Mladík se pokusil ukrást dva iPhony z obchodu britském Dewsbury, musel je však...

Mladík se pokusil ukrást dva iPhony z obchodu britském Dewsbury, musel je však potupně vrátit. | foto: Afzal Adam/Phone Market

Mladíkovi se zachtělo iPhonů. Obratem je však musel potupně vrátit

  • 10
V britském Dewsbury se začátkem prosince odehrála patrně nejkratší krádež. Mladík se rozhodl ukrást iPhony z jednoho z tamních obchodů, nedostal se s nimi ovšem ani ven. Plán mu totiž zhatil bezpečnostní systém za pár set liber, který v obchodě instaloval jeho majitel.

Kamery v dewsburyském obchodě Phone Market zachytily v neděli 4. prosince v podvečerních hodinách zpackanou krádež dvou iPhonů. Na záběrech je vidět mladíka, který zjevně projevuje zájem o pořízení nového telefonu. Prodavač mu ochotně zpod pultu vydává nejdříve jeden kus, krátce poté předává potenciálnímu zákazníkovi druhý přístroj, který se však vzápětí pokusí z obchodu utéci i s oběma telefony v hodnotě 1 600 liber, tedy v přepočtu téměř 45,5 tisíce korun.

Dvojice prodavačů přesto zůstává v klidu. Jak je následně z videa patrné, tak nemá důvod se takovým počínáním příliš znepokojovat. Mladý zloděj totiž pouze doběhl ke dveřím obchodu, které však k jeho smůle byly zamčené. Majitel obchodu Afzal Adam totiž před dvěma roky instaloval mechanismus, díky kterému může dveře obchodu na dálku uzamknout pomocí tlačítka pod pultem. Nyní již ví, že tehdejší investice ve výši 250 liber (zhruba sedm tisíc korun) nebyla zbytečná.

Mladík se tak musel potupně vrátit k prodejnímu pultu, načež si prodavač oba telefony vzal zpět. Na dotaz „co to děláš, člověče?“ prodavači mladík odvětil, že ho k tomu donutil kamarád, který čeká venku. Personál ještě mladíkovi pohrozil zavoláním policie, načež ho z obchodu pustil.

Podle majitele obchodu mohla mladíka k činu dohnat současná krize, kdy se řada Britů, stejně jako mnozí další Evropané, potýká se značným nárůstem životních nákladů kvůli raketovému zdražování potravin, energií i pohonných hmot.

O neúspěšném zloději se Phone Market podělil i na sociálních sítích, kde se uživatelé často dotazovali, proč prodavači mladíka „nezbili“. „Násilí není odpovědí,“ reagoval zástupce obchodu.