ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Nokia bývala jasnou hvězdou. Tak proč už přes deset let rozpačitě tápe?

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Značka mobilních telefonů Nokia je vpravdě legendární. Dlouhou dobu finská firma trhu s mobilními telefony vévodila, jenže pak přišel strmý pád. O záchranu se měl postarat gigant Microsoft, následně nový obchodní model s licencováním značky. Cestu ke ztracené slávě však Nokia nenašla a zdá se, že už ji ani hledat nebude.

Určit dobu, kdy se to u finské Nokie z hlediska mobilních telefonů definitivně pokazilo, asi není jednoduché. Každopádně k tomu došlo ještě v dobách, kdy měla Nokia osud mobilních zařízení pevně ve svých rukou. Následné eskapády s Microsoftem a teď partnerství s HMD Global, které vlastně trend poklesu důležitosti značky nijak nezastavily, jsou už jen důsledkem toho, co Nokia dělala dříve.

Vlastně ani není divu, že se samotná finská Nokia, která patří k největším světovým výrobcům mobilní infrastruktury, snaží od světa mobilních zařízení odstřihnout. Když zkraje letošního roku firma oznámila změnu své vizuální identity, šeptalo se mimo jiné i o tom, že se tímto krokem snaží tradiční část firmy svým způsobem odstřihnout od světa mobilních telefonů. Nokia samotná totiž již nějakou dobu mobily nevyrábí, firma pouze licencuje své jméno a značku. A podle nejnovějších událostí, které jsme zmapovali, to ani na poli licencí nevypadá kdovíjak růžově. Značka Nokia z mobilů nejspíš nezmizí definitivně, ale zdá se, že bude jen přežívat.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se