40 Stories – Velký útěk (z práce)
40 Stories
Platforma: Freeware
Výrobce: Chico State Game Studios
- 40 levelů se zvyšující se obtížností
- Originální pojetí klonujícího se avatara
- Korporátně-bondovský humor
- Grafika a animace zaostávají
40 Stories
Famózní nářadí jménem Unreal 3 Engine, nyní volně dostupné, považuji za spásu freeware scény. Tento profesionální toolkit nás totiž může zachránit před tsunami her na již poněkud zánovních RPG Makerech a Gamemakerech. Ostatně, několik kvalitních kusů se v posledních měsících již objevilo. Rovněž dnešní logická záležitost 40 Stories je postavená na U3E, a byť jde po grafické stránce o dílo poměrně primitivnější než výše linkované hry, nažhaví vaše mozkošrouby na maximální obrátky.
V roli sekretářky Anity je vašim cílem utéct z nepříjemně dlouhé pracovní šichty. Anita naneštěstí nefachá v obyčejném kanclu, alébrž ve firmě, jež si v ničem nezadá s bondovskými organizacemi světových padouchů. V jejich mrakodrapu nechybí teleportační mašiny, šílení vědci posedlí klonováním, monstra ukrývající se ve tmě ani bazény s kyselinou. Všechny tyto nástrahy je třeba překonat, namísto kulometu bude ale vašim největším pomocníkem šedá kůra mozková. Ta, a zásoba klonů hlavní hrdinky.
Brzy z kraje svého úprku se totiž (v úděsně animované scéně) Anita stane obětí klonovacího pokusu, díky němuž se při každém použití teleportéru (resp. sofistikované kopírovací mašiny) instantně rozmnoží. Pro přechytračení všech zvěrstev, které 40 podlaží nabízí, je následně nutné být na více místech najednou - někdy je potřeba postát na plošinkách otevírajících dveře, jindy zase musíte s Anitami prokličkovat mezi toxickými bazény. Většinou cesta pro rozličné Anity skončí špatně a do dalšího kola se dostane pouze jediná. I nad tímto černohumorovým aspektem je třeba trochu zaplesat.
Podstatnou součástí obtížnosti tvoří fakt, že všechny klony ovládáte jaksi najednou. Po stisknutí šipky doleva tak na západ popojdou všechny klony naráz - a po hráči je tedy vyžadována dodatečná porce pozornosti, protože ovládat tři postavy, z nichž dvě musejí prokličkovat odlišnými minovými poli a třetí se nespí utopit v kyselině, není věru snadné. Nicméně, hledat jednoduchost v logické hře by snad bylo chybou.
Pokud si rozkliknete obrázky, pravděpodobně si vykroutíte hlavu nad na Unreal 3 Engine nízkou úrovní grafického zpracování. Přesto je třeba být ostražitý před unáhlenými soudy - grafika může hrát klíčovou roli v akčních hrách, kde jde primárně o vizuální atrakci. Avšak ve 40 Stories funguje pouze jako dokreslení a hlavním cílem je přehlednost. U3E navíc vývojářům zdatně zjednodušil tvorbu prostředí. A navzdory svým vizuálním peripetiím je 40 Stories vybroušenou hrou pro šedou kůru mozkovou.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 21 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...