ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Shutterstock

Čínské KFC trápí vysoká cena ropy. I proto zařadí do svého menu kuřecí nožky

  • 24
Vysoká míra inflace ale i drahá ropa nutí ke změnám i řetězce s rychlým občerstvením. Čínské KFC proto nově do své nabídky zařadilo smažené kuřecí nožky, které jsou mezi tamějšími obyvateli už léta velmi vyhledávanou delikatesou. Tyto chutě čínského lidu ale společnost až do nynějška ignorovala.

„Mohu oznámit, že jsme v roce 2022 konečně začali prodávat kuřecí nožičky,“ řekla v rozhovoru pro CNN Business Joey Watová, která je generální ředitelkou firmy Yum China. Ta v Číně vlastní značky KFC, Pizza Hut či Taco Bell.

Watová dodala, že tato novinka je součástí širší snahy řetězce o zvýšení efektivity a větší využití nejrůznějších surovin. Podnik hledá levnější řešení i kvůli zvyšujícím se cenám ropy. Ty totiž prodražují dopravu všech surovin.

„Snažíme se na letošní cenový nárůst nejrůznějších komodit reagovat,“ dodala Watová s tím, že nově řetězec KFC tak využije každou část kuřete kromě peří.

Společnost Yum China se vzpamatovává z nejtěžšího čtvrtletí v historii. Firma se sídlem v Šanghaji bojovala v posledních týdnech s velmi slabou poptávkou. Miliony Číňanů totiž nemohly kvůli tvrdým protipandemickým restrikcím nakupovat ani chodit do restaurací. Tržby podniku ve srovnání se stejným obdobím loňského roku klesly o šestnáct procent.

Zaměřeno na úspory, propouštění nehrozí

I proto se čínská firma musela nastalé situaci přizpůsobit. Snížila výdaje na oblast marketingu či reklamy, požádala o slevu na nájemném majitele prostor po celé Číně a vyzvala manažery svých restaurací, aby co nejvíce šetřili. Navzdory nepříznivým podmínkám ale čínské KFC propouštět v dohledné době nejspíš nebude.

„Budeme hledat všechny možné úspory. Propouštění se ale vyhneme. Máme 450 tisíc zaměstnanců, a tedy 450 tisíc rodin, o které se musíme postarat,“ řekla Watová.

Na rozdíl od jiných restauračních řetězců společnost rovněž nechce zvyšovat ceny jídel. Místo toho se společnost rozhodla jít opačným směrem a snaží se zaujmout více zákazníků výhodnějšími nabídkami. Dodržet chce podnik i své expanzivní snahy a otevřít během letošního až 1 200 nových restaurací.