- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud je něco nekalou obchodní praktikou, měl by být smluvní vztah automaticky neplatný. A byl by klid s podvodníky
Když mi někdo něco "velmi výhodného" nabízí, ať osobně či po telefonu, věřím mu. Ano je to velmi výhodné, ale ne pro mě, ale pro firmu.
Jen jednou jsem byl nadmíru spokojen s podomním (ne prodejcem), ale zprostředkovatelem internetového připojení. Zazvonil u dveří, krátce mi vysvětlil o co kráčí, předal mi podrobný informační leták se všemi kontaktními údaji s tím ať si vše prostuduji a v případě (byť i nezávazného) zájmu se ozvu.
A protože nabídka byla opravdu zajímavá (4x vyšší rychlost a o 1/3 nižší platba než u stávajícího ), tak jsem se ozval a jsem již 3 roky naprosto spokojen.
Tím chci říci, že není prodejce jako prodejce, ale není ani kupující jako kupující. Je to asi 50 na 50.
Tedy pardon, ale ten zákazník je nesvépravný? Podepíše smlouvu, pak si ji rozmysli, žárovky rozdá a diví se, že je má zaplatit, nebo vrátit. To je stejné jako podepsat pracovní smlouvu, nafasovat pracovní ochranný oděv a obuv, to vše rozdat a pak si nástup do práce rozmyslet.
Život. Já mám skautskou energii, kterou jsem si musel jako skaut sám vyjednat a v pohodě. Všechno funguje a oproti eTarifu od ČEZu jsem za rok na plynu ušetřil asi 10000 Kč. Za mě dobrý.
Dobře, tak už víme. Když se bude chtít vetřít někdo od LamaEnergy, tak s ním zcela bez skrupulí vyrazit dveře. A pravděpodobně je tak třeba jednat i s dalšími subjekty (protože se teď jistě po té ostudě přejmenují), kde budou figurovat jména Lamich, Stuchlík, Soldán, Pšenčík, Hurtík, Dohnal & spol.
Přeci nemůže být někdo tak naivní, že něco ke smlouvě dostane, smlouvu zruší a bonus mu nechají. Zadarmo nikdo nic nedává a všechno má svůj důvod. Úplně totožné praktiky má např. UPC, prvních X měsíců akční cena, pak připojení dražší a když chce pak někdo náhodou odstoupit od smlouvy, tak musí doplatit zvýhodnění na začátku. Přeci se nejedná vůbec o nové praktiky.
Ja jsem kdysi takto v zahranici dostal tricko, kdyz jsem si zazadal o kreditni kartu. Kartu mi pote nedali, tricko mi zustalo.
Divím se, že ještě někdo tuto práci dělá, když snad u většiny vesnic vidím cedule, že je zakázan podomní prodej. Dříve také platilo, že tuto práci, tedy nabízení alternativního dodavatele elektřiny dělali hlavně mladí lidé - buď proto, že "normální práci" nemohli najít nebo proto, že věřili, že si tímto vydělají.
Dříve byli také starostové, pracovnice úřadech tak benevolentní, že leckde i byli ochotni vyhlásit rozhlasem, že po obci budou chodit obchodníci, ať se jich lidi nebojí.
U Bohemia Energy obchodníci obvykle slibovali úsporu 10 %, ale viděl jsem několik výpočtů, podle kterých je úspora něco nad 100 Kč ročně, což vzhledem k aktivačnímu poplatku 500 Kč za to opravdu nestálo.
Extrémní případ, co jsem zažil, byl když starší lidé vše podepsali, na nic se neptali - v oné vesnici to také hlásil rozhlas, mysleli si, že je to nějaká kontrola, měření, že je povinné, když to hlásil rozhlas a pak jim chtěli elektriku odpojit, protože obchodníci zapomněli dořešit převod.
Žárovka za 600, to se tedy opravdu vyplatí.
Též jsme naletěli na žárovky jako ,,dárek". Varuji všechny před naprosto neseriózní BOHEMIA ENERGY. Za ,,darované žárovky" jsme museli zaplatit 2.000 Kč = pokutu za odstoupení od smlouvy.
V několika těchto firem, které fungují jako "šmejdi" jsou poslanci, poslankyně, asistenti, příbuzní........ Proto je tak těžké proti tomu zakročit.