- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nevidím v tom žádný problém. Pokud dávám něco na Facebook, tak proto, že tím chci dobrovolně porušit své soukromí, a sdílet.
A že Google sleduje mou polohu a ukládá si to? Co na tom, když provozovatel mobilní sítě má od státu povinnost dělat totéž. Google, na rozdíl od státu, zpřístupňuje tyto informace i pro mne.
Mnohem více mne znepokojuje státní šmírování, ke kterému nemohu zrušit souhlas, a které se děje, kdykoliv se projdu po ulici či kdykoliv projedu autem pod kamerou. Stát fotografuje mé pozemky, zda jsem si na nich nic nepostavil bez státního svolení, zda jsem v lese nepokácel stromy či zda se na poli dělá přesně to, co se uvede do výkazů. A na toto se GDPR nevztahuje.
Klasický stromeček odpovědí :-)
Chcete nám poskytnou své informace? Ano-Ne
NE - Takže chete vyslovit nesouhlas s poskytnutím informací? Ano-Ne
ANO - Chcete uložit vaše nastavení? Uložit - Nastavit výchozí
ULOŽIT - Nyní máte možnost odvolat svůj nesouhlas s poskytnutím údajů:
Odvolat - Zobrazit dotaz později
A že si ke kontrole nevybrali některou z velkých evropských firem? Ty by měly jít příkladem.
Snad to není závist která vede k takové "péči" o bezbranné? Připomíná mi to trochu normu na zakřivení banánů nebo svatou válku proti GMO (když už Evropa v jejich vývoji zaspala).
Tím vůbec nechci napadat práci žádného norského úřadu. Nerad bych, aby mi pro nespolupráci odebrali, když ne dítě, tak třeba počítač.
Jaká závist? Dává smysl studovat nejpoužívanější služby, ne?
S těmi fajfkami u Windows moc nesouhlasím. Hlavně proto, že bez ohledu na nastavení odchází na jejich servery obrovské množství dat, která jsou sbírána dynamicky.
Bylo by zajímavé kdyby uvedli, kolik jejich uživatelů zvládlo odklikat (odsouhlasit) celý tento proces do 15 vteřin. 70%? GDPR je krásné, ale zbytečné... Kdo má zájem o soukromí, chránil se i předtím a zbytku je to stejně jedno... Dejte si do podmínek souhlas s kastrací a polovina zákazníků příjde o kulky...
Presne tyhle praktiky ale GDPR vyslovne zakazuje ... uvidime, jestli ae EU rozhoupe k pokutam ...
U firem jako FB jako google to chapu. Uzivatel je pouze zbozi, o ktere je treba pecovat a predevsim co nejlepe (nejdraze) prodat.
Ale napriklad MS se u windows chova uplne stejne. Napriklad uz samotna instalace Win10 konci hromadou nastaveni typu chci sdilet polohu. Na kazde strance vyrazne tlacitko na tu snadnou cestu a skoro neviditelny svetle modry text na tmave modrem pozadi pro tu druhou moznost. Podobne moznost prihlaseni pod lokalnim uzivatelem, bez cloudoveho uctu nebo dotaz ve stylu a nechcete to alespon zkusit u zmeny prohlizece.
Ty služby jsou zadarmo. Jednou z věcí, které je zadarmo udržují, jsou právě ta data, která od vás získávají. Takže třeba body 1, 2, 4 mi přijdou celkem fér.
To je právě ten problém - zájmy provozovatele jsou jiné, než zájmy uživatele, protože uživatel není ten, kdo za to platí.
A nejhorší jsou titulky, které slibují šest triků, u článku s pouze pěti triky
To je právě ten šestý trik :-)
Původně jsem jich měl šest, ale pak jsem to vzal podle těch podkapitol (4.2 jsou dva různé triky). Opravil jsem titulek. Díky.
Stejně všechno funguje na jediném základním principu. Jestli chcete, aby o vás někdo nějakou věc nevěděl, nesmíte jí říct NIKOMU. Ani nahlas vyslovit, už vůbec ne napsat, nikam. To je jediná cesta.
Cokoli napíšu, či vyslovím může být v budoucnu použito proti mě.
I tento příspěvek.. pochopitelně
Tam nejde třeba o to, že nechcete, aby to NIKDO nevěděl. Třeba jen chcete, aby to nebylo snadno dohledatelné. Nebo aby to měl k dispozici daný poskytovatel. Třeba u té lokace je to pěkně vidět: nevadí mi, že Google Mapy vědí, kde jsem (protože díky tomu se to dozvím i já), ale třeba někdo nechce, aby si to, kde kdy kdo byl, ukládaly.