Lukáš Pavlásek ve skautské reklamní kampani T-Mobilu

Lukáš Pavlásek ve skautské reklamní kampani T-Mobilu | foto: T-Mobile

T-Mobile pobouřil skauty. Jeho reklamní kampaň je prý zesměšňuje

  • 685
Český skautský svaz považuje reklamní kampaň T-Mobilu za zesměšňující. Vyvolal jednání s operátorem, které vyústilo ve spolupráci, Junák však nyní namítá, že T-Mobile všechny body dohody nesplnil. Navíc prý později použil i zákonem chráněné symboly. Skauti chtějí nové jednání, operátor ho však nepřipouští.

Reklamní kampaň, v níž se ústřední dvojice (Vojta Kotek a Lukáš Pavlásek) představila v roli skautů, zahájil T-Mobile letos v červenci. Její humorné pojetí však pobouřilo občanské sdružení Junák. Tato kampaň prý u veřejnosti mění obraz skautské organizace a poškozuje ji zejména u lidí, kteří nemají o činnosti skautského spolku dosud žádnou informaci.

"Kampaň nás zobrazuje jako takové hodné, nepraktické, okrojované hlupáčky létající po lesích s tablety a telefony," zlobí se Jitka Taussiková z občanského sdružení Junák. T-Mobile se takovému výkladu brání: "V žádném případě nás nenapadlo dělat si legraci ze skautů, myšlenky skautingu jsou nám sympatické a podporujeme je," říká tisková mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.

Mobilní operátor nabídl jako kompenzaci bližší spolupráci. Skautský spolek tak požádal o sponzorství některých svých programů a o odkazy na stránky Junáka v internetových aktivitách operátora. "Vše jsme dostali přislíbeno, lidé z T-Mobilu říkali, že budou skauty brát za své partnery," uvedla Taussiková s tím, že poté považovali věc za vyřízenou.

Ze strany T-Mobilu byla občanskému sdružení, které v lednu 2013 evidovalo přes 48 tisíc členů, nabídnuta marketingová kompenzace. Její hodnota se podle informací, které má redakce Mobil.iDNES.cz k dispozici, pohybovala zhruba ve výši jednoho milionu korun.

Vzhledem k blížícím se zářijovým náborům nových členů to Junák přivítal. Během zhruba tříměsíční spolupráce tak byl na oficiálních stránkách T-Mobilu, jeho facebookovém profilu i na konci hlavního spotu na YouTube kanálu operátora používán slogan "Připoj se k opravdovým skautům" s přímým odkazem na stránky Junáka.

Místostarosta Junáka Petr Vaněk si výsledek jednání s operátorem pochvaloval. A to zejména proto, že by občanské sdružení nemohlo tak velkou náborovou kampaň financovat.

Vaněk dále informoval, že Junák nemohl usilovat o zastavení, nebo změnu kampaně, protože T-Mobile nevyužil žádného ze zákonem chráněných skautských symbolů. Toto vyjádření, podle kterého obě strany považovaly záležitost za ukončenou, však bylo z oficiálních stránek Junáka později staženo.

Junák požaduje další kompenzaci

Koncem srpna však Junák zcela otočil. Podle tvrzení zástupců skautského spolku prý T-Mobile nesplnil v plném rozsahu původní dohodu. Skauti zároveň poukazují, že později pak operátor v reklamách bez jejich vědomí využil i zákonem chráněné skautské symboly.

Na oficiálních stránkách Junáka se tak objevila výzva, v níž sdružení žádá o pomoc přímo své členy. Ti mají fotit skautské reklamy T-Mobilu umístěné na billboardech a posléze je publikovat na k tomu určených facebookových stránkách, či je sdružení zasílat e-mailem. Fotky mají sloužit jako podklady pro další jednání s operátorem.

V současné chvíli občanské sdružení požaduje po T-Mobilu odškodnění přiměřené situaci. "Ať už v penězích, anebo v investicích do opravy a udržování našeho majetku," dodala Taussiková.

Snaha občanského sdružení o novou schůzku se zástupci operátora je dosud neúspěšná. Vedení T-Mobilu nové jednání koncem září odmítlo, jelikož celou věc kolem skautské reklamní kampaně považuje za uzavřenou. Podle Martiny Kemrové navíc operátor v následujících týdnech nasadí novou kampaň.