Billboardy s Tigerem Woodsem a exkluzivními hodinkami jsou v USA přelepovány.

Billboardy s Tigerem Woodsem a exkluzivními hodinkami jsou v USA přelepovány. | foto: AP

Woods sbírá další a další tituly, zároveň přichází o další smlouvy

  • 5
V den kdy vyhrál už třetí letošní anketu, přišel Tiger Woods o čtvrtý ze svých komerčních příjmů. Hráč roku na PGA Tour už nebude propagovat hodinky TAG Heuer. Firma oznámila, že kvůli sexuálnímu skandálu omezí jeho účinkování v reklamě.

Golfista, jenž na neurčitou dobu přerušil kariéru, aby dal dohromady vážně pošramocené rodinné vztahy, v krátké době získal ocenění pro nejlepšího sportovce desetiletí v anketě agentury AP, cenu pro nejlepšího hráče roku v anketě zámořských médií a teď mu (rovněž podesáté) stejný titul udělila PGA Tour.

Informace přišla krátce poté, co tradiční švýcarský výrobce různých chronometrických zařízení oznámil, že Američana s pošramocenou pověstí nebude využívat při propagaci hodinek v USA. "Uznáváme Tigera Woodse jako skvělého sportovce, ale musíme vzít v úvahu citlivost některých zákazníků v souvislosti s nedávnými událostmi," uvedl šéf firmy Jean-Christophe Babin.

Woods hráčem roku: 1997, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2005, 2006, 2007, 2009.
Woodsova vítězství 2009: Arnold Palmer Invitational, The Memorial Tournament, AT&T National, Buick Open, Bridgestone Invitational, BMW Championship.

Komisionář PGA Tour Tim Finchem vyjádřil už před zveřejněním výsledků ankety Woodsovi podporu. "Ať už bude mimo dva měsíce, nebo osm měsíců, náš rok bude úspěšný. Ne na takové úrovni, jako kdyby světová jednička byla přítomna," uznal.

Finchem řekl, že soukromý život je věcí každého hráče a pokud se jejich chování nekříží s pravidly turnajů, organizace proti jejich pokleskům nevystupuje. Odmítl se zabývat podezřením, že Woods bral příliš mnoho léků, aby po rekonvalescenci operovaného kolena mohl hrát golf. "Jsou to jen dohady a šeptanda," dodal.

reakce woodsových sponzorů

Nike - plná podpora
Upper Deck - plná podpora
Tag Heuer - stažení z reklamy v USA
Gillette - stažení z reklamy
PepsiCo - ukončení spolupráce
Accenture - ukončení spolupráce
AT&T - jedná o změnách
Electronic Arts - čeká se na vyjádření

Nevěra s minimálně jednou ženou je však brána jako fakt a spekulace o tom, že počet Woodsových milenek přesáhl desítku, pohnuly k činu Tag Heuer. Firma se sice neloučí s Woodsem úplně a bude nadále podporovat jeho nadaci, ale jejími tvářemi ve Spojených státech budou jiné osobnosti, například herec Leonardo di Caprio.

Woodse už kvůli skandálu opustily sponzorské firmy Accenture a PepsiCo (nápoj Gatorade), využívat ho v nejbližší době nebude ani Gillette. Jiné firmy naopak za Woodsem stojí stoprocentně.

,