.

OTÁZKA: Vím, že předvídat budoucnost není lehké, tudíž se zeptám takhle: Co vy osobně očekáváte od vývoje internetu během dalšího desetiletí, ať už v rámci české republiky, nebo celosvětově. Je ještě kam jít, nebo jsme v rámci globálního propojení už na pomyslném stropě? Děkuji. Brouzdač
Ján Simkanič, ředitel společnosti Internet Info Ján Simkanič: Trendem bude rozvoj mobilních služeb, větší možnosti placení, personalizace komunikace s uživatelem. V mediální oblasti ještě velké otřesy, v e-commerce nové oblasti nabídky služeb a produktů (například rozvoj potravin a jídla). Další tlak na omezování svobody slova, snahy o nové platební modely. Všechno je na dlouhou diskusi. A navíc, předvídat se skoro nevyplácí, protože ten rozvoj je tak dynamický, že to překračuje imaginaci. Vždyť se podívejte na rok 2002, jestli byste předpověděl rozšíření mobilů, jejich obslužnost a další věci... Tohle je poslední odpověď, všem díky za zájem, za otázky, za pozornost. Hezký den a hodně dobrých zpráv JS 16.10.2012 15:17
OTÁZKA: Dobrý den, opravdu je nutné každoročně obtěžovat čtenáře webů anketou Křištálová lupa? Je to opravdu neskutečně otravné kňourání, které je na řadě webu (i zde iDnesu) v délce dvou nebo i tří měsíců. Najdete to na titulce, píšou se o tom články, kde škemrají o hlas atd atd... A nakonec to opět vyrhajou ti stejní (= nejukňouranější, tj. idnes.cz, zive.cz). Opravdu si nemůžete udělat soukromou párty a nás běžné čtenáře obtěžovat třeba jen jednou za 2 nebo 3 roky? Jerry7650
Ján Simkanič, ředitel společnosti Internet Info Ján Simkanič: My jsme pyšní na to, že ta anketa vzbuzuje tak velký zájem, pro nás je to potvrzení její prestiže a významu. Konkrétní způsob podpory jednotlivých nominovaných jako pořadatel ankety neovliňujeme, nedokážu ani posoudit, kde je vhodná míra. Já si nicméně mimořádně vážím toho, že k nám přijdou desítky tisíc lidí aktivně vyjádřit svůj názor a že díky tomu je ten výsledek skutečně reprezentativní a silný. 16.10.2012 15:13
OTÁZKA: Dobrý den. V nominacích jsem měl možnost volit kandidáty pro anticenu, v hlasování o finalistech už nebyla. Zajímal by mě důvod vyřazení, vyhrál server iDNES? Děkuji za odpověď. doktor_bota_2
Ján Simkanič, ředitel společnosti Internet Info Ján Simkanič: O finálovích nominacích rozhodují členové expertního panelu. Dali přednost jiným nominacím. Důvodové zprávy se v procesu hlasování psát nedají, je to volná diskuse s hlasováním na většinovém principu, takže proč se nějaký projekt do finále nedostal, nedokážu konkrétně říct. 16.10.2012 15:10
OTÁZKA: souhlasíte s mým pozorováním, že se český internet a jejich magazíny ubárají směrem, který jim určují placení inzerenti a PRisté? Pozorujete rovněž tendenci pouzhého přebírání článků z jiných serverů, bez kouska vlastní novinářské práce? sharkee
Ján Simkanič, ředitel společnosti Internet Info Ján Simkanič: Platí to v mnoha případech, míru nedovedu určit. Ale jsou místa, která dokážou dobře odolávat. 16.10.2012 15:08
OTÁZKA: Dobrý den, co si myslíte ohledně pokusů Evropské Unie a hlavně USA o kontrolu a dohled nad internetem, pomocí mezinárodních smluv. Internet je velmi svobodné médium a takové zásahy by mohli internet na dobro změnit. Děkuji. Jura
Ján Simkanič, ředitel společnosti Internet Info Ján Simkanič: Viz předchozí odpovědi. 16.10.2012 15:06
OTÁZKA: Co říkáte na to, že díky bezprecedenčním zásahům a změnám pravidel "za běhu", které byly zjevně úlitbou na tlak ze strany Romea, se důvěryhodnost a objektivnost "Křišťálové Lupy" propadla někam do horoucích pekel? Co s tím chcete dělat? cassul
Ján Simkanič, ředitel společnosti Internet Info Ján Simkanič: Nic :) Letos hlasuje více hlasujících než vloni, i proto se domnívám, že váš pohled na věc je spíše extrémní než většinový. My s Romeou nemáme nic společného, ať mi to uvěříte nebo ne. A vloni pravidla hry neměnily, naopak jsme se podle nich zařídili, když se přišlo na to, že dva projekty s nimi nejsou v souladu. 16.10.2012 15:06
OTÁZKA: Na internet používáte častěji mobil nebo tablet? lenak p.
Ján Simkanič, ředitel společnosti Internet Info Ján Simkanič: Já využívám čtyři zařízení - mobil, tablet, stolní počítač, notebook. Nejčastěji jsem asi na mobilu, ale delší práce se na tom pochopitelně dělat nedá. 16.10.2012 15:04
OTÁZKA: Co říkáte na to, že se do finále Křišťálové lupy dostal web o vědě? Já měl z toho celkem radost, že není na naše společnost až tak zaostalá. Jaroslav P.
Ján Simkanič, ředitel společnosti Internet Info Ján Simkanič: Ten web je dělaný moc pěkně, i proto členové expertního panelu asi usoudili, že je správné dát mu šanci. 16.10.2012 15:02
OTÁZKA: Jakou vypovídací hodnotu Lupa má, když některá média dělají masivní reklamní kampaň, aby jim všichni poslali hlas, a některé do reklamy nedají ani korunu? Petra
Ján Simkanič, ředitel společnosti Internet Info Ján Simkanič: Podobně jako v politice - někdo dělá kampaň a je mu to houby platné, jiný má kampaň skromnější a stejně vyhraje. Rozhodně neplatí, že rozhoduje jenom tohle. 16.10.2012 15:01
OTÁZKA: Kolik lidí v lupě hlasuje? Jsou to nějaké větší počty, dá se na nich stavět opravdová oblíbenost? Iveta
Ján Simkanič, ředitel společnosti Internet Info Ján Simkanič: Vloni hlasovalo 60 tisíc unikátních hlasujících, letos je zájem podle průběžných čísel ještě větší. Podle mě to vypovídací hodnotu má, ostatně nic většího asi není možné zorganizovat. 16.10.2012 14:59
OTÁZKA: A co si myslíte o podnikání na českém internetu? Už je trh ve všem oblastech přesycený nebo vidíte v nějaké oblasti příležitost? VysmekLadislav
Ján Simkanič, ředitel společnosti Internet Info Ján Simkanič: Přesycený rozhodně ne. Trend bude ve zpřístupňování služeb, o kterých bychom si mysleli, že přes internet používat nejdou, nebo jen těžko, popřípadě které teď existují v nějaké staromódní podobě poplatné datu svého vzniku. 16.10.2012 14:58
OTÁZKA: A když jsme na zpravodajském portálu, jak vnímáte politickou situaci? Žádná z parlamentních stran to online podnikatelům neulehčuje, kde byste hledal alternativu? VysmekLadislav
Ján Simkanič, ředitel společnosti Internet Info Ján Simkanič: S politickou situací spokojený nejsem, ale s internetovým podnikáním to pro mě moc provázané není. Nevím, jestli to patří do téhle diskuse, ale osobně postrádám v politice dlouhodobější hodnoty a ideje. Teď převládá šmelina a boj o přežití do příštích voleb. Vlastně to ani není politika. 16.10.2012 14:57
OTÁZKA: Dobrý den Hozno, rád bych se zeptal, jak se díváte na trh poradenství v oblasti online marketingu a na jeho směr. Po spojení Ataxa a H1 tu vznikl velmi silný hráč s velice širokým záběrem. Byl nucen Dobrý Web na toto spojení reagovat a pociťujete po tomto spojení odliv klientů? Díky Michal
Ján Simkanič, ředitel společnosti Internet Info Ján Simkanič: Trh poradenství v online marketingu stále roste a růst bude - všechno je mnohem složitější, sofistikovanější a za chvíli dělat marketing bez specializovaných konzultantů nebude skoro možné - to přeháním, ale opravdu je těch možností a technologií neuvěřitelně mnoho, že to člověk není schopen stíhat. Co se týče spojení těch dvou firem, myslím, že to na kolegy z Dobrého webu žádné negativní dopady nemá, paradoxně možná právě naopak. 16.10.2012 14:55
OTÁZKA: Ta Křišťálová Lupa je asi významná soutěž, ale pro koho je vlastně důležitá především? O čem její držení vypovídá? Je to různé v různých kategoriích?? šprt
Ján Simkanič, ředitel společnosti Internet Info Ján Simkanič: Důležitá je jistě pro ty, kteří o ni usilují - je to především ocenění práce těch provozovatelů, kteří mají za sebou dobré a zajímavé projekty. Poskytuje také docela dobrý přehled toho nejlepšího, co se za poslední rok urodilo - seznam nominací je třeba i pro mě dobrou inspirací podívat se na nové věci, které bych bez Křišťálovky asi v tuto chvíli ještě neznal. Jinak kategorie se dělí na dvě skupiny - u těch, kde rozhoduje veřejnost svými hlasy, držení vypovídá o tom, že dané projekty jsou populární a široce úspěšné, dokážou vzbudit pozornost svých fanoušků a ti jsou pro ně ochoti hlasovat. Druhá skupina projektů, o nich rozhoduje odborná porota, je spíš pohledem dopředu - lidé z trhu snáze než veřejnost dokážou odhadnout zajímavost nebo užitečnost nějakých projektů, i když ještě nejsou v obecném povědomí. 16.10.2012 14:51
OTÁZKA: Dobrý den, jaký bude mít vliv smlouvy ACTA na internet? Přijdeme o svou anonymitu a svobodu? VysmekLadislav
Ján Simkanič, ředitel společnosti Internet Info Ján Simkanič: Viz odpovědi výše - nepřijdeme, pokud společnost dokáže průběžně generovat dostatečný protestní hlas proti podobným opatřením. 16.10.2012 14:48