Jančurovy stevardky obléknou havajské sukně, budou lákat na dovolenou

  4:01aktualizováno  4:01
Cestující na vybraných spojích žlutých autobusů společnosti Student Agency budou už brzy vítat stevardky v havajských sukních. Firma si od plážového ustrojení slibuje, že klienty naláká na zájezdy do exotických zemí.

Jančurovy stevardky už brzy budou vítat zákazníky v havajských sukních. | foto: Student Agency

Dívky obléknou krátkou havajskou sukni a tričko s ramínky. V plážovém oblečení se ale podle šéfa společnosti Radima Jančury objeví i stevardi. Ti budou mít na sobě šortky a tílko.

"Začíná sezona exotických zájezdů, a tak chceme lidi upozornit na možnost odjet v zimě na dovolenou do tepla," vysvětlila Eva Sedlmajerová, která ve Student Agency vede portál dovolena.cz. S ním se chce Jančura už příští rok dostat mezi tři největší prodejce zájezdů v Česku.

Podle marketingového šéfa Student Agency Aleše Ondrůje chce firma dělat i svoji reklamu netradičně, a proto se rozhodli pro tak nezvyklý způsob prezentace exotických zájezdů.

"Máme tým patnácti dobrovolnic a dobrovolníků z řad našich zaměstnanců, nikoho jsme do toho nenutili," dodal Ondrůj.

On sám bude v první den netradiční reklamy společně s šéfkou dovolena.cz v plážových oblečcích roznášet po autobuse noviny či kávu. Palubní personál žlutých autobusů na ostatních spojích bude nosit havajské květinové věnce a cestujícím rozdávat čokoládu.

Netradiční marketing může být podle odborníků na reklamu účinný. "Je to velmi dobrý způsob. Každý cestující si tak zapamatuje, oč jde. Je to spojené s produktem a zároveň to využívá vlastních možností Student Agency, což je naprosto správná cesta," míní Martin Charvát ze společnosti Konektor.

Z patnácti dobrovolníků má být deset žen a pět mužů. Jejich tváře chce firma využít nejen při této speciální akci, ale už v pátek je čeká focení a některé dívky skončí jako reklama v nadživotní velikosti na polepech žlutých autobusů. A po vzoru například Ryanairu chystá ze svých zaměstnankyň v plavkách i kalendář na příští rok.

"Chceme více propojit náš produkt s našimi zaměstnanci," vysvětlil Ondrůj.

Takový nápad však už lidé z reklamní branže tak kladně nehodnotí. "Kalendář dívek v plavkách je to největší reklamní klišé. Nemůže udělat pro značku naprosto nic, pokud to není značka plavek nebo výjimečný projekt, jako je kalendář Pirelli," vysvětluje Eda Kauba, kreativní ředitel reklamní agentury Euro RSCG Prague.

Student Agency není rozhodně prvním dopravcem, který využívá svůj palubní personál v reklamě. Irské aerolinie Ryanair například do plavek pravidelně svlékají své stevardky a ročně prodají kolem deseti tisíc takových kalendářů, jejichž výtěžek jde na charitu.

Stevardky i piloty pro vlastní zviditelnění používají často i aerolinky patřící pod impérium Virgin miliardáře Richarda Bransona. Vystupují takřka v každé jejich reklamě.

Nejčtenější

Demagogie, na kterou doplatí všichni, kritizují umělci návrh autorského zákona

Petr Janda

Senát v prosinci schválil návrh změny autorského zákona, podle kterého by za užití hudby už nemusely některé provozovny...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Nápisy na taškách matou. Výroba papírových škodí víc než těch plastových

V Penny Marketu přestali nabízet jednorázové igelitky, v nabídce mají například...

Řada lidí si raději než igelitku koupí v obchodě tašku z papíru. Od pokladny pak odchází s dobrým pocitem, že jsou...

Topíme svíčkou. Nové bytovky už musí mít téměř nulovou spotřebu energie

ilustrační snímek

Všechny nové budovy s obytnou plochou větší než 350 metrů čtverečních musí mít od prvního ledna téměř nulovou spotřebu...

A nechcete náhodou garáž? Předkupní právo obyvatel domu může brzy skončit

Studenti zde mají garáž pro kola, stejně tak jako podzemní garáž pro auta.

Poslance čeká schvalování novely občanského zákoníku, která má zavést výjimku z předkupního práva pro garážová stání....

Další z rubriky

Reklamní fúze roku je prozatím u ledu. Dlouhodobí rivalové se nedohodli

Nově vzniklý podnik by vedl stávající šéf BB Richard Fuxa.

Měl to být reklamní byznys roku, jenže z něj sešlo. Česká jednička na trhu s venkovní reklamou BigBoard vyjednávala...

Neumíme dřevo v Česku zpracovat, jen vyvézt, říká obchodník

V lesích kolem Jihlavy je poslední měsíce rušno (na snímku práce u Lesnova)....

Mají se lépe, ale hojí si horší léta. Tak hodnotí dopad kůrovcové kalamity na zpracovatele Tomáš Pařík, předseda...

Batman a Bumblebee na nákupech. Poznáte všechna auta ze známých filmů?

Reklama Walmartu s filmovými auty.

Největší světový obchodní řetězec Walmart rozjel novou reklamní kampaň, která má zvýšit počet zákazníků, kteří nakupují...

Najdete na iDNES.cz