„Mohu oznámit, že jsme v roce 2022 konečně začali prodávat kuřecí nožičky,“ řekla v rozhovoru pro CNN Business Joey Watová, která je generální ředitelkou firmy Yum China. Ta v Číně vlastní značky KFC, Pizza Hut či Taco Bell.
Watová dodala, že tato novinka je součástí širší snahy řetězce o zvýšení efektivity a větší využití nejrůznějších surovin. Podnik hledá levnější řešení i kvůli zvyšujícím se cenám ropy. Ty totiž prodražují dopravu všech surovin.
„Snažíme se na letošní cenový nárůst nejrůznějších komodit reagovat,“ dodala Watová s tím, že nově řetězec KFC tak využije každou část kuřete kromě peří.
Společnost Yum China se vzpamatovává z nejtěžšího čtvrtletí v historii. Firma se sídlem v Šanghaji bojovala v posledních týdnech s velmi slabou poptávkou. Miliony Číňanů totiž nemohly kvůli tvrdým protipandemickým restrikcím nakupovat ani chodit do restaurací. Tržby podniku ve srovnání se stejným obdobím loňského roku klesly o šestnáct procent.
Zaměřeno na úspory, propouštění nehrozí
I proto se čínská firma musela nastalé situaci přizpůsobit. Snížila výdaje na oblast marketingu či reklamy, požádala o slevu na nájemném majitele prostor po celé Číně a vyzvala manažery svých restaurací, aby co nejvíce šetřili. Navzdory nepříznivým podmínkám ale čínské KFC propouštět v dohledné době nejspíš nebude.
„Budeme hledat všechny možné úspory. Propouštění se ale vyhneme. Máme 450 tisíc zaměstnanců, a tedy 450 tisíc rodin, o které se musíme postarat,“ řekla Watová.
Na rozdíl od jiných restauračních řetězců společnost rovněž nechce zvyšovat ceny jídel. Místo toho se společnost rozhodla jít opačným směrem a snaží se zaujmout více zákazníků výhodnějšími nabídkami. Dodržet chce podnik i své expanzivní snahy a otevřít během letošního až 1 200 nových restaurací.