Snad každý velký prodejce elektroniky v Praze nyní tvrdí, že nabízí nejlevnější zboží. Průzkum ve vybraných prodejnách však ukazuje, že rozdíly v cenách u nejlevnějších druhů elektrospotřebičů nejsou ve velkých obchodech příliš výrazné.
Nástup Electro Worldu ve Zličíně, kdy před otevřením giganta s elektronikou stáli lidé ve frontě i čtrnáct hodin, je výjimka. Ještě před otevřením tohoto obchodu v komplexu Metropole Zličín společnost inzerovala několik atraktivních výrobků za velmi nízké ceny, například video za 1500 korun, ovšem v omezených množstvích. V současné době není prodejce, který by měl oproti konkurenci výrazně nižší ceny.
„Nebudeme reagovat na konkurenci a chodit pod cenu. Ceny zboží, které v oddělení elektro prodáváme, jsou levné už samy o sobě,“ řekla včera mluvčí společnosti Carrefour Jana Havlíčková. Dodala, že se jim v této oblasti prodej zboží nijak nesnížil a zákazníci stále chodí nakupovat značky, s nimiž jsou spokojeni, a například otevření Electro Worldu se do jejich prodeje nepromítlo.
Electro World letákNakupujete rádi v prodejnách Electro World? Všechny aktuální letáky Electro World a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz. |
Podle Michala Kramera, ředitele společnosti Field Research, která se zabývá výzkumem trhu, jde v mnoha případech o reakci přímé konkurence na otevření nákupního centra Electro World; například firmy Datart nebo Electrocity se snaží udržet zákazníky, a proto přistoupily k poskytovaní cenové garance. „Ovšem tato garance je časově omezena, a to na dobu, kdy má konkurent nabízené zboží na skladě, což v případě Electro Worldu znamená často pouze několik hodin,“ tvrdí Kramer. Protože jsou cenově zvýhodněné výrobky často vyprodány v krátké době po uvedení do prodeje, snaží se prodávat nalákaným zákazníkům výrobky, na kterých již vydělávají.
Při výzkumu cen nejlevnějších výrobků se v obchodě Okay na Budějovické stala zajímavá věc. „Náš pracovník byl vykázán z obchodu. Vedení společnosti vydalo nařízení svým pracovníkům, aby vykázali z prodejny každého, kdo by si opisoval ceny prodávaných výrobků,“ uvedl Kramer. Dodal, že zákazníci však za své peníze chtějí zboží s nejlepším poměrem výkon - cena. Bojí se prodejci konkurence?
Lidé si potřebují opsat ceny zboží a technické parametry, aby je mohli porovnat s jinými prodejci.
V současné situaci na trhu lze podle výzkumů společnosti Field Research pozorovat, že rozruch okolo vstupu Electro Worldu na český trh a jejich reklama způsobily, že došlo k výraznému nárůstu prodeje elektroniky u většiny prodejců.
Související odkazy:
- Dopustilo se Electrocity klamavé reklamy s nabídkou CD-R médií za 6 korun?
- Fronta aneb CD za šest korun
- Videoreportáž: Jak vypadal Electro World před a po otevření?
Článek vyšel v sobotním vydání MF DNES